Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:00

.....met je paard, huishouden, eventuele kinderen, vrienden, andere hobby's enzovoort? Ik werk 28 uur in de week en nu vind ik het soms al krap qua tijd voor het huishouden en fatsoenlijk koken schiet er ook wel eens bij in.

Hoe regelen jullie dit? Hoe ziet jullie dag eruit? Hebben jullie een bijrijder en zo ja, voor hoeveel dagen in de week? Brand los!

Teelee

Re: Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:07

Ik werk 7 dagen in de week minimaal 10 uur per dag. Ik moet bekennen dat ik blij ben dat de paarden bij huis staan. 's morgens staan ze om half 6 (door de weeks) of om half 8 (weekend) buiten, en gaan om 10 uur op z'n vroegst naar binnen.
Het huishouden doe ik als ik om 10 uur 's avonds thuis ben nog, en de stallen mest ik dan ook nog uit, voor de paarden naar binnen gaan.
Rijden ed heb ik 's morgens af en toe nog wel eens tijd voor als ik om 8 uur begin.
Andere hobby's heb ik geen tijd voor := En vrienden spreek ik via internet aangezien ik te ver weg woon :')
Koken hoef ik thuis gelukkig niet meer te doen, aangezien ik tijdens het werk eet :j

Ik heb geen bijrijdster oid, omdat ik graag alles zelf een beetje in de hand hou :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:09

dát vraag ik mij nou ook altijd af :+ :))
Het is dat mijn moeder thuis werkt, anders hadden we de honden niet gehad denk ik, gewoon geen tijd voor dan.. Ik zit er nu soms al mee hoe ik dat later nou moet gaan doen :))

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:09

Ik heb echt te weinig uren in een dag zitten, helaas. |(
Ik werk momenteel 40 uur in de week, ik krijg geen pauze per dag betaald en zit er dus 9 uur.
Ook werk ik een aantal kilometers van mijn werk af dus ben qua tijd ook nog eens een uurtje kwijt aan het op en neer rijden naar mijn werk.

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en werkt iedere dag van 5.00-18.00 (dan is ie weer thuis).
Ik wil graag dan om 18.00 uur het eten klaar hebben staan, dus is het altijd om 16.30 snel naar huis toe om het eten op tijd klaar te hebben. Mijn vriend zegt dat dit niet altijd nodig is, maar ik wil dit graag, ik heb namelijk ook altijd erge honger als ik naar huis rijd :Y)
Soms ga ik ook weleens vanuit het werk naar eerst naar het paard en dan naar huis, omdat ik soms na het eten echt geen zin meer heb om zover te rijden (ze staat 14 km van mij vandaan)
Omdat bij mijn vriend 's morgens om 4.00 de wekker weer rammelt wil ik ook wel wat tijd met hem doorbrengen (hij wil natuurlijk 's avonds wel een beetje op tijd naar bed) en het huishouden heb ik hier ook nog eens bij 8)7

Ik zit dus echt heel krap in mijn tijd.
Mijn paard revalideert momenteel van een peesblessure, dus ik ga er sowieso al minder heen dan voorheen toen ik nog thuis woonde.
Ze staat nu op een stal waar ze naar buiten gezet word, dus echt omkijken erna heb ik niet.
Meestal ga ik dan ook om de dag naar haar toe.... ;)
Ik laat haar dit jaar nog dekken, dus heb besloten haar een jaartje rust te gunnen, misschien wel langer.... :D
Zo houd ik ook wat meer tijd over aan thuis, de katten en de andere dieren/dingen die we nog hebben....

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:18

Sinds ik samenwoon ben ik gestopt met rijden, met een paar redenen.
Mijn rug (heb spit in de rug gehad vorig jaar juni en sindsdien bljft het een gevoelige plek)
Mijn vriend, die internationaal vrachtwagenchauffeur is, dus het huishouden, tuin, klussen etc komt allemaal op mij neer, want hij komt zaterdags na de middag thuis en maandag's om 04:00 uur de deur weer uitgaat. Vind het dan niet eerlijk tegenover hem om hem aan het klussen en huishouden te zetten ;)
En als ik van mijn werk weer thuis kom, is er thuis altijd wat te doen en om 8 uur heb ik geen zin meer om te gaan rijden.
Vind het heel erg jammer maar het is helaas niet anders :(

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:25

Precies, huishouden enzovoorts komt ook allemaal op mij neer (dit vind ik echter niet zo erg, als ik het maar bijhoudt).
Sinds het samenwonen heb ik absoluut niet meer zoveel tijd.

