Zucht, ze leert het ook nooit.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Zucht, ze leert het ook nooit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:21

Ik ben hier redelijk anoniem en aangezien er niemand thuis is moet ik toch ergens even klagen. Jullie zijn de dupe. :Y)

Mijn moeder leert het ook werkelijk nooit. Vijf a zes jaar geleden wilde ze scheiden van mijn vader. Hij ging een tijdje bij zijn ouders wonen en zo probeerde ze het nog een tijdje. Op een dag kwam mijn vader het bij haar goed maken, op zijn manier, met een bos rozen en hij at mee s'avonds. Diezelfde avond kwam een man die ze via internet had leren kennen in de avond laat langs toen pa weer weg was en hebben ze sex gehad in het bed, waar ook mijn vader heeft gelegen. Ik kon dit horen, mijn toenmalige vriend kon het horen, en het ergste nog mijn jongere broertje kon het horen. Ik ben kwaad naar buiten gegaan, midden in de nacht liep ik met mijn ex daar omdat ze dit zomaar durfde te flikken. Sex hebben met iemand, prima, maar alle geluiden die daarbij van toepassing waren had ik vooral voor mijn broertje liever niet willen hebben. Ze is toen drie maanden vertrokken zonder woord naar mijn broertje, mij sprak ze nog wel eens. Ze ging 60 kilometer verderop wonen bij die man. Later werd dat echt een toffe gozer, kon goed met hem opschieten. God dank.

Een jaar of anderhalf later kreeg ze weer een andere man. Ze vond het niet leuk meer bij haar huidige vriend en ging na een paar keer daten, weg. Ze ging bij man nummer twee wonen. Wederom moest ik haar achterna lopen omdat het mijn moeder blijft, en hoe rot ik het vond, hoeveel tijd het in beslag nam, ik moest haar zien. Goed, het was een man, maar daar bleef het bij. Hij kon aardig zijn, maar ik vind in principe iedereen aardig, dus dat gaat wel makkelijk. Hij was toch niet zo leuk voor mijn moeder. Het zijn ook altijd rare gasten, met een slecht verleden, drankprobleem of schulden.. terwijl mijn moeder knap is, gezellig, ze zou zo een knappe rijke dokter kunnen krijgen. Nuja, ik gun het haar gewoon, een leuke normale gozer, zoals mijn pa.

Goed, het ging niet goed en na een jaar ging ze weg. Dit keer dichterbij want ze leerde via de chat een andere man kennen. Hier heeft ze wederom gelijk gewoond, zo'n jaar ongeveer. Hij was een beetje een balletje, hij liep waggelend, klein en kaal was 'ie. Mijn broertje en ik lachten hem uit, en deden hem na, natuurlijk als hij het niet zag. Maar ma was weer even happy, daar ging het om. Én ze woonde dichtbij! Ik was er in een half uur!

Na een jaar ging ze weer weg. Kwam ze terecht bij haar moeder, mijn oma. Daar woonde ze tijdelijk op zolder, mijn oma is de liefste want ze liet mijn ma weer toe in haar huis, terwijl mijn ma snachts op kosten van oma zat te bellen. Dit omdat mijn tante (die ook nog bij oma woont) geen internet aansluiting had voor ma boven, en als zij ging slapen en haar pc ging uit, verviel ook het internet boven op zolder voor mijn ma. Dus ze belde uren lang, hard lachend, terwijl ze wilde slapen. Mijn opa leefde toen ook nog, wat heeft hij moeten denken zeg.. Toen ging ze ook uit. Vaak kwam ze snachts laat thuis, maakte iedereen wakker, vroeg aan mijn tante of ze nog ff kon internetten.. ik vond het erg brutaal. Gelukkig voor mij en mijn broer heeft pa het huis gehouden hier, en hebben wij een normaal huis gehad al die jaren. Ik zou gek worden, mijn broer al helemaal.

