Werk opzeggen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GiBo

Werk opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:15

Hallo,

In deze vakantie (ga hierna weer verder aan het HBO) werk ik bij een apotheek om bij te verdienen. Nu ben ik dit werk echter helemaal zat, en wil ik er zo snel mogelijk mee stoppen. Ik heb in principe al nieuw werk gevonden, waarmee ik ook verder kan na de vakantie in mijn vrije tijd :) Nu alleen het probleem, ik moet eigenlijk nog 2,5 week werken, en wil er zo snel mogelijk vanaf. Ik heb er tot nu toe zo'n 3 weken fulltime gewerkt. Hoe kan ik dit zo handig mogelijk aanpakken? Blij zullen ze er niet mee zijn.. Ik durf ook niet zo goed op te zeggen.. Nu heb ik nog voor twee weken werkbriefjes liggen, die mijn werkgeefster zoiezo nog moet tekenen..

Groetjes,

cile205

Re: Werk opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:18

Werkbriefjes? is het via een uitzendbureau? of wat staat er in je contract als je die hebt?

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:34

Ik heb geen contract :P Ik werk via Randstad, maar die gaan alleen over uitbetaling en via hun werkbriefjes kan je laten weten als het je laatste werkweek was :) Dus opzeggen zou ik gewoon bij mijn werkgeefster moeten doen.. Ik heb gewoon echt tegenzin om nog daar te werken, de uren lijken er wel dagen :o Dit heb ik met ander werk nooit gehad :o

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:12

Iemand nog? Ik wil het namelijk graag morgen oplossen.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:19

Toch gewoon eerlijk zijn, zeg dat het je is tegengevallen en dat je liever wil stoppen. Als dat niet kan, ben ik bang dat je toch je tijd af zal moeten maken, maar kan je mss in overleg andere leukere dingen erbij gaan doen?

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 22:06

Helaas is het verder allemaal een beetje te verantwoordelijk werk, het is natuurlijk een apotheek dus sommige dingen mag ik ook gewoon niet :) Het is al heel wat dat ik in de opiatenkast mag en daarvan bestellingen mag afwerken :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:11

Tja, uhum.... gewoon zeggen lijkt me....

Gewoon naar je leidinggevende toegaan en zeggen dat je het werk je wat tegenvalt en dat je het niet ziet zitten ermee door te gaan. Vervolgens vraag je gewoon per wanneer het mogelijk is om te stoppen. Die weken gewoon werken, niet zeuren, maar ff doorbikkelen en goed werk afleveren (misschien kan je er een mooie referentie aan overhouden ;) ).

Laatste dag met een lach afwerken, vriendelijk gedag zeggen. Deur dichttrekken en denken: Dat doe ik nooooooit meer.

Weer wat geleerd.

2,5 week is zo voorbij joh.

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 22:15

Ik weet dat het kinderachtig klinkt, maar het zijn mijn laatste 2,5 week vakantie en ik vind het ergens zo zonde om er met zoveel tegenzin heen te gaan :(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:28

GiBo schreef:
Ik weet dat het kinderachtig klinkt, maar het zijn mijn laatste 2,5 week vakantie en ik vind het ergens zo zonde om er met zoveel tegenzin heen te gaan :(

Dat had je je eerder moeten bedenken meid ;) Jammer maar helaas!

Wie A zegt, moet ook B zeggen!! Denk maar aan het geld dat je mooi wel verdiend hebt ;)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:19

Als jij via een uitzendbureau werkt, kun je per direct op straat gezet worden en jij kunt ook per direct ontslag nemen. ik zou t voor de zekerheid bij Randstad na vragen.

ik zat ooit bij tempo team, en ik had wel ander werk gevonden ook, maar kwam ook erg onverwacht terwijl het project nog niet was afgelopen, ik zei: ik werk alleen deze ochtend nog, vanmiddag ben ik weg en kom ik niet meer terug.

Konden ze niets tegen doen, was ook geen probleem verder, maar dat is omdat het via een uitzendbureau was, dat is denk ik in jou geval ook zo...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:22

kijk idd even je contract na, wat betreft opzeg termijn, volgens mij heb je die namelijk niet bij uitzendbureaus
werkbriefjes die ng ingevuld moeten worden, moeten gewoon ingevuld worden met de uren die je hebt gewerkt

zeg netjes op, niet meteen niet meer komen opdagen is ook netjes, evt weekje blijven om uit te helpen tot ze andere hebben