Voor dat ik samen ging wonen, woonde ik 5 minuten van mijn werk af. Ik deed thuis ook het huishouden, maar niet alles... (zoals wassen).
De manege waar ze toen stond was ook op nog geen 5 minuten rijden en daar was ik 's avond wel 3 uur per dag te vinden.....
nu kan ik dat ook gewoon echt niet.....

Ik ben wel blij dat ik van stal verhuisd ben, op de manege kon ze niet de wei op en stond ze in een te kleine stal, nu staat
ze ergens op een pensionstal waar ze naar buiten gezet word en een stal heeft van 3 x 5 meter, dus dan kan ik er nog
wel eens een dag of 2 niet hoeven te komen. Ze word daar gewoon perfect verzorgd.... +:)+
Zo heb ik niet zoveel zorgen over mijn paardje....

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:41

Ik werk 40 uur per week. Ik werk dan 4 dagen 8,5 uur per dag, en de vrijdag ben ik dan s'middags om 13.00u vrij. Ik doe het huishouden vaak overal tussendoor dus bijv. eten koken en tegelijk was opvouwen (droger en wasmachine staan in de keuken), stofzuigen doe ik ook vaak terwijl ik aan het koken ben. Ik combineer eigenlijk vanalles :D Vaatwasser en wasmachine hebben een tijdschakelaar, echt ideaal, want ik zorg er dan voor dat als ik thuis kom de vaatwasser kan leegpakken of de was in de droger kan doen. Na het eten vertrek ik naar mn paard tot een uur of 20.00u a 21.00u en vaak doe ik daarna ook nog wat klusjes. De grotere schoonmaakklussen doe ik vaak op de vrijdagavond, of de zaterdagochtend, want vrijdag en zaterdag s'middags ben ik dan bij mn paard tot een uur of 17.00u. Mijn vriend helpt gelukkig nog wel her en der mee met vaatwasser legen vullen, wassen etc etc, maar stofzuigen, dweilen, wc schoonmaken etc etc komt allemaal op mij neer, maar ondanks dat ik bijna altijd wel ergens mee bezig ben vind ik het nog niet eens zo erg. Soms heb ik er ook gewoon geen zin in, en dan komt het gewoon de volgende dag wel :P Een bijrijdster heb ik (nog) niet, maar ik ben toch wel vaak bij mn paard te vinden. Dat hoort er gewoon bij.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:45

dat gaat maar net aan hier...
weinig tijd voor het huishouden, dat zou ik graag meer willen maar ik zit ook met dat ik vrienden minder zie/spreek. Heb mijn paarden nu op 2 plekken (8 totaal) en dat is best intensief aangezien je ook weideonderhoud en alles hebt wat er bij komt. Mesten doen we thuis wel, het land slepen we of rapen we als de paarden er weer af zijn daarna.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:48

ja ik ben een fulltimer en heb het idee altijd tijd tekort te komen. Maarja nu zit ik wel weer op bokt, kan natuurlijk ook de was doen, stofzuigen, boek lezen, vriendin bellen, financien uitzoeken etc etc.

Ik woon alleen (dus ook koken en huishouden doe ik alleen), werk 36 uur, daarnaast sport ik minstens drie keer per week, ga ik ong 2 keer naar mijn verzorgpaard, spreek ik minstens 4 keer met vriendinnen af, probeer ik boeken te lezen etc. In sept begin ik aan een studie die ik naast mijn fulltimebaan ga doen. Geen flauw idee waar ik de tijd vandaan ga halen...

Wat ik mij altijd meer afvraag is waar mensen het geld vandaan halen voor een paard, ik hoor/lees/zie zoveel mensen met een uitkering of met minimum loon en dan wel eigen paarden. Ik verdien modaal en zou echt geen paard kunnen onderhouden nu. Maar dat is weer een ander verhaal, ik weet het ;)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:51

Ik ben ook fulltimer en ik heb m'n tijd op zich wel goed ingedeeld denk ik. Ik woon alleen, met 2 hondjes (ja die gaan overdag mee met de uitlaatservice) en dat gaat allemaal goed.
Ik sta om half 7 op, douchen, eten, honden uitlaten etc. Om half 8 ga ik naar het werk. Om 5 uur kom ik thuis dan ga ik de honden uitlaten, eten koken en rond half 7 naar Roosje. Dan kom ik om half 9 thuis en dan is het eigenlijk klaar. Eventueel zet ik om half 7 nog een was aan, afwasmachine etc.
Op zaterdag maak ik altijd alles in 1 keer schoon en dan houdt het op zich wel tot de week erop. Het is niet super netjes maar het moet maar. Het is gewoon allemaal heel erg schipperen sinds ik alleen woon.

