Smsen naar het buitenland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yakima

Smsen naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:00

ik weet niet waar het precies hoort, sorry hiervoor.

mijn vriend is gisteren vertrokken naar Spanje. nu heeft ie 2 smsjes gestuurd en ik heb 2x iets teruggestuurd maar ik heb het idee dat de mijne niet aankomen. in mijn telefoon staat dat ze verzonden zijn. ik heb hem al in het laatste smsje gevraag als mijn smsjes wel aankomen. ik heb zelf een vodafone prepaid kaartje met blox en verder geen prepaid tegoed meer. hij heeft een hi abbo.

hoe kan ik erachter komen als ze wel of niet zijn aangekomen?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:02

De enige manier is denk even snel bellen om te vragen of hij jou smsjes ontvangt. Of even een smsje met een vraag. En dan erin zetten dat hij erop moet antwoorden ofzo.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:04

Heb je vooraf betaald voor je smsjes met die blox? Dus dat er geen beltegoed af gaat als je smst? Want dat zou verklaren waarom ze niet verzonden worden.
Als dat niet het geval is, zouden ze gewoon moeten aankomen. Smsen naar het buitenland kost niet meer dan normaal, en het kost hem ook geen geld jouw smsjes te ontvangen.
Misschien kun je iemand vragen zijn/haar telefoon te lenen voor 1 smsje, waarin je vraagt even naar jouw mobiel te smsen of hij voorgaande berichtjes wel heeft gehad. Probeer dan iemand die of een vodafone abbonement heeft, of een totaal andere provider :)

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:04

Heb je er 0031 voor gedaan en de 0 weg gelaten van 06?

yakima

Re: Smsen naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:15

@ Marjoleiin: nee heb ik niet gedaan moet dat dan?

ik heb vooraf betaald voor mn blox de rest word wel verzonden..ik ga even proberen te bellen!

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:15

Ik heb er geen verklaring voor, maar het gebeurt mij ook wel eens, dan weliswaar smsen naar buitenlandse nummers, maar vanuit nederland komen sommige smsjes naar india niet aan terwijl ze dan vanuit engeland (met engels nummer dan) juist wel weer aankomen.... (andersom overigens ook, vanuit india kwamen mijn smsjes in nederland wel aan, maar weer niet in engeland)
Ervaring met smsen naar nederlandse nummers in het buitenland heb ik niet heel veel, maar weet van langer geleden ook nog wel dat die wel eens "zoekraken" of een dag later pas aankomen ofzo

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:16

yakima schreef:
@ Marjoleiin: nee heb ik niet gedaan moet dat dan?

ik heb vooraf betaald voor mn blox de rest word wel verzonden..ik ga even proberen te bellen!

Als bellen zonder 0031 niet werkt, zal het smsen ook niet werken idd, ik denk dat dit de oplossing van je probleem is!

(Tip: voer alle nummers gewoon direct met 0031 ervoor in, nooit meer gezeur!)

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:20

ik heb hem net aan de telefoon gehad, heb met vaste telefoon gebeld gewoon 06 enz zonder 0031 ervoor. mijn smsjes waren aangekomen!

maakte me een beetje druk over hem omdat ie zich niet lekker voelde maar hij lag op bed te slapen.

bedankt!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:44

oke tip niet teveel smse hoor je rekening zit zo aan de 200 euro haha.. had ik ook toen ik in spanje zat ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:49

Je moet inderdaad vaak wel 0031 ervoor doen, aangezien de telefoon niet in Nederland is ;)
Maar wel mooi dat hij je smsjes gehad heeft.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:53

Af en toe willen simkaarten ook nog wel eens blijven hangen. Ook erg piep als je in het buitenland zit. Dan krijg je of geen smsjes of je krijgt ontelbaar keren hetzelfde smsje. Oplossing daarvoor is even simkaart in ander toestel zetten, aan doen, smsje wat vast hangt laten binnenkomen, verwijderen en klaar is kees.