Vals beschuldigd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaaa

Vals beschuldigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:41

Zo, ik moet even mijn ei kwijt, ben zo boos om wat er vanmiddag gebeurde.

Ik liep nietsvermoedend met mijn hond naar de winkels toe, moest wat boodschapjes hebben, en even geld pinnen. Na het pinnen hond vastgebonden en hup de winkel in. Kom ik de winkel uit word ik aangesproken door 2 jongens (ik denk rond de 16 jaar). Mevrouw, mag ik mijn 20 euro terug. Ik keek ze een beetje vreemd aan, en nouja mensen praten wel vaker onzin dus ik zei, ja grappig, en liep gewoon door. Ik maak mijn hond weer los, en daar stonden ze weer. Ja ik wil mijn 20 euro terug, dus ik keek ze raar aan en vertelde ze dat ik geen idee had waar ze het over hadden. Nou was het zo dat hun hadden gepint, vervolgens zijn weggelopen en hun geld hadden laten zitten. En ik was toevallig de enige die langs was gelopen. Zo hebben ze mij ongeveer een kwartier staan te beschuldigen. Ze vertelden mij dat ze het op de camera hadden gezien etc. ( Denk om mij te overbluffen o.i.d??)

Dus ik zeg, ok gaan we wel naar die camera kijken ( wat volgens mij niet eens kan) maar helaas postkantoor was dicht. Dus ik zeg ok dan geef ik je wel mijn telnr. Maar nee dat hoefde niet en weg waren ze weer. Nou is het geval dat ik hun 20 euro echt niet heb meegenomen. Ik ben een eerlijk mens, en zou dat dus ook nooit doen gewoon. Zeker niet als ik die mensen daar nog zie staan. Heb gewoon geen moment naar het pinautomaat gekeken en was gewoon lekker mijn eigen ding aan het doen. Toen ik thuis was bedacht ik me dat dat geld waarschijnlijk gewoon weer is ingeslikt. Ik nieuwschierig en naar de bank gebelt. En jawel na 25 seconden wordt het geld weer ingeslikt, en is er dus ook niks van je rekening afgeschreven.

Nou ben ik hier eigenlijk heel boos over, en eis eigenlijk een verontschuldiging. Helaas kan ik ze niet meer achterhalen. Ik vind het veel te ver gaan om zonder enig bewijs iemand te gaan beschuldigen, ronduit schofterig. Ik snap dat het vervelend is als je denkt 20 euro kwijt te zijn, maar je kunt niet zomaar iemand beschuldigen zonder bewijs.

Ik denk dat de jongens ondertussen al wel in de gaten hebben dat er niks is afgeschreven, en ik hoop dat ze zich flink schuldig voelen, en zich volgende keer wel eens 2 keer achter de oren krabben voordat ze beschuldigingen gaan doen. Overigens vind ik het nu nogal stom van mezelf dat ik zo aardig en vriendelijk bleef. Eigenlijk had ik gewoon weg moeten lopen. Vind het echt ronduit schofterig.

Nu vroeg ik me af, wat vinden de bokkers daar nu van? En wat zouden jullie in zo'n situatie doen? En ook wat zouden jullie in de situatie van de jongens doen?

Zo, dat lucht op.

Groeten Tessa
Laatst bijgewerkt door iefke op 11-08-09 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit titel

Billy

Re: Vals beschuldigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:42

Gut dat was gewoon een babbeltruc in de hoop dat je geïntimideerd raakte en het geld afgaf.
Volgende keer gewoon zeggen dat je meeloopt naar het politieburo en dat ze daar aangifte kunnen doen...

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:44

Ik zou denk gewoon de bank bellen.
Maar wat een rare jongens!

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:45

Nee, maar ik heb ze wel daadwerkelijk bij het pinautomaat inderdaad zien staan.

Ook leken ze echt daadwerkelijk zeker te weten dat ik het geld had.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:45

Ik ben een keer gaan pinnen en toen stak er 10 euro uit. Dat ding bleef maar piepen en het geld werd niet teruggeslikt. En ik maar wachten totdat ie het inslikte. Na een minuut of 5 heb ik die 10 euro maar gepakt zodat ik zelf kon pinnen.
Ben daarna naar de bank geweest en heb nog geprobeerd om die 10 euro terug te laten geven aan de rechtmatige eigenaar, maar dat ging niet meer.
10 euro is mooi meegenomen, maar voor sommigen nog veel geld.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:46

Als ik jou was, zou ik me eigen er verder niet druk over maken. jij hebt het toch niet gepakt. En daarbij als hun het geld hebben laten zitten vind ik hun wel dom. Je pint toch omdat je geld moet hebben, moet je het er daarna ook uithalen. En meschien hebben ze wel helemaal geen geld gepint en dachten ze jou op een of andere manier te overbluffen.

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:46

Billy schreef:
Gut dat was gewoon een babbeltruc in de hoop dat je geïntimideerd raakte en het geld afgaf.
Volgende keer gewoon zeggen dat je meeloopt naar het politieburo en dat ze daar aangifte kunnen doen...

ik denk hetzelfde :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:48

Tuurlijk stonden ze bij de pinautomaat, anders wisten ze toch niet dat jij het slachtoffer van hun truc zou worden?

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:52

Ze proberen het gewoon. Jij bent er niet ingetrapt maar ik denk dat er zat mensen zijn die dat wel doen helaas.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:49

stubeck schreef:
Billy schreef:

ik denk hetzelfde :j

Zeker weten! Ik heb een klas vol jongens met van dat soort trucs en die vertellen ze me ook regelmatig... deze is niet nieuw ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:54

Wat een aparte kerels zeg! Inderdaad zo reageren als Billy zegt :j . Denkt dat dat het beste werkt

De titel in je topic moet trouwens met -d zijn beschuldigd := :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:58

ik denk idd ook dat het een truc is om jou 20 euro uithandig te maken
gewoon niet druk over maken is het beste. Het is hun niet gelukt en das mooi toch?

Ik word ook wel eens vals bechuldigd van de meest rare dingen, naja ze doen maar denk ik maar. Zetten ze niet mij mee voor gek maar zichzelf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:28

Oh dat is volkomen normaal hoor. Snap niet dat je je daar zo druk om maakt, op forums doet iedereen het.......

Even serieus: Het is belachelijk wat ze doen, natuurlijk. Helaas gebeurt het veel en veel meer, en gaat het soms om veel heftiger dingen. Ik vind dat je goed gehandeld hebt.