Roosje staat op een pensionstal waar alles wordt gedaan, dus dat scheelt ook heel veel. En m'n moeder helpt me vaak met wassen en schoonmaken enzo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:56

Hier ook een fulltimer. Ik werk 40 uur in de week (minimaal), heb een eigen huis, ben alleenstaand (sinds eergisteren).

Ik heb geen bijrijder, omdat ik mijn paard niet vertrouw. Ik ga dus 7 dagen in de week naar stal. Als ik ziek ben, kan een stalgenootje hem wel losgooien maar in principe doe ik hem alleen.

Huishouden doe ik tussen neus en lippen door (ik ben bijna niet thuis, dus dan wordt het ook niet vies :+ )
Vrienden zie ik nauwelijks.

Normaal gesproken doe ik alleen op zaterdag boodschappen voor de hele week!
Ik werk normaal gesproken van 8 tot half 5, dan ga ik uit werk naar stal toe. Rond 8 uur ben ik dan thuis en dan moet ik nog koken en dergelijke... Niet optimaal dus.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:57

Volpension met weidegang.
In de avond kun je dan rijden.
En in het weekend je huis poetsen. Boodschappen doen en rijden.
En in de avond naar vrienden of wat ook.
Kun je dan een keer niet is dat met weidegang ook niet een groot probleem. :)

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:00

ik werk ook fulltime en het huishouden schiet er vaak bij in meestal doe ik zoveel mogenlijk op zaterdag en mijn vriend helpt ook mee.
na een dag werken heb ik ook geen zin meer om wat thuis te doen,maar probeer ook tussen het koken door wat andere dingen te doen.de standaard dingen want echt
soppen gaat niet lukken.na het eten even samen met mijn vriend nog zitten en dan rond half 8 tot 9 uur/half 10 naar mijn paardje.nog even daarna tv kijken en tegen 12 uur naar bed.
ik zoek wel een verzorgster zodat ik 2/3 dagen vrij heb,maar dit wil niet echt lukken hoog uit een paar maanden en dan stoppen ze weer voor een of andere reden(vaak wel echte goede redenen ,maar toch)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:08

Ik werk 45u per week verdeeld over 6 dagen en heb onregelmatige uren. Ik werk ofwel van 7 tot 5, ofwel van 12 tot half negen. Ik werk ook op zaterdag en zondag, heb mijn vrije dag in de week.

Huishouden ben ik niet zo zuinig op, nu en dan wordt alles heel grondig gedaan, dan houd ik het een beetje bij, daarna versloft het grondig, dan wordt het erg, en dan herhaalt de cyclus zich.
Als mijn vriend er is doet hij koken en stofzuigen, scheelt een berg!

Ik rijd mijn paard 4 a 5 keer per week en ga quasi elke dag.

Ik zit verder nog meer dan genoeg te bokken hoor :+ En ga ook geregeld nog stappen.

Het is druk maar ik vind het heerlijk zo!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:27

Hmm ik werk 32 uur per week.
Heb geen paarden, geen kinderen..
En tijd kom ik te kort haha..

Ik werk in de zorg dus de ene dag werk ik overdag en de andere dag avond.. dit verschilt dus altijd heel erg.
Het huishouden? tsja voor mn werk/na mn werk/ op mn vrije dag..
Ik kan gelukkig van mn eigen uit niet stil zitten.. dus dit scheelt weer :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:38

Ik werk 40 uur per week en heb de nodige reistijd (nu in de vakantieperiode vertrek ik om 6.45 uur en kom er rond 17.00 uur weer in). We hebben net een huis gekocht, dus zijn momenteel druk met klussen in de avonduren en de paarden heb ik -godzijdank- nu 24/7 op de wei staan, anders wist ik ook niet meer waar ik het moest zoeken, thuis gaat ook alles door.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 01:48

Ik werk 38 uur per week. Gelukkig wel in de avond. Ik begin iedere dag om 17 uur, tot ongeveer 1 uur 's nachts.

Ik heb mijn paarden op ongeveer 20 minuten fiets afstand staan. Op eigen grond, dus ik moet alles zelf doen. Ik mest iedere dag uit, en geef mijn merrie zo goed als dagelijks beweging. De grotere klussen doe ik op mijn vrije dagen samen met vriendlief.

