Waarom die roddels en dat achterbakse gedrag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesurt

Waarom die roddels en dat achterbakse gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 16:54

Lieve Bokkers,

Vorige week hebben meiden waarmee ik op vakantie zou gaan mij op een vervelende manier laten weten dat ik niet meer welkom was. Ik hoop hier mijn verhaal kwijt te kunnen en misschien wat begrip en wijsheid te kunnen krijgen vanuit een ander standpunt.

Jaren geleden ben ik op de manege bevriend geraakt met L sindsdien zijn we daar altijd samen geweest maar ook naast de manege waren we dikke vriendinnen. Natuurlijk zijn er wel eens ruzietjes geweest maar dit hebben we altijd kunnen oplossen. Toen ik 2jaar geleden ben gestopt op de manege werd het contact minder, we zagen elkaar af en toe nog op school, spraken elkaar op msn. Toen ik begonnen ben met het bijrijden van Roos mijn bijrijdpony werd het contact weer beter, ze ging zelfs mee naar Roos. Onze vriendschap is vooral ontstaan om de paardenliefde dus ik was blij dat we elkaar weer hadden gevonden.

L Vertelde mij dit voorjaar dat ze van de zomer samen met S op kamp ging in Belgie. Het jaar daarvoor was ze ook samen met S daar geweest en het jaar daarvoor ben ik daar samen met haar geweest. Vorig jaar kon ik helaas niet mee maar dit jaar wel, dus ik vroeg op ze het leuk vond als ik ook mee zou gaan. Ze vond het geen probleem dus ik heb voor dezelfde week geboekt. Natuurlijk heb ik ook met S overlegd, zij rijd bij L op de manege en ik heb het altijd goed met haar kunnen vinden. Allemaal geen probleem had ik gedacht..
Totdat ik te horen kreeg dan I en T ook mee zouden gaan, dit is veder niet met mij overlegd. Oké veder geen probleem want I en T ken ik ook van de manege, nooit ruzie mee gemaakt, altijd een leuke tijd mee gehad.
Hierover met S en L overlegd of het nog allemaal goed was. L zei dat het geen probleem was en dat ze er wel voor ging zorgen dat niemand 'haar weekje' verpeste. S zei dat T wel een beetje moeilijk had gedaan, maar dat ze wel zou bijtrekken.

Hierover voelde ik me niet zeker maar ik vertouwde op L dat er als er iets gezegd zou worden ze dat zou vertellen.
In de maanden voor het kamp ben ik nog verschillende keren langs gegaan op de manege en heb ik vooral L en S nog veel gesproken, het zou allemaal helemaal goedkomen!
Twee weken voor vertrek nog gezellig met L naar de bioscoop geweest. Het was zelf haar idee terwijl ik vaan het initiatief nam om haar aan te spreken om samen wat te doen. Was een leuke avond veel over de paarden gehad en over het aanstaande kamp. Wederom waren er geen problemen, alleen gingen de meiden van de manege met zn 4tjes in de auto en ik paste er niet bij? Oké dat klopt want met zoveel pas je niet in de auto..

De dag daarna ging L een aantal dagen naar Italie, toen ze terug kwam heb ik haar gesmst, op msn aangesproken en geprobeert te bellen.. geen gehoor?
S was nog op vakantie dus met I gepraat over wie wat ging meenemen en hoe het ging met de heen en terugweg. Ik kreeg te horen dat ze het nog niet wist en dat T alles had geregeld. Hier had ik al een akelig gevoel over dus weer geprobeert contact op te nemen met L, nog steeds geen gehoor.
Het zat me niet lekker dus ik ging langs op de manege, maar helaas was de manege door de zomer vroeg gesloten.
Vanuit daar ben ik naar het huis van L gegaan maar daar was ook niemand aanwezig.. Toch maar die dag voor vertrek tas in gepakt en verschillende keren L geprobeert te bellen. I hield ook vol dat ze L niet te pakken kreeg.

Eindelijk kreeg ik L te pakken, al was het op msn. Ik vroeg haar hoe alles geregeld was en hoe de heen en terugweg ging verlopen. Ze deed alsof ze van niets afwist en was ervan overtuigd dat ze met zn 4en zouden gaan? Het was alsof ik een klap in me gezicht kreeg. Ik had het zien aankomen, steeds opnieuw had ik gevraagd of er een probleem was maar nee dat was er niet!? 'Niemand zou L haar weekje verpesten'

Mijn week is helaas verpest. Ik heb de keuze gemaakt de volgende dag niet te vertrekken omdat ik geen zin had in het gepraat achter mn rug waar ik bij was. Gelukkig kan ik in een andere week terecht.

