Walibi drukte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Walibi drukte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 17:35

Bij de efteling heb je een kalender waar je kan zien hoe druk het meestal is, ik heb die fout één keer gemaakt (hemelvaart naar de efteling) en dat was zonde van mijn geld, alles was stampvol.

Nu wil ik zussie trakteren op walibi zaterdag, maar ik heb geen flauw idee of het nu in de vakantie periode of extreem druk is of rustig... iemand de afgelopen weken geweest en enig idee? ik hoef heus niet in 1x door te lopen, maar bij de efteling was het toen overal anderhalf uur/ 2 uur wachten :wow:

Destino

Re: Walibi drukte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:37

Ik zou het niet doen als jou was. In de vakantieperiode is het overal een stuk drukker!
Je kunt misschien beter een paar werken wachten.
Als het nou slecht weer is dan zijn er natuurlijk wel minder mensen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:38

Mijn broer gaat morgen met een groep, ik zal hem wel vragen even op de drukte te letten. :D

k0ekiisassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:38

a.s. zaterdag?
dan ga ik ook! had gebeld voor de reservering en ze verwachten dat het aardig druk word. Meestal in de vakantie én op zaterdag!

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:42

Ik ben vorige week maandag geweest, maar toen viel het hard mee, als je er maar vroeg bent!
Denk overigens ook wel dat dat één van de beste dagen is om te gaan... Of op dinsdag/donderdag oid misschien?!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:49

Ik zou als ik jou was dan op een doordeweekse dag naar walibi gaan.
Zaterdag is meestal extra druk.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:54

Ik ben een keer begin september geweest, toen was het niet zo heel druk. Wel wat wachttijden.. Maar niet echt lang! Dat was door de weeks, laatste week van onze vakantie, maar veel scholen waren al weer begonnen.
Op een zaterdag zou ik nooit doen;)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:55

Ik ben afgelopen vrijdag geweest en het was niet erg druk! Gewoon normaal, geen uren wachten iig! Hebben overal max. 15 min. gewacht! En t was super weer.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:35

doordeweeks is heel leuk, maar ik zit helaas toch echt met een baan :D ben bang dat het ook niet gaat lukken om vrij te nemen, mijn werk is niet echt makkelijk te vervangen.. wilde eigenlijk woensdag, dan istie tot 24.00 open :D maar helaas..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:52

Ik heb er gewerkt, ben pas paar weken gestopt.
Maar zaterdag is altijd wel een drukke dag, en de woensdag dat het New Years Eve is. Dus dan zou ik niet gaan.. Dan is ie idd tot 24.00 open. Maar sta je meestal wel 1.5 uur in de rij. :P
Maar verder valt het reuze mee qua drukte.. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:54

en zondags? minder als zaterdag?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:03

Over het algemeen genomen wel. :j
De drukste dagen in de zomer zijn: woensdag New Years Eve en zaterdag. Dit omdat dan veel gezinnen kunnen gaan omdat dan papa of mama vrij heeft. Of anderen die gewoon de zomer doorwerken, maar in het weekend wel vrij zijn.
Verder is het met Halloween, oktober, ook retedruk. Dan is het eigenlijk het drukste!
Maar, voor het zelfde geld zeg ik dit nu en hebben ze zondag een reservering van ik weet niet hoeveel man. Het aantal gereserveerde kaartjes maken ze altijd pas de dag zelf bekend naar het personeel. Dus met 100% zekerheid kan ik het je niet zeggen :)
Maar ik heb er 3 jaar gewerkt, dus denk dat ik redelijk beeld heb! ;)
Als ik je nog 1 tip mag geven, zorg dat je er om 10 uur al bent en ga dan gelijk naar het achterste gedeelte van het park. Dan is het het rustigste. De meeste komen pas later, rond uur of 12/ 1 omdat het park tot laat open is. Degene die wel vroeg zijn rennen als 1e meestal de Xpres in of andere atracties aan het begin van het park.
Dus als je gelijk naar achteren gaat heb je dat al gehad voor het druk wordt en kan je later naar voren waar het dan meestal rustiger is!
Heeeel veel plezier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:32

Momenteel is het goed druk bij Walibi.
Walibi heeft momenteel acties lopen met winkelketens waardoor er een grote externe kaartverkoop gaande is.
De meeste actie lopen begin oktober ten einde, dus als ik jou was zou ik pas tegen die tijd gaan.

Zowiezo zou ik (alsje wel eerder wilt gaan) de woensdagen, vrijdagen en weekeinden vermijden. Dat zijn de pieken voor de kaartverkopen momenteel :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:43

oktober is er weer halloween, dus dan blijf ik verschuiven, bovendien gaan we in oktober ook nog naar parijs disney land :j

ik kijk hoe het weer word dit weekend maar denk dat het toch maar wel zaterdag word..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:45

Druk. Zeker de zaterdag. Ik ben vorige week dinsdag geweest en dat was net te doen naar mijn gevoel. In het weekend komen er dan nog zoveel extra mensen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:52

Mijn broertje is gisteren geweest. Het viel nog mee vertelde hij. :)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:53

zaterdag is écht de slechtste dag,
zelfs tijdens de week is het al een ramp, in het weekend is het gewoon aanschuiven...
dan is de fun eraf he...
als je kunt misschien even wachten tot in september,
en anders een weekdag proberen...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:40

Overal is het op dit moment druk, ongeacht welke dag je gaat. In het weekend zal het sowieso nog wel een tikkeltje drukker zijn, dus ik zou buiten het zomerseizoen gaan. Weet je zeker dat het niet zo ontzettend druk is.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:23

Paula schreef:
Mijn broer gaat morgen met een groep, ik zal hem wel vragen even op de drukte te letten. :D

Hij vond het behoorlijk druk, hij heeft voor elke achtbaan een kwartier tot 3 kwartier in de rij gestaan...

Davinia_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:28

Ik hoorde dat er gisteren op de snelweg bij de afslag Walibi al flinke file stond. Dus zal dan wel flink druk zijn!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:27

Wij zijn afgelopen zondag geweest. Was een kwartier tot 20 minuten wachten voor de attracties, viel best mee.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:47

Je kan het beste op een dag door de weeks gaan.. Vooral als ze slecht weer voorspellen!
Ik ben 20 juli gegaan en toen was het heeeeerlijk rustig!