De boodschappen doe ik op maandag, dan ben ik vrij en haal ik gelijk voor de hele week. Ik kook iedere middag voor ik ga werken. Ook voor vriendlief. 1 keer per week stof ik wat af, ga ik met de stofzuiger het huis door en doe ik toilet, douche e.d. De was doe ik tussen de bedrijven door. Vriendlief helpt overigens ook mee in het huishouden.

Vrienden tref ik wel op zaterdag avond en zondag avond in de kroeg. En verder leer ik ook nog Spaans en lees ik gemiddeld 1 boek per week.

Ja, het lukt best. Maar een uurtje extra per dag zou wel handig zijn. :D

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:21

Ik werk 40 uur per week en ga iedere dag naar stal. :D
Zomers ga ik een aantal keren per week 2 x per dag naar stal om mijn paard en die van een stalgenootje bij te voeren omdat ze dan dag en nacht op het land moeten blijven. (andere dagen doet mijn stalgenootje het)
Normaal gesproken sta ik om 7 uur op en dan om 8.15 op het werk zijn tot 16.45 dan naar huis (event. supermarkt) koken, omkleden en dan snel naar paard. Daar ben ik dan gemiddeld 2 uur per avond mee bezig. Op zaterdag heb ik les en dan ben ik tussen de 4 en 5 uur van huis omdat ik naar mijn trainster toe moet en zondags rijdt ik of wedstrijd of ik moet jureren.

Tijd voor het huishouden is er bijna niet dus alles moet een beetje tussendoor gebeuren. Als er echt weer een grote schoonmaak gedaan moet worden neem ik vaak een dagje vrij van het werk om dan de hele dag aan mijn huis te besteden. Boodschappen voor het weekend doe ik meestal vrijdag middag meteen uit het werk. :o

Ik heb ook nog een paard in de opfok staan en die komt volgend jaar op stal en dan wordt het ws nog weer wat drukker.
maar misschien kan ik dan wel iets minder gaan werken o.i.d. maar dat moeten we dan nog maar ff bekijken.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:35

Ik werk nu 5 dagen van 7,5 uur. Heb gelukkig nu maar een half uur reistijd (bij mijn vorige werk was dat 1.5 uur, maar ik werkte toen 4 dagen). Paarden (8x) staan gelukkig thuis. Nu hebben we er wel twee in de opfok staan en de anderen staan zoveel mogelijk thuis in de wei. Scheelt een hoop mesten. Alleen de hengst gaat 's nachts op stal (blijft hij in handen). Ik rij er 2 in de wedstrijdsport en eentje is net beleerd en moet doorgereden worden.
Tja, hoe doe je dat.
's Ochtends hooi geven en evt brok (als mijn vriend thuis is doet hij dat). Uit het werk stal doen, hooi geven, koken, eten, koffie en dan rijden. Als het lukt het liefst twee maar meestal is daar geen tijd voor.
De dagen zijn erg kort dus moeten er keuzes gemaakt worden. Dat begint er dus al mee door ze zoveel mogelijk op het land te zetten, je niet druk te maken als het niet lukt om ze om de dag te rijden. Het huishouden komt wel als er tijd voor is (gelukkig doet mijn vriend dat ook). Ik ben gelukkig geen type die zichzelf over de kop jaag. Van de winter zal het wel lastiger worden. Dan moet alles weer gemest worden en gevoerd voordat ze 's ochtends voor mijn werk naar buiten kunnen. En rijden kan dan alleen op de vereniging en dan alleen nog buiten de lesuren om. Dus soms pas vanaf 21.30

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:42

ik werk ook fulltime 40 uur en soms (veel)meer. regelmatig weekenden werken . . . .
2 paarden, 1 bijrijdpaard en een vriend . . .
gister ben ik tot half 11 bij de paarden geweest om ze allebei te kunnen rijden.
het is echt een grote planning om alles te kunnen regelen.
maar ja, zonder te werken is het helaas niet te betalen :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:55

Ik werk 40 uur per week, woon samen, rij 2 paarden en sport gemiddeld 6 keer per week. Tevens geef ik 5 uur les per week en ben ik ook nog jury :P
Wat samenwonen betreft is het niet veel anders geworden in mijn leven dan toen ik nog alleen was.

Het komt aan op planning :D

Mijn schoonmoeder doet de strijk als ze komt eten op donderdag en op vrijdag sopt ze de keuken, toilet en douche. Dat scheelt natuurlijk al ontzettend veel.
Op de doordeweekse dagen wordt er gekookt op maandag, woensdag en donderdag. Op donderdag doet vriendlief dit :D
Op dinsdag, woensdag, donderdag eet ik warm op mijn werk tussen de middag en mijn bammetjes in de auto onderweg naar de paarden. Dit scheelt mij tijd.