Goed, ze was nog steeds aan het daten, het leek erop dat ze weer bij iemand zou wonen. Dat ging niet door hij was chagrijnig, en zo vond ze haar huidige vriend. Uurtje met de bus hier vandaan, ze ging er direct wonen. Deze man was in principe aardig, beetje raar, zo dik als een rond tonnetje, maar het ging. Hij was niet wauw, hij was niet oké, hij was niet blegh..gewoon, mwáh. Ging ermee door. Geloof dat ze nu toch meer dan een jaar al samenwonen. Zijn eerste relatie, hebben samen een ander huis kunnen huren daaro. Ze leek het goed naar haar zin te hebben. Tot hij moeilijk ging doen, omdat hij zo dik is, wilt hij niet werken, wordt hij nog dikker en ga zo maar door. En mijn ma moet overal voor betalen, naast zijn uitkering. Al heeft hij nu wel werk. (veel info ik weet het, maar er is hier maar 1 persoon die mij persoonlijk kent, ik maak me geen zorgen verder).

En nu zit ze in Arnhem. Ze heeft ruzie met mijn vriend waar ik nu vier jaar mee samen ben. Eerst smste ze dat ik haar alibi ben, tegen haar vriend zei ze dat ze bij mij was heel de dag/avond. Maar eigenlijk is ze daten. In arnhem, dat is zooo ver van hier. Watm oet ze daar! Met iemand die pas heeft vastgezeten, een plek zoekt om tijdelijk te wonen, hij heeft wel een huis maar er speelde nog wat oid. En ze smste of ik het nummer van mijn ex had. Ik dacht om het nummer van de verhuurder van zijn huis, kijken of er nog plek is voor haar, of ze nog iets te huur hadden. Ik dacht yes, ze gaat opzoek voor haar zelf, na al die jaren ze leert het! Maar nee, ze stond net op treinstation Zwolle en daar rijden de treinen niet meer. Dus ze wilde vragen of mijn ex haar kon halen, terwijl ik niet eens met hem omga! En toen dat niet leek te werken omdat ik het weigerde, smste ze brutaal mijn vriend, of hij haar ''pliezzzzzzz'' wil halen want er rijden geen treinen meer. Mijn vriend, met een eigen bedrijf, die kei en kei hard moet werken in die recessie, het moeilijk heeft met zijn benzine kosten alleen naar het werk toe, of hij ff naar zwolle kon rijden. Hij woont in Rotterdam! Hij heeft niet terug gesmst, teveel gebeurd hij wilde haar al een jaar niet spreken. Ik heb haar gebelt. Wij kunnen haar niet komen halen, mijn ex ga ik niet bellen hiervoor, en of ze me het wil laten weten hoe ze het nu doet..

Ik spreek net mijn vader over de telefoon. Ze zijn nu dus al zes jaar uit elkaar. Al zes jaar is dit aan de gang. Het gedoe van geen eigen huis, bij andere mannen in trekken, niet de moeite nemen om echt op je strepen te gaan staan en een huis te vinden. En dan vind ze het soms raar dat ik ruzietjes heb met mijn vriend. Ik loop er in ieder geval niet voor weg, en hoe lief mijn moeder ook kan zijn, ik schaam me voor haar, en mis de moeder die hier nog woonde, die verstandig leek te zijn. Achteraf gezien..is ze altijd een vriendin voor me geweest, maar een moeder, met moederrol, nee..niet echt.

Sorry voor het lange verhaal.

joyce83

Re: Zucht, ze leert het ook nooit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:28

pfff dat lijkt me echt niks als je moeder zo leeft. Je weet als haar kind dat het eigenlijk niet klopt wat het doet. Wel fijn dat jullie vader steeds voor jullie gezorgd heeft en er toch steeds een thuis is geweest. Hopenlijk ziet jullie moeder een keer in dat dit niet het goede voorbeeld is naar haar kinderen.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:32

Ik ben bang dat ze het nooit leert. Gelukkig ben ik volwassen en is mijn broertje nu inmiddels ook al een broer. Maar ik moest het gewoon ff allemaal lekker van me af typen.. mijn vader kookt dan niet altijd even lekker als ma, maar ik mag blij zijn dat hij er wel gewoon is geweest.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:02

Sterkte met de situatie! Ik denk dat als ze het na 6 jaar nog niet snat, het ook nooit meer gaat komen. Misschien als het eens écht fout gaat, ze fout behandeld wordt, al haar geld kwijtraakt en op straat wordt gezet en dergelijke.

