Dat kan toch niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lessie

Dat kan toch niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 08:24

Was ik gister rustig met me oma aan het fietsen, zie ik opeens een heel groot ding op een bruggetje van een erf liggen. Steeds dichterbij zag ik wat het was. Er lag daar op de brug gewoon een onwijs grote dode koe. Z'n keel/hals/nek, [ik weet niet precies] was opengezaagt ofzo. Het was in iedergeval open want je keek er helemaal in, en z'n tong was zwart.

Ik was toch wel geschrokken hoor, vind ten 1e niet dat je zo'n koe daar zomaar mag neerleggen, dan leg je hem teminste ergens in of een deken erover. In iedergeval bedekt. En als je hem dan zo neerlegt, leg hem dan met z'n rug naar de weg, zodat we z'n hals/keel/nek niet gezien hadden.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:42

Het is zeker geen lekker beeld idd, boeren leggen wel vaker dode dieren aan de weg die dan opgehaald moeten worden maar dan idd bedekt (met zo'n groene/witte halve koepel dr over bv.)..

Het is zeker niet netjes van betreffende boer...

citroen

Re: Dat kan toch niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:00

Gatver,

Waarom legtie daar geen doek ofzo overheen??:|

Waar ik sta met mn paardje liggen ook weleens dode lammetjes ( dood geboren ) Maar daar ligt altijd netjes een zijl overheen
zodat je niks ziet ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:03

Volgens mij zijn boeren zelfs verplicht een dood dier te bedekken, ook gezien ongedierte.

Lijkt me idd wel schrikken als je het niet verwacht en er opeens een dode koe ligt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:05

Nee dit is zelfs strafbaar. Je moet een kadaver afdekken en aan de weg leggen. Ze moeten afgedekt zijn met een zeil of zoiets.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:06

Oh bah dat is zeker niet netjes! Heb je er wel melding van gemaakt bij de politie oid? (zou eerlijk gezegd niet weten waar je dat anders moet doen) Dan kan de boer er op aangesproken worden en actie worden ondernomen zodat niet meer mensen worden geconfronteerd met de gehavende koe...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:23

Ik had het laatst met een hangbuikzwijntje.
Ik bezorg de post en naast de brievenbus van een huis lag een hangbuikzwijntje dood in een kruiwagen.
Ze hadden er wel een zak om proberen te doen maar die was veel te klein waardoor zijn kop gewoon uitstak. :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:26

Pff wij pakken altijd zo groot zeil of zo'n groot stuk worteldoek. Ik vind dat niemand onze dode dieren hoeft te zien liggen. Wij houden ook altijd rekening met ophaaltijden van de Rendac zodat ze er zo kort mogelijk liggen.

Maar die koe zn hals was door doorgesneden ofzo?? Had die boer dat ook nog zelf gedaan??

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:26

Het is strafbaar idd.
En ze halen je dode dier niet op.
Het is 3 seconden werk, een doek oid eromheen leggen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:28

Inderdaad, toch even de politie bellen, heb ik ook ooit eens gedaan omdat er een dood schaap lag. Die gaan echt wel even een kijkje nemen. Misschien was het dier er helemaal niet door een boer neergelegd oid.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 11:57

Suzanne F. schreef:
Pff wij pakken altijd zo groot zeil of zo'n groot stuk worteldoek. Ik vind dat niemand onze dode dieren hoeft te zien liggen. Wij houden ook altijd rekening met ophaaltijden van de Rendac zodat ze er zo kort mogelijk liggen.

Maar die koe zn hals was door doorgesneden ofzo?? Had die boer dat ook nog zelf gedaan??

Najaaa, ik weet niet, maar er zat wel een snee in. En je keek er helemaal in. Vanochtend trouwens weer langsgereden & toen was die weg. Maar me oma zei toen ze terug fietste dat die er nog lag zonder doek enz.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:18

Nou wat ik weet is het voor alle boeren gewoon dood normaal om dode koeien of wat dan ook aan de weg te leggen. Ook ik heb dit een keer meegemaakt ik had het zelf totaal niet door maar toen ik met mijn pony (jaja de pony waar ik naar op zoek ben nog steeds zie onderschrift) wilde uitstappen in het bos (stond op manege gerner in dalfsen), en liep ik naar de oprij laan alleen naast de manege (dus aan andere kant van oprij laan) zit zo´n boerderij, en mijn pony stond stok stijf stil en keek heel erg verbaasd en vond het nogal eng, toen ik maar afgestapt en ja hoor nu wist ik het lag er gewoon een dode koe voor me bahh, ik kon het nog net inhouden anders was ik spontaan wezen kokhalsen bah bah, had meteen rechts omkeerd gemaakt.