Gemiddeld ben ik tussen half 10 en 10 uur wel thuis, soms wordt het elf uur....

In het weekend is er als "regel" eerst de paarden de rest komt later. In de tijd die er dan nog over is doe ik wat in het huis, spreek wat af met vrienden of ga iets leuks doen met mijn vriend.

Doordeweeks dingen afspreken is ook mogelijk, maar dan moet het wel gepland worden met de training van de paarden natuurlijk.

Af en toe heb ik wel het gevoel op mijn tandvlees te lopen.
Maar je krijgt er op alle fronten een heleboel voor terug dus het is het allemaal waard.

Mijn vriend draagt zijn steen wel bij in het huishouden, doordeweeks verzorgt hij mijn kat, het vuilnis, het stoffen en zuigen maar we leven allebei erg netjes en schoon dus echt een vies huis hebben wij zelden tot nooit.
Mijn moeder zorgt ervoor dat de stallen uitgemest zijn als ik kom en helpt me ook wel eens als ik in tijdnood zit door alvast het 2e paard te zadelen bijvoorbeeld.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:58

ik werk 36 uur en ben ook nog wedstrijdsecretaresse van de rijvereniging, waar ik gemiddeld een paar uur per week mee bezig ben, ook geef ik een paar uur per week les (ook gemiddeld). Hiernaast de wedstrijden dan nog en natuurlijk het jureren. Ik begin 's ochtends om 7 uur, zodat ik op tijd bij mijn paard kan zijn. Ik heb ook nog een paard in training staan, dus dan ben ik daar wel even bezig... Ze staan gelukkig beide op dezelfde stal en worden zo goed als volledig verzorgd (mesten en uit t weiland halen doe ik zelf). Het huishouden gaat meestal ff snel tussendoor... :o
Ik heb elk jaar een maand vakantie en dan ga ik in amerika paarden rijden, heb dus eigenlijk nooit echt vakantie, maar zou t niet anders willen... ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:54

Als ik het zo zie, heb ik het nog best rustig vergeleken met anderen!

Ik vind het knap dat sommigen de paarden thuis heeft staan of op een eindje fietsen op eigen land! Van mijn instructeur (die dat ook heeft) weet ik hoe veel werk dat is. Mij paard staat op een pensionstal. Voeren wordt gedaan en de rest doe ik zelf. Je kan er voor kiezen alles te laten doen, maar dat vind ik niet nodig!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:01

Ik werk fulltime (tja 36 uur is bij de gemeente fulltime ;) ) maar het gaat nu op zich redelijk. Hiervoor werkte ik meer (o.a. een koopavond en een zaterdag) en toen kwam ik echt tijd te kort.
Wij zijn met z'n tweetjes en twee katten en een paard. Mijn paard staat op een pensionstal, wordt gevoerd en uitgemest en binnen en buiten gezet. Ik ga dan ook niet iedere dag naar mijn paard. Ik ben meestal als eerste thuis en ik vind het belangrijk om een beetje gezond te eten dus ik neem wel de tijd om wat lekkers te koken. Huishouden schiet er doordeweek vaak bij in, maar dat doen we dan samen op zaterdag. Een wasje draaien of stofzuigen lukt doordeweek 's avonds wel.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:07

Ik werk vier dagen, maar wel 36 uur ( 4 x 9 is bij de overheid ook fulltime ). Mijn werkdagen zijn compleet overboekt en strak ingepland anders loopt alles in het honderd: 6.00 eruit, brood voor het gezin maken, dochtertje aankleden, tassen inpakken, vaatwasser uit en weer inruimen even een kop koffie drinken. Om 7:30 naar de crèche. Dan werken, rond 6 uur thuis, eten ( eventueel koken als mijn man daar nog niet aan toe is gekomen ).
Dochter in bad en bed, snel even de computer aan om nog wat te studeren/voor mijn vrijwilligerswerk. Om 19:45 naar stal, mesten, rijden etc. 21:45 thuis, douchen, computer weer aan voor studie, tot 23:30. Dan nog een half uurtje lezen en slapen...........Echt geen minuut om iets anders te doen.
Op mijn drie vrije dagen probeer ik vooral van mijn gezin te genieten, maar dan moet de rest nog gebeuren: boodschappen, huishouden, tuin, administratie, studie, nog wat verslagen uitwerken voor mijn werk, met paard naar kliniek/wedstrijd/instructie.....en dan is het alweer maandag. Je begrijpt dat de weken en zelfs maanden hier voorbij vliegen!