Fijn dat je broer en jijzelf iig nog een redelijk rustig en stabiel leven hebben in het huis van je vader. Wat gebeurt er als jij je moeder niet komt opzoeken? Komt ze jou en je broertje dan opzoeken?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 01:32

Sterkte! mijn moeder is ook nog net een puber, verantwoordelijksheid = 0,0 :P Ben blij dat ik r maar eens in de zoveel tijd hoeft te zien haha

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 05:39

Misschien moet je moeder eerst maar eens wat zelfvertrouwen krijgen ipv een vent. Heeft Ze geen lieve vriendin die haar met beide voeten op de grond krijgt? Ik snap je frustraties hoor, ze maakt er een puinhoop van... Maar wel haar puinhoop! Vind superknap van je dat jij je niet zoveel laat meeslepen door haar!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 11:53

Het was ooit eens anders, maar je wordt ouder en je groeit verder, mijn moeder staat stil en ik groeide haar voorbij. Zag ergens een vraag.. Ze heeft periodes dat ze wel langs komt, naar mij en mijn broertje. In het begin kwam ik vaak bij haar langs, maar omdat ik hier nu vlakbij werk heb ik daar niet veel tijd meer voor. Ze zou verleden week langskomen, dit weekend ook, maar is niet geweest. Geeft niet ik zie haar wel voldoende, van mij hoeft het niet zo vaak. Broertje ziet haar maar weinig, dat had ik wel anders willen zien. Maar die ziet er het nut ook niet van in, die zit liever boven. Ach, ik moest het gewoon ff kwijt. Soms gaat ze zover in dingen dat ze me gek maakt.

Ze heeft nu ook weer aan mijn vriend gevraagt per sms of hij wilt stoppen met zeuren over wat er is gebeurd. Omdat zij het maar als een grappig gesprek zag wat er was voorgekomen tussen mijn vriend en haar, en hij maakt er een heel drama van. Wat ze dan weer niet begrijpt is dat zij over msn tegen mijn vriend had gezegt dat ze hem wel zag zitten en of hij haar wel eens zou willen. Dat ik dat van mijn vriend te horen kreeg, die dacht dat ze het als grapje bedoelde, en mijn wereld instorte en ik drie dagen op de grond in mijn kamer heb gezeten. En dan vind ze ons nu zeuren. Want het was mar een gesprek.

En zo gaat het maar door.. hehe

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:00

Helaas, sommige ouders nemen het niet zo nauw met de ouderlijke verantwoordelijkheden. Spijtig dat jou dat is overkomen. Mijn advies is: denk na hoe jij aan je moeder wil geven en houd de regie hierover. Alle kinderen willen geven aan hun ouders, vaak gaat dat op de voorwaarden van de ouders, echter nu je zelf volwassen bent kun je je eigen lijn uitstippelen en nadenken op welke manier je het beste kan geven, zonder uit balans te raken. Dus bv. zeggen tegen je moeder dat je niet wilt dat ze over jullie relatie begint, dat is jullie pakkie an. Als ze komt of belt wil je een gewoon, gezellig als dat lukt, contact. Neem de Regie!!
Veel sterkte!
Als je meer wilt lezen over ouders en kinderen kun je een boekje van Elsemarie van den Eerenbeemt opzoeken. Dit zijn heel toegankelijke boeken met goede adviezen en praktijksituaties, geschreven door Elesmarie die gezinstherapeut is. Zeker niet wollig!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:15

Wat rot, goed dat je er toch over praat.

Heeft je moeder ooit bij een psycholoog gelopen. Want vrouwen met zo een traject hebben vaak problemen?

Is het soms een idee om al je gevoelens op te schrijven in briefvorm en dat aan haar te geven. Ook de gevoelens waarin je jou schaamt voor haar.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 12:22

Ze heeft een maatschappelijkwerker gehad ja. In de tijd dat ze haar eerste vriend had en in de periode dat ze bij mijn oma woonde. Stelde niet veel voor, ze had het om een huis te kunnen krijgen (terwijl zelfs ik! zo een huis zou hebben als ik zou willen).

Een brief schrijven, dat wil ik wel. Ik ben alleen bang om mijn moeder te kwetsen. Zij ziet het namelijk allemaal anders. Zij doet wat ze wilt doen, maakt vele fouten, vind het even rot voor haar naasten en daarna komen er dus smsjes met daarin dat wij ons niet zo moeten aanstellen.

