De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 19:21

De harde waarheid:

Mijn moeder die in een bejaardentehuis verblijft.
Haar ga ik laten overplaatsen naar de gevangenis.
Ben ik gek ??
Mijn moeder zit op een kamertje zo groot als een cel.

Zij krijgt 2x per dag een kopje koffie te drinken, limonade is te duur.

Moet voor drie maal eten naar de zaal sukkelen, en eten wat de pot schaft.
Dokter en medicatie zijn extra te betalen.
Als het mooi weer is mag ze eenmaal per 14 dagen mee gaan wandelen
In een rolstoel als er genoeg personeel is!!
Indien er geen vrijwilligers waren die zich inzetten voor het goede doel zag het er nog beroerder uit.
Haar wassen moet ze door familie laten doen, of er flink voor bijbetalen,
Max. 1x per week even in bad, mits er genoeg personeel aanwezig is.

Kledij moet ze zelf kopen. Ik kan de lijst nog langer maken!!
Daarvoor betaalt moeder meer dan 1000 euro per maand.

Onze gevangenen krijgen 3 maal eten op de cel - op voorhand keuzemenu.

En mogen alle dagen wandelen en sporten.
Zij hoeven hun was niet te doen en krijgen hun kledij is gratis.

Methadon en andere medicatie worden gratis verstrekt.
De dokter komt gratis langs op aanvraag.
Hun koffie of warm water (thermos) wordt 2 maal per dag gevuld.
Ze hebben tv op de cel, en hoeven hiervoor niet te betalen.
Indien ze nog kunnen of willen werken kunnen ze nog tot 250 euro per maand verdienen.
Er is in de gevangenis meer personeel dan gevangenen.
En dat kost de gevangenen 0,00 euro.
Zij moeten streng bewaakt worden of ze gaan lopen!
Moeder kan niet meer lopen.

Op gebied van netheid kan ik in de gevangenis van de grond eten.
Terwijl bij moeder de stofvlokken al weken in de hoekjes blijven liggen.
Dit is geen verwijt aan personeel. Je kunt geen groot gebouw proper houden met een paar mensen.
Je kunt geen 47 hulpbehoevende dag en nacht verzorgen met een paar verpleegsters.
Wat hebben onze oudjes misdaan dat hun kinderen moeten bijpassen ??
Is er ook prijscontrole in de tehuizen ???
Kan iemand mij een beperking opnoemen die een gevangene heeft ten opzichte van onze bejaarde ??

Behalve open deur dagen en dat allemaal gratis.
En dit moeten wij allemaal goed vinden, ga maar stemmen voor een nieuwe regering.....

Wat levert dit allemaal op ?????????????

Brave mensen worden gestraft om de misdadigers te belonen - waar zijn ze toch mee bezig!!!!!!
STA OP! EN LAAT UW STEM GELDEN!
STOP UW OUDERS IN DE CEL !
( Goedkoper en beter verzorgd ! en U betaald niets !!).

(Sorry bokkers maar dit moest ik ff met jullie hier delen) :D

Sammetje_

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:24

Echt vreselijk inderdaad :\ zo'n oude dag wens je niemand toe! Ik kan helaas weinig voor je betekenen maar ik begrijp helemaal dat je hier goed gefrustreerd van wordt!!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 19:25

Het gaat niet om mijn moeder hoor dit wil ik hier wel even duidelijk maken. Mijn lieve mamsie woont nog gewoon op haar eigen :D . Maar kreeg hem doorgestuurd van vrienden ;)

Princesje schreef:
Echt vreselijk inderdaad :\ zo'n oude dag wens je niemand toe! Ik kan helaas weinig voor je betekenen maar ik begrijp helemaal dat je hier goed gefrustreerd van wordt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:26

Beetje jammer altijd dit soort dingen.
Tis simpelweg niet de waarheid en gewoon geblaat in het ledige.

Ben het er mee eens dat er genoeg verbeterd kan worden in de zorg, maar voor de rest is dit gewoon larie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-09 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:26

tja nooit over nagedacht maar je hebt helemaal gelijk :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:29

Inderdaad, het wordt er niet beter op....

Heb van een klant gehoord dat haar moeder 4 dagen met een naakt onderlichaam op de rolstoel werd gezet met een handdoek erover, omdat dit tijd scheelde. De overige drie dagen waren verplichte bedlig-dagen wegens personeelstekort!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:29

Jammergenoeg is het dus wel de waarheid. Wel ietwat aangedikt, maar het klopt wel.
Er is gewoon een grandioos personeelstekort.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:34

mo_van_dijk schreef:
Inderdaad, het wordt er niet beter op....

Heb van een klant gehoord dat haar moeder 4 dagen met een naakt onderlichaam op de rolstoel werd gezet met een handdoek erover, omdat dit tijd scheelde. De overige drie dagen waren verplichte bedlig-dagen wegens personeelstekort!!