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:20

van de vrachtwagen gevallen?? :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:29

Wij hadden ook vaak onze dode dieren aan de weg, vaak op de kieper zodat het niet zo in het beeld lag. En pas laat in de avond aan de weg of 's ochtends vroeg zodat zo min mogelijk mensen het zien.

Nu hebben we een 'erf abonnement' nu blijven de koeien gewoon op het erf (achter de schuren) en worden ze daar opgehaald een stuk fijner beeld.

En zoals al eerder gezegd; het is idd strafbaar zo'n onafgedekt kadaver. Heel vreemd, zelfs als ie ook nog open gesneden was! :\
Het kan natuurlijk zijn dat het dier achter iets scherps is blijven haken en daardoor open is gescheurd, maar dit lijk me onwaarschijnlijk.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:30

Mareeq schreef:

Dat kan niet; want de vrachwagens zijn van de bovenkant dicht en gaan pas open bij het opladen van het volgende dier.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:30

Dit is idd strafbaar.
De buren hadden ook weer een dood kalf, die stond in een kruiwagen aan de weg, en de poten staken er aan alle kanten uit. Is precies net opgehaald.

Wij leggen ze ook wel aan de weg, maar we hebben er een oud dak van een trailer over, en dan zo dat mensen ze niet kunnen zien. Wel zo netjes als je aan een fietsroute woont.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:34

wat zal er dan met die koe zijn gebeurt mischien hebben er wel van die opgeschoten jongeren in lopen snijden hebben ze hier ook wel een gedaan bij de dod schaapjes in de polder heel het hoofd eraf zelfs brrrr

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 13:44

Jah, ik weet niet echt wat ermee was, er was ook geen bloed bij ofzo, Maar ik had toch een idee dat er een snee was.

sanniekeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:53

blegh wat een eng verhaal
kleine moeite om er even wat overheen te leggen!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:55

Wie weet heb geen flauw idee maar het enige wat ik wist was bah bah bah wat een viezerik is die boer... :r

Mareeq schreef:

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:57

marleen_88 schreef:
Mareeq schreef:

Dat kan niet; want de vrachwagens zijn van de bovenkant dicht en gaan pas open bij het opladen van het volgende dier.

__Possie__ schreef:
Wie weet heb geen flauw idee maar het enige wat ik wist was bah bah bah wat een viezerik is die boer... :r

Mareeq schreef:

zie mijn bericht.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:03

Aah wat zielig voor die koe! Misschien is dit niet de schuld van een boer maar van iemand anders die de koe misschien dood heeft gemaakt. Aangezien zijn keel open was gesneden? Ik neem aan dat boeren dat niet doen.
Ze horen koeien idd af te dekken, vaak liggen ze in een grote bak met een deksel erop.
Misschien kun je even een belletje plegen bij de dichtsbij zijnde boerderij om te melden dat dit niet hoort?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 14:04

Ik weet niet of die open was gesneden, want ik reed vet snel voorbij. Maar het zat niet helemaal goed daar. Of het leek zo dat het zo snel ging, maar dat lijkt me sterk.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:10

kan het ook niet zo zijn, dat de boer weg was om iets te halen om over de koe te leggen. Dat zou toch ook kunnen. Om nu gelijk te veroordelen. Persoonlijk had ik dan eerst voor een doek gezorgt en dan koe daar neer te leggen.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 14:12

Esmeralda schreef:
kan het ook niet zo zijn, dat de boer weg was om iets te halen om over de koe te leggen. Dat zou toch ook kunnen. Om nu gelijk te veroordelen. Persoonlijk had ik dan eerst voor een doek gezorgt en dan koe daar neer te leggen.

dan heeft dat wel heel lang geduurt. want me oma is 1,5 uur weggeweest & toen ze terug van mij fietste lag die er nog steeds zo bij.