Ik aan het drummen/ tikken op de tafel!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Ik aan het drummen/ tikken op de tafel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 16:17

Buiten de passie voor paarden, is mijn andere passie drummen! Ik heb deze passie net weer op gepakt, en probeer me weer op punten te verbeteren. (oa mijn polsen moeten weer losser worden)

In het kader oefenen tik ik veel op de tafel! Ik dacht laat ik het eens opnemen, en kijken wat bokt van mijn (ge) tik vind!

Mijn punten:
- De overgangen moeten beter, minder slordig
- En soms zit ik net even een beetje uit de maat ( moet je wel echt goed kunnen luisteren)

Wat vinden jullie van mijn tik?

Afbeelding

tanya89

Re: Ik aan het drummen/ tikken op de tafel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:22

Ik weet niet, maar ik kan er niks bijzonder of mooi aan vinden :=

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:25

Je zit inderdaad hier en daar uit de maat. Ik vind alleen dit ook inderdaad niet zo heel spectaculair, moet eerlijk zeggen dat ik dit ook fleurig kan zonder dat ik ooit gedrumd heb :)
Misschien wat moeilijkere stukjes erin gooien, wat meer opmaten, meer verschillende ritmes, meer hard en zacht, dat soort dingen ;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:50

Oh nou sorry maar dit kan ik zelfs (heb het eventjes geprobeerd) en ik heb nooit gedrumd... Als het zelf maar mooi vindt en leuk om te doen, is het goed. Maar ik had hier geen topic voor geopend denk ik ;).

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:00

Je bent snel uit het ritme, je moet een bepaald ritme aanhouden en daar kun je wel hardere, zachtere, moeilijkere snellere of juist langzamere stukken in gooien. En idd wat Siets zegt, als je het zelf maar mooi en leuk vindt om te doen, is er niets mis mee, maar ik had hier ook geen topic voor geopend ;) .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:57

Strak houden! Doordat je het niet strak houdt ga je uit de maat. Als je weer gaat beginnen begin dan vooral eerst met het vast ritme slaan en hou dat vooral strak. Dat is eenmaal de basis en daardoor dus ook erg belangrijk. Heb je dat strak ga dan uitbreiden en variëren met ritmes :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:38

Zelfs om niet goed te kunnen luisteren hoor ik nog dat je uit de maat gaat..mar hé, ik vind t heel stoer van je, want mij lukt het niet :P
Mn zwager kan heel goed drummen en wilde dat ook wel eens proberen, maar mn hersenhefkten zijn niet goed met elkaar in balans gok ik zo, haha, want mn stokjes deden niet wat ze moesten doen en dat klonk zóveel erger dan jouw getik :P
Ga dus lekker door ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:46

een beetje uit de maat? Sorry meid, maar er zit bijna geen maat in. De basis van het drummen is een basisritme, als dat ontbreekt heb je niets...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:57

Veeeeeel oefenen, misschien zo'n oefenpad voor op je knie een idee? Dan leer je toch je stokken ook goed te gebruiken ipv alleen je vingers :D Oh en op you tube zitten een aantal drum-instructeurs, ook erg leerzaam ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:17

[LZP] > [LN]

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:32

tanya89 schreef:
Ik weet niet, maar ik kan er niks bijzonder of mooi aan vinden :=

Dacht ik ook.