Jeetje, dat is echt triest hoor! Arm mens. Dat je zo je oude dagen nog moet doorkomen! ;(

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:35

Er is absoluut een gebrek aan personeel in de zorg, maar ik vind dat het ook per instelling (per afdeling al!) verschillend is. Wat mo_van_dijk beschrijft is bij mij op de afdeling gewoon ondenkbaar, en absoluut niet te bespreken, zulke dingen kunnen gewoon niet, en naar mijn inziens ligt dat ook/grotendeels aan de leidinggevende en verzorgende van de afdeling.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:36

en ze blijven maar bezuinigen...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:37

Oh oke, dat scheelt nog zoveel.
Natuurlijk zal dit verhaal wel wat aangedikt zijn maar ik er zal toch ook een kern van waarheid inzitten!
Voor mijn gevoel is dit ook niet te wijten aan al het personeel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:37

En Mo, weet je ook wat de Inspectie hier uiteindelijk aan gedaan heeft? Want ik neem aan dat diegene meteen de inspectie ingelicht heeft hierover :j
(en vreemd trouwens, deze dingen komen meestal wel in het nieuws, nieuwe 'jolanda venema-gevallen' zeg maar... maar heb er niks over gehoord :? )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:42

Geen idee... Dat die mevrouw het aan mijn kassa vertelde (om jurken te kopen zodat ze niet naakt zou zijn in de rolstoel) liepen de tranen over die mevrouw haar wangen. Volgens mij was ze wel bezig met instanties benaderen... Maar heb die mevrouw nooit meer teruggezien!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:44

Ga eerst eens zelf in de zorg werken voordat je dit soort dingen roept!
Je begrijpt niet hoe je iemand hiermee beledigd!
Verpleegkundige en verzorgende zijn mensen die werken in de zorg omdat ze van mensen houden en graag mensen willen helpen die afhankelijk zijn.
Die doen het niet voor het salaris (dat echt geen ruk voorsteld) terwijl je verschrikkelijk zwaar werk doet, je poten uit je lijf rent om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.

En weet je wie het hardste roepen dat het niet goed is, en dat "hun" moeder of vader wordt verwaarloosd...
De kinderen die 1x per half jaar komen.

Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!

Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:55

Nou en of dat er een kern van waarheid inzit..heb het zelf meegemaakt met mijn oma, waar ik als volwassene prima kan beoordelen of iets waardig is of niet..heb staan janken, met mn familie toen zij daar terechtkwam.

Zo afschuwelijk..na een hele hoop 'gezeik' en brieven richting de directie gaat het nu stukken beter en doen zij echt hun best.

Vrijwilligers of niet, geldtekort in de zorg of niet..met kringloop spullen en een leuk muziekje op en een gezellige tafel kom je al een heel eind..ook het personeel wat eens tegen de bewoners zou moeten praten en aandacht geven. Nee, mijn oma werd binnengebracht en als wij niets hadden gezegd, lag ze om 7uur elke avond al in bed, omdat ze dan minder mensen om de groep hadden.
Nu komen we om de dag, zorgen ervoor dat dr kleding is gewassen, ze er schoon bij zit etcetc, dingen die de woongroep eigenlijk voor moet zorgen..maar gezien het personeeltekort doen wij dat, wat meer dan logisch is, maar er ook nog grof voor betalen?!

En kom niet aan met "ja maar...." ik heb zelf járen in de zorg gewerkt en met toewijding kom je al een heel eind..verdorie de mensen hun laatste station..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:59

Lijntje87, ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar volgens mij bedoelt TS hiermee niet zo zeer een aanval op de verzorgenden/verplegers, dan wel de overheid die maar blijft bezuinigen in de zorg.
Eens ben ik het met het feit dat te weinig kinderen naar hun ouders omkijken in de tehuizen. Maar diezelfde kinderen zijn nu ook ouder, en de ouders van tegenwoordig hebben het al te druk voor hun eigen kids, laat staan ook nog eens voor de ouders te zorgen. Dat is gewoon de realiteit van hedendaags, de kids in buitenschoolse opvang, en de ouders in een verzorgingstehuis.

Ik ben overigens wel van mening dat verzorgenden/verpleegkundigen echt onderbetaald én onder gewaardeerd worden.

Neemt niet weg dat het in sommige verzorgingstehuizen toch echt bagger is qua verzorging, maar dat zit hem voornamelijk in de bezuinigingen in die branche.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:01

Vreselijk om dit zo te lezen! Krijg er een brok van in de keel. Moet er niet aan denken dat dit mijn lieve grootouders te wachten staat.

Wat zou de oplossing zijn voor dit onzinnige beleid?
Vraag me steeds sterker af of behalve de naaste familie, ook nog maar iemand wat geeft om de mensen die al op zo;n leeftijd zijn...
Lieve verzorgers bedoel ik daar niet mee, die geven er ook veel om.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:01

lijntje87 schreef:
Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!

Dat ben ik niet helemaal met je eens, er zijn gewoon situaties dat je niet voor je ouders kunt zorgen. Wel ben ik het met je eens dat de kinderen die één keer per jaar op bezoek komen het hardst schreeuwen, en het het beste (denken) te weten.

Ik was vandaag in het hoofdbureau van de zorginstelling waar ik werk, daar was niets van bezuinigingen te merken... >;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:04

En misschien van huis veranderen? Blijkbaar heb je net een verkeerd huis getroffen.
Direct alles over 1 kam scheren..

