Fruit binnen paar uur verrot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theelichtje_

Fruit binnen paar uur verrot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:12

Goed, rare titel maar ik heb dan ook altijd raar fruit :+

Ik ben gek op aardbeien, koop altijd een overheerlijk bakje en zet deze meteen in de koelkast
vooral met dit warme weer is dat wel aangenaamd.Maar binnen paar uur zijn heel mijn aardbeien zacht
en met die vieze plekjes.Terwijl ik ze uitkies zonder plekjes bij de groenteboer/AH/markt oid.
Ik ben dan zo muts die ze gelijk niet meer hoef en gaan ze direct weer in de prullebak.

Dan proberen we het zonder ijskast en wederom weer van die vieze aarbeien krijg ik ervoor terug.
hoppa weer naar de prullebak....

Zijn er mensen die wel weten hoe je die aardbeien moet onderhouden zodat ze wel ''normaal'' blijven?
En niet die zachte vieze geklefte aardbeien met plekjs :P

piewie

Re: Fruit binnen paar uur verrot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:14

wat raar. Ik kweek zelf aardbeien en die van mij blijven heel mooi hoor in de koelkast. Je moet er alleen geen sinasappels bij inleggen....

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:18

Spoel je ze allemaal om? Mijn ervaring is dat ze snel lelijk worden als je ze wast. Dus alleen degene omspoelen die je gelijk opeet. En direct de slechtste er al tussen uit plukken.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:21

Nee liggen geen sinasappels bij, deze liggen bovenop de koelkast.
En nee spoel ze pas om als ik me aardbeien wil eten,en dan nog alleen de aardbeien die meteen opgaan.

Overige fruit blijft wel goed. Alleen me overheerlijke aardbeien niet.Heb er nu weer een doosje in staan van vanmorgen.Helaas begonnen ze weer plekjes te vertonen.Ditmaal geprobeert op een bord te leggen, misschien dat ze geplet worden?? :+

Maak het nog uit hoe koud je ijskast staat?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:23

Heb ook al wat aardbeien weggekiept dit jaar. Vaak hoeft er maar ééntje tussen te zitten die niet helemaal tof is en voor je het weet dreigt het hele bakkie uit zichzelf aan de wandel te gaan....
Allemaal goed uitzoeken dus, niet alleen de bovenkant, en anders zit er maar één ding op: direct na aankoop het hele doosje naar binnen werken. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:25

Ik haal mijn fruit altijd bij de Bas en de aardbeien kan ik zonder problemen toch wel een dag of 5 goedhouden! Fruit van AH en C1000 vind ik echt slecht... Het is al bedorven als je thuis komt! Ik heb mijn koelkast op standje 4 en bewaar de aardbeien in de groentela of op het onderste plankje!

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:27

Mo, ik heb het probleem met elke aardbeien, van elke winkel oid.Staan hier op bovenste plankje met de boter,vleeswaren.

Sientje, ik zoek ze meteen uit en de rest bewaar ik. En meteen opeten gaat niet :D Ze moeten door me yoghurt na het eten haha.

nicolailover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:31

wij hadden een keer 2 bakjes aardbeien de ene hadden we al wat uitgegeten en het bakje van de kersen was stuk dus de kersen bij dat bakje aardbeien. een dag later was het ene bakje aardbeien hele maal verrot en het bakje met de kersen bleef de hele week goed . ik weet niet of het aan de kersen lag maar misschien is het uit te proberen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:32

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:59

Oeh gaat dat proberen laag in de ijskast. Dus onderop in de bak. Koopt morgen gelijk weer een nieuw doosje en probeert dat uit. Moet enkelt nu weer me aardbeien missen....

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:18

mo_van_dijk schreef:
Ik haal mijn fruit altijd bij de Bas en de aardbeien kan ik zonder problemen toch wel een dag of 5 goedhouden! Fruit van AH en C1000 vind ik echt slecht... Het is al bedorven als je thuis komt! Ik heb mijn koelkast op standje 4 en bewaar de aardbeien in de groentela of op het onderste plankje!

Hoe het bij de C1000 is weet ik niet, maar het verschilt heel erg per AH hoe het fruit is. De AH bij mij om de hoek heeft altijd heel goed fruit dat lang lekker blijft. De AH bij mijn school daarentegen, daar liggen de mango's al rot/beurs in de schappen...

Raar probleem, die aardbeien. Bij ons gaat het ook wel eens mis, maar niet altijd en ook niet binnen een paar uur al in het algemeen :=

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 21:19

En weer een doosje aardbeitjes voor jan toedels.... Zucht
En ja dit maal in me groente la...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:23

Er is een bepaald ras bij aardbeien die erg snel beurs word, het kan zijn dat als je ze vervoert ed ze tegen elkaar of het bakje botsen en daar worden ze dus echt heel snel beurs van. Helaas zie je dat pas later..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:28

Waar had je ze vandaan theelichtje?

En inderdaad, het is afhankelijk van de franchizer die in het pand zit! Sommigen kunnen blijkbaar niet zo goed inkopen ;)

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 21:34

Deze dit keer van de C1000 expres ergens anders wezen halen.