Maar waarom lever je een 'vriendin' zo een streek? Dat T mij misschien niet mag oké.. maar door je door haar te laten beinvloeden om zo tegen mij te doen? Daar kan ik niet bij. Het zijn (bijna) volwassen meiden, en dan doen ze nog zo kinderachtig?

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!
Het lucht enorm op :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:59

Triest gedrag hoor, denk je dat mensen volwassen worden...

Weet je, sommige mensen zijn helaas zo, en dat doet even pijn als je daar achter komt, maar probeer je erover heen te zetten. Ze zijn jou absoluut niet waard, en je gaat vast een geweldig leuke week binnenkort zonder hen krijgen! (en nu maar stiekem hopen dat het volgende week veel regent ;) )

Liesurt

Re: Waarom die roddels en dat achterbakse gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:09

Het deed inderdaad pijn ja.. maar ik zal zeker overleven zonder ze :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:24

Wat een bitch zeg! Dan ineens doen alsof je lucht bent! En dan nog zo kinderachtig zijn om niet op te nemen enz.

Misschien kan je zelfs blij zijn dat je niet mee bent gegaan, anders had je daar waarschijnlijk dat gedoe gehad en had je het helemaal niet naar je zin gehad.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:30

Ochjemig, dat is idd erg naar..
Komt op mij over alsof L zelf beslist heeft om je mee te vragen, zonder verdere overleg..S vond het gewoon gezellig als je meeging maar I en T blijkbaar niet? Mss durfde L dat niet te vertellen aan je en erg kinderachtig geweest dit niet te zeggen? Kan natuurlijk ook helemaal anders zijn, maar vind t zo'n enorm kinderachtig verhaal..
Meid, ga lekker genieten, je leert vast leuke nieuwe meiden kennen op die week en eigenlijk is dat stiekem ook wel erg leuk, nieuwe mensen..want het had geheid sores geworden als die dames zich nu al zo gedragen ;)
Hopelijk kun je het goed uitpraten met L...en je weet inmiddels wie je vrienden zijn ;)

Take care en heel veel plezier op je week kamp, geniet er maar goed van!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:31

Wat vreselijk achterbaks van die meiden zeg! En ook vooral van die vriendin van jou! Als echte vriendin roddel je niet en doe je geen dingen achter iemands rug om. Jij verdient veel beter dan dat onvolwassen gedoe, dus laat hen voortaan links liggen. Aan dat soort kinderachtige mensen dat zich een vriendin noemt moet je gewoon geen energie meer verspillen :) .
Ga boven ze staan en geniet van je weekje kamp meid.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:31

Zoiezo ben ik van mening, met een vriendengroep naar een kamp toe gaan, nooit doen :n Je maakt daar zelf ook vrienden en als je met een groep vrienden ben je sta je veel minder open voor andere mensen en krijg je veel meer gezeik!
Ook worden er dingen rondverspreid dat anders nooit aan de orde was gekomen in je kampweek, of dingen die jezelf even liever niet verteld, maar doordat er andere bij zijn, die jou kennen, WEL aan de orde komen.

Buiten dat vind ik dit niet kunnen :n Ben blij voor je dat je terecht kunt in een andere week, dus dat je niet voor niks betaald.
Wat je hier aan kunt doen? Niks.. zou het niet de moeite waard vinden om er iets aan te doen :n Dit is belachelijk.
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 09-08-09 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:34

Slim om inderdaad gewoon een andere week te gaan, want anders was jouw week vast verpest geweest. Wel heel kinderachtig gedrag trouwens, maar ik wil je heel veel plezier wensen op kamp en hopelijk leer je een hoop leuke mensen kennen!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:40

wat triest,
dit zijn echt .... streken.

idd slim om niet meer met ze op vakantie te gaan.
ik vind dat je zulke mensen ook geen vriendinnen kunt noemen,
wat ga je doen als ze er weer zijn?
contact met elkaar opzoeken of het hierbij laten? ik zelf zoumet zo iemand niet meer om willen gaan,
ik weet uit ervaring dat ze het zo weer flikken

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:45

Wat onzettend kinderachtig van die meiden zeg! :7
En rot voor jou! Ik begrijp dat dit even hard aankomt, en dat dat geen pretje is!
Fijn dat je een andere week terecht kon! Probeer ervan te genieten!

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:53

Bedankt voor alle lieve reacties!

Met L heb ik een behoorlijk appeltje te schillen ja.. Ik heb haar vanmiddag een mail gestuurd waarin ik haar vraag om uitleg. Ben alleen bang hier weer niks op te horen, dan mag ze van mij echt in de mest vallen!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:53

Liesurt schreef:
Het deed inderdaad pijn ja.. maar ik zal zeker overleven zonder ze :D

Tuurlijk meidJe hebt hun toch niet nodig? Wat een kleuters zeg, daar moet je gewoon boven staan. Wees blij dat je nu zonder hun op kamp gaat. Je verdient wel leukere vriendinnen!

