Vorige week hebben meiden waarmee ik op vakantie zou gaan mij op een vervelende manier laten weten dat ik niet meer welkom was. Ik hoop hier mijn verhaal kwijt te kunnen en misschien wat begrip en wijsheid te kunnen krijgen vanuit een ander standpunt.
Jaren geleden ben ik op de manege bevriend geraakt met L sindsdien zijn we daar altijd samen geweest maar ook naast de manege waren we dikke vriendinnen. Natuurlijk zijn er wel eens ruzietjes geweest maar dit hebben we altijd kunnen oplossen. Toen ik 2jaar geleden ben gestopt op de manege werd het contact minder, we zagen elkaar af en toe nog op school, spraken elkaar op msn. Toen ik begonnen ben met het bijrijden van Roos mijn bijrijdpony werd het contact weer beter, ze ging zelfs mee naar Roos. Onze vriendschap is vooral ontstaan om de paardenliefde dus ik was blij dat we elkaar weer hadden gevonden.
L Vertelde mij dit voorjaar dat ze van de zomer samen met S op kamp ging in Belgie. Het jaar daarvoor was ze ook samen met S daar geweest en het jaar daarvoor ben ik daar samen met haar geweest. Vorig jaar kon ik helaas niet mee maar dit jaar wel, dus ik vroeg op ze het leuk vond als ik ook mee zou gaan. Ze vond het geen probleem dus ik heb voor dezelfde week geboekt. Natuurlijk heb ik ook met S overlegd, zij rijd bij L op de manege en ik heb het altijd goed met haar kunnen vinden. Allemaal geen probleem had ik gedacht..
Totdat ik te horen kreeg dan I en T ook mee zouden gaan, dit is veder niet met mij overlegd. Oké veder geen probleem want I en T ken ik ook van de manege, nooit ruzie mee gemaakt, altijd een leuke tijd mee gehad.
Hierover met S en L overlegd of het nog allemaal goed was. L zei dat het geen probleem was en dat ze er wel voor ging zorgen dat niemand 'haar weekje' verpeste. S zei dat T wel een beetje moeilijk had gedaan, maar dat ze wel zou bijtrekken.
Hierover voelde ik me niet zeker maar ik vertouwde op L dat er als er iets gezegd zou worden ze dat zou vertellen.
In de maanden voor het kamp ben ik nog verschillende keren langs gegaan op de manege en heb ik vooral L en S nog veel gesproken, het zou allemaal helemaal goedkomen!
Twee weken voor vertrek nog gezellig met L naar de bioscoop geweest. Het was zelf haar idee terwijl ik vaan het initiatief nam om haar aan te spreken om samen wat te doen. Was een leuke avond veel over de paarden gehad en over het aanstaande kamp. Wederom waren er geen problemen, alleen gingen de meiden van de manege met zn 4tjes in de auto en ik paste er niet bij? Oké dat klopt want met zoveel pas je niet in de auto..
De dag daarna ging L een aantal dagen naar Italie, toen ze terug kwam heb ik haar gesmst, op msn aangesproken en geprobeert te bellen.. geen gehoor?
S was nog op vakantie dus met I gepraat over wie wat ging meenemen en hoe het ging met de heen en terugweg. Ik kreeg te horen dat ze het nog niet wist en dat T alles had geregeld. Hier had ik al een akelig gevoel over dus weer geprobeert contact op te nemen met L, nog steeds geen gehoor.
Het zat me niet lekker dus ik ging langs op de manege, maar helaas was de manege door de zomer vroeg gesloten.
Vanuit daar ben ik naar het huis van L gegaan maar daar was ook niemand aanwezig.. Toch maar die dag voor vertrek tas in gepakt en verschillende keren L geprobeert te bellen. I hield ook vol dat ze L niet te pakken kreeg.
Eindelijk kreeg ik L te pakken, al was het op msn. Ik vroeg haar hoe alles geregeld was en hoe de heen en terugweg ging verlopen. Ze deed alsof ze van niets afwist en was ervan overtuigd dat ze met zn 4en zouden gaan? Het was alsof ik een klap in me gezicht kreeg. Ik had het zien aankomen, steeds opnieuw had ik gevraagd of er een probleem was maar nee dat was er niet!? 'Niemand zou L haar weekje verpesten'
Mijn week is helaas verpest. Ik heb de keuze gemaakt de volgende dag niet te vertrekken omdat ik geen zin had in het gepraat achter mn rug waar ik bij was. Gelukkig kan ik in een andere week terecht.
Maar waarom lever je een 'vriendin' zo een streek? Dat T mij misschien niet mag oké.. maar door je door haar te laten beinvloeden om zo tegen mij te doen? Daar kan ik niet bij. Het zijn (bijna) volwassen meiden, en dan doen ze nog zo kinderachtig?
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!
Het lucht enorm op
)
.
Je maakt daar zelf ook vrienden en als je met een groep vrienden ben je sta je veel minder open voor andere mensen en krijg je veel meer gezeik!