) voor 12 dagen vertrokken naar Zuid-Frankrijk. Al 5 jaar lang gaan ze 's zomers met zijn allen weg, mijn vriend gaat inmiddels al 2 jaar niet meer mee en ieder jaar is de samenstelling van de groep verschillend, dan gaat de één wel mee en de ander niet.Nu zijn het allemaal knullen van een jaar of 21, 22 en ongeveer de helft van onze vriendengroep heeft een vriendin. Een deel van die jongens gaat dus ook niet meer op vakantie met de vrienden, want die gaan samen met hun vriendin. Een ander deel van die jongens, die dus wel een vriendin hebben, gaan wel met de vriendengroep op vakantie
In één geval heeft een vriend van ons die vakantie geboekt toen hij nog vrijgezel was, inmiddels heeft hij dus een vriendin. In de andere gevallen hadden die jongens allemaal een relatie toen ze de vakantie boekten, dus wisten ze dat dat moment ging komen dat ze hun vriendin 12 dagen niet zouden gaan zien, toch?Toch worden daar verschrikkelijke drama's van gemaakt en zag ik afgelopen dagen, voor hun vakantie, overal blogjes op hyves verschijnen met verdrietige hartekreten, sippe songteksten en krabbels naar elkaar dat ze elkaar zo zouden gaan missen. Zowel van de jongens naar hun vriendinnen als terug, want ook de meiden kunnen er wat van hoor
Er worden knuffels meegegeven, voor elke dag één brief, cadeautjes...je kunt het zo gek niet opnoemen, terwijl het dus gewoon gaat om een 12daagse vakantie waar je vrijwillig naartoe gaat 
Nu is het zo dat mijn vriend militair is en wij elkaar regelmatig moeten missen. Sowieso doordeweeks, hij slaapt binnen, maar ook met oefeningen die zomaar 2 tot 4 weken kunnen duren. Dat is zijn werk, dat weten we, maar een keus hebben we niet op die momenten. Als hij dan 2 weken op oefening is en je spreekt elkaar krap 1x in de week, dat vindt iedereen dat normaal en ach, dat missen zal wel meevallen, hij is toch regelmatig weg? Nu lig ik daar niet wakker van, ik ben goed in staat lekker met mn leventje verder te gaan als hij weg is en we zijn altijd weer dubbel blij als hij terug is, maar het valt wel op hoe dramatisch sommigen zijn als ze zelf een paar dagen weg zijn, geheel vrijwillig dus

Mijn vriend en ik lachen erom, maar ergens vind ik het ook niet gezond in een relatie, dat je dus eigenlijk zo afhankelijk bent van elkaar en nu al roept 'een rotvakantie te krijgen' omdat je zonder je partner gaat. Ik hou vreselijk veel van mijn vriend en als hij nu 12 dagen op vakantie zou gaan, zou ik hem echt wel missen, maar ik zou toch echt niet voor iedere dag een brief schrijven en een heel pakket meesturen. Bovendien hadden die jongens en hun vriendinnen eerder na moeten denken bij het maken van die keus om los van elkaar op vakantie te gaan, als je elkaar zo vreselijk gaat missen

Ik ben nu wel eens benieuwd hoe jullie erover denken en hoe jullie zelf in jullie relaties staan tegenover vakanties samen en/of los van elkaar!

.
Kom op zeg, het zijn serieus 12 dagen
We hebben 1x gebeld
Inmiddels ben ik ook wat ouder en vind ik het juist hartstikke leuk voor 'm dat ie er even uit kan! We hebben de afspraak 1x per dag even te smsen, dat gaat altijd prima! Vind het wel fijn om even wat van 'm te horen maar als het een dag er niet van komt dan krijgt ie heus geen commentaar. Ik ga ook zonder hem op vakantie, over twee weken ga ik een week weg met een stalgenootje en de paarden. In oktober vertrekt hij voor 3 maanden naar Indonesie. Dat is wel wat anders, ben benieuwd hoe dat gaat!
Hij heeft het druk, en ik doe niet meer als op een stoel/bank hangen