hypotheek als uitzendkracht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bellow2

hypotheek als uitzendkracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 07:27

hallo iedereen,

mijn vriend en ik willen samenwonen(jaja nog steeds zie vorige topic)
nu is het zo dat ik toen een uitzendkracht was en hij een contract had,
nu is het zo dat ik een contract heb en hij een uitzendkracht is }:0

afijn het is niet zo makkelijk om als uitzendkracht een hypotheek af te sluiten,
en we het op mijn hypotheek-leen-mogelijkheid het net niet redden
om hier een appartement te kopen, nu heb ik dus gehoord dat je als uitzendkracht wel een hypotheek kan krijgen en dat er dan gekeken wordt naar het loon van de afgelopen 3 jaar.
En of je dan wel NHG kan krijgen vraag ik me ook af.

zijn er bokkers die hier meer van weten of er ervaring mee hebben? met een beetje geluk heeft mijn vriend binenkort een contract bepaalde tijd bij een bedrijf, maar ik ben hier gewoon heel benieuwd naar.

alvast bedankt!

odetteke

Re: hypotheek als uitzendkracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:42

Ik zou gewoon (zeker in deze economische tijden) het contract afwachten.

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 07:47

@odetteke: ik snap je reactie ik geef je ook geen ongelijk, het is ook niet zo dat als het kan dat ik morgen een hypotheek afsluit, er moeten een hoop dingen afgewogen worden

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:50

Tja.. volgens mij heb je op dit moment als je geen contract hebt, geen kans. Wat overigens ook nergens op slaat, want zelfs met contract kun je zonder werk komen te zitten.

Mijn vriend is zelfstandige en wij krijgen voorlopig ook geen hypotheek, ook al verdiend hij boven modaal en heb ik een jaarcontract... helaas

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:02

Mijn zwager heeft een uitzendcontract en die heeft onlangs zijn hypotheek ook rond gekregen. Hij moest behoorlijk wat informatie qua werk van de voorgaande jaren inleveren, om te bewijzen dat hij altijd werk heeft gehad. Wat hij verder heeft moeten doen weet ik niet. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij uitzicht heeft op een contract en dat zal een hoop schelen. Banken willen zekerheid. Je zegt dat je vriend uitzicht heeft op een contract, kan dat zwart op wit gezet worden? En ga dan gewoon eens wat rondbellen en kijken wat je mogelijkheden zijn. Het zal zeker moeilijker zijn dan met twee vaste contracten, maar onmogelijk hoeft het niet perse te zijn. Ik ben momteneel ook bezig met een hypotheek op een tijdelijk contract (met uitzicht op een vast contract). Was er behoorlijk onzeker over, maar er schijnen toch wel opties te zijn. Maar spannend blijft het, dat is een feit. Heel veel succes!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:02

Wat voor contract heb jij TS? Heeft je vriend de afgelopen 3 jaar fulltime gewerkt?
Kunnen jullie beide een werkgeversverklaring met intentie krijgen?

Wij zijn nog bezig met onze hypotheek af te sluiten, vriend werk fulltime vast contract en ik had een 0-uren contract met intentie verklaring. Is op het laatste moment omgezet naar een gewoon contract omdat wij anders de financiering niet rond kregen.

Wij hebben geen leningen/schulden, altijd gewerkt, maar ze zijn zo moeilijk!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:22

JoT schreef:
Mijn zwager heeft een uitzendcontract

Er zit een heeul groot en essentieel verschil tussen een uitzendcontract en een uitzendovereenkomst!

Wanneer jij een intentieverklaring van zowel je werkgever (uitzendbureau dus) en opdrachtgever (bedrijf waar je werkt) kunt krijgen, kom je al een heel eind.
Uit ervaring weet ik dat dit helaas moeilijk te krijgen is, in goede of slechte tijden.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:36

Ik zou eens met een adviseur gaan praten, die kan je er veel meer over vertellen en die kan ook meteen voor je uitrekening of jullie met dit salaris recht hebben op NHG.
Wij hebben ook net een huis gekocht en hypotheek afgesloten, het is niet makkelijk in deze tijden, maar zeker niet onmogelijk!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:07

Vraag het gewoon na bij diverse adviseurs, dan weet je concreet hoe of wat, en oriënterende gesprekken kunnen nooit kwaad :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:13

Plukje schreef:
JoT schreef:
Mijn zwager heeft een uitzendcontract

Er zit een heeul groot en essentieel verschil tussen een uitzendcontract en een uitzendovereenkomst!

Ok, dan even ter verduidelijking, hij werkt op uitzendbasis bij dat bedrijf, niet op detacheringsbasis.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:42

Het is niet onmogelijk, maar het is wel een heel stuk lastiger hoor! Sterker nog, al heb je een contract voor bepaalde tijd, dan is het ook al lastig. De bank ziet gewoon het liefste alleen mensen met een vast contract.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:29

Op dit moment (tenminste, de afgelopen maanden) zijn ze niet makkelijker erop geworden. Mijn vriend en ik krijgen binnen een maandje of wat beide een 4-jarig contract, vroeger werd je dan bij wijze van spreken met een fles champagne binnengehaald, tegenwoordig uitgelachen en de deur weer uitgeschopt...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:07

Raar eigenlijk, die werkgeversverklaring lijkt wel heilig momenteel, terwijl die eigenlijk niks zegt. Het is een intentieverklaring, waar niemand je aan op kan hangen als het er op aan komt. En dat vaste contract? Dat betekend weinig meer tegenwoordig, je wordt er net zo makkelijk uitgegooid onder het mom 'kredietcrisis'. Misschien is het eens tijd dat de banken hun criteria eens onder de loep nemen. Zekerheid van inkomen bestaat gewoon niet meer.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:11

Wat ook krom is:
Je kan een vast contract hebben en een hypotheek aflsuiten en vervolgens een andere baan nemen met bv een jaarcontract _O-
Zelfde risico als iemand een hypotheek geven met een jaarcontract. Maargoed, ik snap wel dat ze ergens een grens moeten trekken, maar in deze tijden krijg je gewoon niet snel een vast contract..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:13

Yup Blackje, mee eens. Het is echt een momentopname en je moet er op dat moment maar net goed voor staan.