Als je met 1 paardenstal slechte ervaringen hebt, zijn toch ook niet alle stallen meteen slecht!

En zeker als je zelf in de zorg hebt gewerkt, moet je beter weten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:05

lijntje87 schreef:
Ga eerst eens zelf in de zorg werken voordat je dit soort dingen roept!
Je begrijpt niet hoe je iemand hiermee beledigd!
Verpleegkundige en verzorgende zijn mensen die werken in de zorg omdat ze van mensen houden en graag mensen willen helpen die afhankelijk zijn.
Die doen het niet voor het salaris (dat echt geen ruk voorsteld) terwijl je verschrikkelijk zwaar werk doet, je poten uit je lijf rent om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.

En weet je wie het hardste roepen dat het niet goed is, en dat "hun" moeder of vader wordt verwaarloosd...
De kinderen die 1x per half jaar komen.

Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!

Bedankt,scheelt mij typen.
En dan werk ik niet eens in de zorg.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:06

Ik snap ook wel dat jij hier boos om wordt lijntje. Ik weet ook dat er heel veel lieve mensen in de zorg werken, maar zoals overal zitten er gewoon jammer genoeg rotte appels tussen.

Slechte situaties aangeven (of hoe je dat noemt) zou miss een hoop schelen. Goed uitzoeken waar je moeder/vader/grootouders terecht komen is ook erg belangrijk.

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:07

[quote="__Possie__"]De harde waarheid:

Onze gevangenen krijgen 3 maal eten op de cel - op voorhand keuzemenu.
dit word 1x per week aangeven en het is magnetron maaltijd dus heel slecht

En mogen alle dagen wandelen en sporten.
sporten niet eens elke dag als ze geluk hebben 2x in de week wandelen waar heen op de binneplaats
Zij hoeven hun was niet te doen en krijgen hun kledij is gratis.
gratis alleen als familie het komt brengen anders heb je gewoon pech en geen kleding

Methadon en andere medicatie worden gratis verstrekt.
De dokter komt gratis langs op aanvraag.
Hun koffie of warm water (thermos) wordt 2 maal per dag gevuld.
Ze hebben tv op de cel, en hoeven hiervoor niet te betalen.
tv moeten ze gewoon voor betalen elke maand en dat is volgens mij 3 euro per dag!!!
Indien ze nog kunnen of willen werken kunnen ze nog tot 250 euro per maand verdienen.
ze morgen blij zijn als ze 25 euro per week hebben
Er is in de gevangenis meer personeel dan gevangenen.
En dat kost de gevangenen 0,00 euro.
Zij moeten streng bewaakt worden of ze gaan lopen!
Moeder kan niet meer lopen.

Op gebied van netheid kan ik in de gevangenis van de grond eten.
omdat de gevangen zelf kunnen werken daar als schoonmakers wat moeten ze anders
Terwijl bij moeder de stofvlokken al weken in de hoekjes blijven liggen.

ik dacht ook altijd dat gevangnis veel beter was nu heb ik er een zus zitten dus weet dat het niet zo rozegeur en maneschijn is

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:08

Moet dit serieus genomen worden?
Een groot gedeelte van wat je schrijft over beide plekken klopt niet.
Voordat je een beerput opentrekt, wellicht de volgende keer eerst even kijken of het klopt.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:08

Laika schreef:
Lijntje87, ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar volgens mij bedoelt TS hiermee niet zo zeer een aanval op de verzorgenden/verplegers, dan wel de overheid die maar blijft bezuinigen in de zorg.
Eens ben ik het met het feit dat te weinig kinderen naar hun ouders omkijken in de tehuizen. Maar diezelfde kinderen zijn nu ook ouder, en de ouders van tegenwoordig hebben het al te druk voor hun eigen kids, laat staan ook nog eens voor de ouders te zorgen. Dat is gewoon de realiteit van hedendaags, de kids in buitenschoolse opvang, en de ouders in een verzorgingstehuis.

Ik ben overigens wel van mening dat verzorgenden/verpleegkundigen echt onderbetaald én onder gewaardeerd worden.

Neemt niet weg dat het in sommige verzorgingstehuizen toch echt bagger is qua verzorging, maar dat zit hem voornamelijk in de bezuinigingen in die branche.

Zet dan niet zo'n verhaal hier neer, kan er zo verschrikkelijk boos om worden.
Wat je hiermee bereikt is dat de mensen die iedereen na praten (80% van de mensen) meebleren dat de zorg verschrikkelijk is bla bla.

En natuurlijk zijn er punten die verbeterd moeten worden, maar voornamelijk van hogere hand.
Hoe kan je in vredensnaam bezuinigen op de zorg? in elke situatie is dat de aller,allerlaaste plaats waar je geld moet weg houden.
Helaas is dit meestal de eerste plaats waar bezuinigd wordt.
terwijl de directeuren en managers met bonussen en dure auto's weg komen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:09

misschien een brief naar je hoge hoge baas schrijven?
samen met al je zorgcollega's?