Nu heb ik haar op msn, en er staat 'bijna' in haar naam. Ze gaat dus bijna weg zegt ze. Kan ze blijkbaar tijdelijk bij een verre nicht van haar wonen. Dan denk ik ma, kom op hey. Je bent bijna 45 jaar, verdiend genoeg voor een eigen huis, zóek dat dan ook. Iedereen wilt haar helpen. Ik heb een tv voor haar, nog een vorig twee persoons bed dat ze mee kan krijgen. Ik had een half jaar geleden (toen had ze zogenaamd en huis wat ineens niet doorging) een splinternieuw garderobe kast met tafel gratis geregeld voor haar..en dat was echt een mooi stel met stoelen erbij.. maar ze kiest altijd voor de makkelijke weg. Ik vind het zo zonde, ik gun haar haar eigen lichtgroene keukentje met eigen pannen en potten..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:48

Ik herken hierin het gedrag van een paar vriendinnen... Maar die zijn 18 of 19. Van wat je vertelt kan ik alleen maar opmaken dat ze een volwassen puber is. Erg jammer dat ze zo onverantwoordelijk is, maar het lijkt mij dat jij daar op jouw beurt wél erg veel van geleerd hebt.

En wat jij zegt: ze maakt vele fouten. Maar ze is blijkbaar te koppig (?) om uit haar fouten te leren... Jammer, want ze heeft zo te zien een dochter die erg veel om haar geeft.

Trouwens wel fijn dat je vader ervoor gezorgd heeft dat jullie verder een "normaal" leven kunnen leiden :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:09

Ik heb het net aangekaart bij haar. Om haar eigen fouten te negeren gaat ze beginnen over mij. Dat ik een tijdje bij mijn vriend ben weggeweest. Ik ben verdeurie 19 jaar, ze moet blij zijn dat ik nog bij mijn vader woon en niet met mijn 18e blind ben getrouwd.

Nu heb ik gewed met haar dat ik binnen een week een huis voor haar heb. En ze weet dat ik gelijk heb. Nu komt ze met een bedrag maximaal voor de huur, terwijl ik weet dat ze meer kan uitgeven. Ze wilt het huis gewoon niet, ik weet niet wat er met haar aan de hand is..ze is zo koppig, zo..ik wil het bijna dom noemen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:14

lijkt me best moeilijk om met zoiets te leven!
wens je veel suc6!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:26

meid, trek je handen ervan af...
Het is niet jóuw verantwoordelijkheid om woonruimte voor je moeder te zoeken... Blijkbaar wíl ze niet...
Misschien moet ze eens leren haar eigen boontjes te doppen en voor zichzelf te zorgen. Ze moet op eigen benen leren staan. Pas daarna zal ze aan een relatie toe zijn....

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:39

Wat vervelend dat je moeder zo leeft. Die lijkt wel geen eigen grenzen te hebben, ze woont wel erg snel bij iemand in.. Maar als zij geen eigen huis wil hebben, dan zou ik ook niet verder voor haar zoeken met die eisen die zij heeft gesteld qua geld. Dat heeft geen zin en het is ook niet jouw verantwoordelijkheid ook al snap ik wel dat je graag wilt dat je moeder iets voor haarzelf heeft en wat verstandiger word.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:54

Wat moet dat moeilijk zijn voor jou zeg!
Als ik jou was zou ik niet teveel energie verspillen aan het prnberen te helpen. Ik denk als ik dit zo lees dat je moeder daar toch niets mee doet.
Heel veel succes en sterkte :(:)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:24

Bah open ik hier een advertentie waarin ik een huis zoek dat wellicht iets kan zijn voor mijn moeder. Moet er iemand reageren naar aanleiding van dit topic, dat mijn moeder geen ideale huurder zou zijn. Jakkes, laat het wel duidelijk zijn in het vervolg, dat mijn moeder geen geldproblemen heeft of niet altijd haar huur betaald. Ze betaald nu ook alles voor haar en haar vriend en heeft nooit een achterstand gehad. Wat kan ik me daar over opwinden zeg, dat ze het in haar hoofd haalt. :( Probeer je eens iets goeds te doen.