Liefdes Dillema

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Liefdes Dillema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 10:56

Ik zal proberen het kort te houden..

Ik heb 2 jaar geleden een relatie gehad met een (niet zon leuke) marokaanse jongen. Dit was toevallig een vriend van mijn broer en ja na enkele jaren (6) vriendschap hebben wij gevoelens voor elkaar gekregen. 4 jaar lang een kl'te relatie gehad, altijd veel problemen met zijn familie enz.

Nu 2 jaar later ga ik nog veel met zijn broer om (hij is voor mijn gevoel gewoon een broer voor mij, zolang is hij al de beste vriend van mijn broer). Hij is vrijgezel en ik ook. Samen hebben wij ook weer de zelfde vrienden en gaan we vaak dubbel daten maar gewoon zonder verdere bij bedoelingen.

Nou is er vorige week vrijdag ineens iets veranderd.. Wij waren samen op stap (}ernstig dronken) en we hadden het zoals gewoonlijk erg gezellig, daarna naar mij thuis toe gegaan en zo gezellig samen op de bank trekt hij mij ineens tegen hem aan.. Was gewoon vriendschappelijk (denk ik) maar ik vond het eigenlijk wel fijn om na een tijdje weer eens ff lekker tegen iemand aan te kunnen gaan liggen.
De volgende dag zijn wij nog opstap gegaan met vrienden, heeft hij n meisje leren kennen en ineens was zij er zondag ook en maandag enz enz..
Ik zwaar jaloers, niet om het feit dat hij met een meisje was, maar ik was ineens mijn date kwijt..

Nou had ik het er gister met hem over en hij zei ook nee Lau dat word niets met haar want ik kan jou toch niet zomaar in de steek laten, wrijft een keer over mijn been.. knipoog.. Maar ondertussen wel rood aanlopen..
Ik denk dat dat meisje meer was omdat vrijdagnacht gewoon relaxed was en wij allebei weten dat dat ECHT niet kan tussen ons. Dus wou hij ff iemand anders ofzo.. Ik weet ook wel dat er verder niets is gebeurd tussen hun.. Zij is pas 19 en hij is 28, en zij is echt een beetje raar Haha..

Nu weet ik dus niet wat ik met dit gevoel moet. 1 waarom was ik jaloers? 2 ik wil echt niet verliefd worden (hij is de beste vriend van mijn broer en de broer van mijn ex) en 3 mocht ik wel verliefd worden, dan wil ik zijn familie er echt niet bij..

Ze zeggen altijd liefde kan je niet tegen houden maar nu sta ik een beetje machteloos.

Wat vinden jullie en wat is jullie advies?!

Liefs Laurie

luna1

Re: Liefdes Dillema

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:01

Ik hebmaar 1 advies ...

Volg je hart..

Het gata om hem niet om zijn familie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:04

Ja, volg je hart. Doe wat in je opkomt. Niet teveel nadenken...

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 12:09

Ja Ik zou dat ook het liefst doen..

Maarrrr dan krijg ik sowieso ruzie met mijn broer, die zal het nooit accepteren. Mijn moeder ook niet..
Hij met zijn familie.. En daarbij als het uiteindelijk toch niets wordt dan riskeer ik onze vriendschap.. Pfff..

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:13

Als je het niet ziet zitten en je ook kunt leven met hem als een goede vriend, dan zou ik het hierbij laten... er zwemmen genoeg vissen in de zee :) :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:16

Je moet doen wat je hart je ingeeft.
Probeer echt te doen wat je graag wilt. En denk goed na, je zet wel een vriendschap op het spel als je een relatie zou beginnen.
Loopt de relatie namelijk mis, dan ben je je vriend misschien wel kwijt..

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:30

Ik herken je probleem een beetje.
Mijn vriend is ook moslim en we zijn nu 7 maanden samen, de eerste paar maanden hebben we het wel voor iedereen verzwegen.
Maar zijn ouders accepteren mij ook niet en hij heeft daardoor ook veel ruzies thuis.
Mijn ouders vonden hem in het begin ook maar helemaal niks, ik heb toen echt heel veel ruzie gehad met mijn ouders en gelukkig tolleren ze hem nu wel.
We willen het dus ook absoluut niet opgeven.

Maar zoals Princesje zegt als je ook kunt leven met hem als goede vriend is dat misschien ook het overwegen waard.
Ik zou zeggen volg je hart!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:07

Oei...even 1 ding he, die jongen is de broer van je ex? Met je ex ging het mis wegens zijn familie oa?
Geloof me meid, als het toen al misging en je nu met zn broer aankomt, nee, ze zouden je nooit serieus kunnen nemen...en familie hoort er gewoon bij, of je nou wilt of niet..dus een relatie op langer termijn zal m toch niet gaan worden.
Zou dus gewoon lekker vrienden blijven..en het erop houden dat je het gewoon fijn vind iemand weer om je heen te hebben? en dus niet echt verliefdheid is? Sj aen als je wel echt verliefd bent, sja..niet handig, verre van handig ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:11

Ik zou het never nooit niet doen, als het toen ook niet goed ging met de familie en je nu moet zijn broer aankomt zetten kun je er donder opzeggen dat je bestempeld gaat worden als sl*t..Aan een goede vriend heb je op deze manier veel meer op langer termijn..!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:45

Moeilijke situatie, ik kan je alleen zeggen begin er niet aan, want dit gaat veel problemen in de toekomst opleveren..

Als je het wel doet, hoe serieus wil je dat het is? Een vaste scharrel? of voor de rest van je leven samen?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:43

Jullie bevestigen allemaal mijn twijfel.. Ik moet alleen wel duidelijk kunnen maken bij hem dat we echt vrienden moeten blijven en niet meer.. Want ik merk gewoon dat hij ook steeds meer naar mij toe trekt.. Maarja durf het ook niet echt aan te geven, misschien heb ik zijn singalen wel helemaal fout opgepakt.. Dan komt er straks als nog zon spanning..
Misschien maar beter om het er niet over te hebben en het maar gewoon laten zoals het is.. Als ik er niet op in ga zal er natuurlijk ook niets gebeuren..

Nou mijn gevoel maar tegen kunnen houden!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:02

Ik denk dat je je eigen houding dan ook wat moet veranderen..kan me nl voorstellen dat het heel fijn is om weer iemand tegen je aan te hebben..maar je jaloerse gevoel mag je imo dan nmiet uiten tegenover hem..want op die manier wek je juist de indruk dat je meer van hem wilt.
Lastig pakket waar je inzit hoor, benijd je niet ;) Sterkte!