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:00

Ach jeetje meid, echt sneu voor je.
Gelukkig kan je nog in een andere week terecht, en dan maak je zeker weten nog heel veel vriendschappen. :D

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:00

Pffff wat ontzettend triest van al die meiden zeg..
Heel vervelend voor jou , nu voel je je rot.. Maar die meiden zijn dat helemaal niet waard !!
Gelukkig kon je in een andere week terecht , hopelijk heb je het super naar je zin.
Ik zou die stomme meiden lekker links laten liggen , hun verlies niet het jouwe !

xelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:02

Dan sta je inderdaad wel even raar te kijken zeg!
Ik zou het er zeker nog een keer met haar over hebben.
Het is namelijk niet normaal om een vriendin zo te laten vallen!

Gelukkig kan je een andere week daar terrecht. Je leert daar vanzelf mensen kennen! :)

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:03

Volgens mij snap ik het niet helemaal.. L. had toch aangegeven dat je niet met hun kon meerijden omdat dat niet zou passen. Had je zelf geen vervoer geregeld dan?

Of beweerde L. dat ze helemaal niet wist dat je überhaupt meeging?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:05

He jakkie, wat dat betreft kun je beter jongens hebben! Die geven elkaar een knal of die zeggen wat ze vinden en dan is het ook klaar.
Fijn dat je in een andere week terecht kunt. Toch zou ik nog wel een gesprek aangaan met L. Jullie hebben immers altijd goed contact gehad. Lekker plezier hebben en dit maar even vergeten voor zover dat lukt en daarna maar eens een goed gesprek met haar hebben!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:07

zit op het moment in een soort hetzelfde situatie als jou weet hoe het is maar laat je niet kennen jij staat boven ze!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:16

das niet leuk, ik krijg de neiging het volgende te zeggen (en aub voelt niemand zich aangevallen ;) ben immers zelf een vrouw)
echt iets voor vrouwen!! mannen krijgen ruzie, slaan elkaar eens even en meestal is het erna over, vrouwen KUNNEN roddelen, achterbakt zijn en je leven een ware hel maken helaas... echte bitchen ha.

ik heb het zo vaak mee gemaakt en nu nog... gelukkig zijn ze niet allemaal zo en daar ben ik heel blij mee... maar ik persoonlijk voel me op een manege enzo nooit echt op mn gemak.. er zijn leuke mensen bij EN DIE ZITTEN VAST OOK ALLEMAAL OP BOKT hihi ;)

maar tis mijn type mens vaak niet. dan maar lekker alleen of een stalletje met leuke paardenliefhebbers :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:16

k vind het ontzettend sneu voor je. probeer het aan de knat te zetten en lekker leuke dingen te doen. laat die meiden maar in hun sop gaar koken en zoek er geen contact meer mee. mogen ze je na het kamp wel weer proberen te spreken dan zou ik ze gewoon negeren. ga lekker met andere vriedninnen leuke dingen doen of zoek andere!! deze meiden zijn jouw vriendschap en energie niet waard!!

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:20

EveliNero schreef:
Volgens mij snap ik het niet helemaal.. L. had toch aangegeven dat je niet met hun kon meerijden omdat dat niet zou passen. Had je zelf geen vervoer geregeld dan?

Of beweerde L. dat ze helemaal niet wist dat je überhaupt meeging?

Natuurlijk had ik wel eigen vervoer geregeld maar is het dan niet vreemd dat ik in mn eentje moet en de dames met zn 4en?

En toen beweerde L inderdaad dat ze gewoon met zn 4en gingen.. Ze deed gewoon alsof haar neus bloedde

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:20

Wat laag zeg van die L.

Ik zou gewoon alle contacten verbreken, en die L eropaanspreken, haar flink de waarheid zeggen en daarna helemaal links laten liggen.

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:21

Nelleke1 schreef:
zit op het moment in een soort hetzelfde situatie als jou weet hoe het is maar laat je niet kennen jij staat boven ze!

Rot voor je, het is inderdaad niet leuk!
Sterkte ermee :(:)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:25

Ik vind jou een hele sterke vrouw! Goed gedaan om niet mee te gaan en toch een andere week te boeken!

L zal zich nu rot voelen, die heeft een probleem niet willen uitspreken of onder ogen willen zien.

Ik hoop dat ze haar excuses nog zal aanbieden, maar zo te horen is het een zwakke meid. Jammer....

Maar mijn respect heb je!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:18

Nou, wat een rotstreek zeg!
Lekker kinderachtig, gewoon niets laten horen terwijl jij al hebt geboekt en alles.