Bezorging eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Bezorging eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 22:44

Beste Bokkers,

Ik was gezellig naar mijn VZpaard geweest, een vriendin van me naar haar paard.

Ze kwam gezellig nog een theetje drinken bij mij thuis.
Eenmaal thuis aangekomen hadden we toch honger gekregen.. Tjsaa hard gewerkt he!

We besloten shoarma te bestellen en laten bezorgen, een zaak gebeld, ze kwamen het bezorgen, ik had een turkse pizza met kaas.

Toen na 45 minuten wachten, met een knorrende maag, het Comfort food eindelijk arriveerde waren we dus erg blij..
Bij het uitpakken bleek dat ik een ''andere'' Turkse pizza gekregen had dan besteld, ik wilde er 1 met kaas, ik kreeg er 1 met kaas én shoarma; dat lust ik echt niet. Ook mijn bestelde sigaretten klopte niet. Ik had een ander merk gekregen terwijl aan de telefoon gezegd was dat mijn merk geen probleem was.

Omdat er 2 dingen niet klopte heb ik gebeld naar de betreffende zaak. Ik heb verteld dat die sigaretten mij niet zo erg deerde, maar het was wel gebeurd. Toen kwam de pizza... Ik heb geleerd dat een klant koning is, ik werd behandeld als een weetikveelwat, niet netjes in ieder geval. Ik wilde de man netjes uitleggen dat ik een turkse pizza met kaas had besteld, maar er shoarma bij kreeg.. en dat ik dat niet lustte. De man vertelde me omdat ik zei dat ik er alles verder op wilde (lees;''een turkse pizza kaas, dus speciaal, met alles) Ik wilde hem uitleggen dat ik ''met alles'' de sla, ui, tomaat etc bedoelde. Het ging er niet in bij hem. Hij werd gewoon boos! Helaas ben ik een volhoudertje, (alles wat ik wilde was een excuus, een ''het is erg druk'' of iets) hij werd zo boos, maar ineens; ''okee, jij wilt een turkse pizza met kaas, die zal je krijgen meisje''. TUUT-TUUT-TUUT.

Ik keek mijn vriendin aan met een blik van ''okee....''
Nu ruim 3 kwartier later is mijn vriendin weg, de turkse pizza arriveert terwijl ik dit typ, hij ruikt echt teeeeeee sterk naar parfum, ik eet hem dan ook niet.

De shoarma tent van mijn dorp bezorgd maar tot 21.00 uur, ik heb het eten dan ook vanuit een ander dorp laten komen, minimaal 20 minuten rijden. Omdat de man zo boos reageerde heb ik mijn broertje het eten aan laten nemen.

Hebben jullie wel eens zo iets aan de hand gehad? En hoe heb je dit opgelost? Werd je netjes behandeld, of had je het gevoel dat je het nagebrachte eten beter niet kon eten?

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:02

Jeetje! Wat een Aso!
Goed dat je ernaar gebeld hebt, en vind het echt niet kunnen dat een ondernemer zo met zijn klanten omgaat.. Als ie even de moeite had genomen om te concluderen dat er sprake is geweest van een miscommunicatie, dan was je denk ik al tevreden geweest..

Wat je kunt doen... Er nooit meer eten halen en je verhaal verder vertellen.. Negatieve Mondelinge Reclame..

En goed dat je het niet opgegeten hebt! Had ik ook zeker niet gedaan..

(jaiks, denkt aan die onthullende programma's waar er in die shoarma zaakjes hele vieze dingen in eten wordt gestopt.. :\ ...... )

Lieffiefi

Re: Bezorging eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:07

Hahaha, ja precies, de buurman van deze zaak staat daarom bekend! Nooit eten daar halen.. Het was een lichamelijke vloeistof, geen spuug of urine.

Mijn broertje lief zette de pizza voor man mijn neus, de lucht van parfum was zoooooo te sterk, mijn neus jeukt nog terwijl het ding al in de vuilnisbak ligt en ik al ben gaan douchen..

1 dingetje fout prima.. Meestal ben ik te makkelijk, bijv. die sigaretten, als dat alles was geweest, rot, maar dan had ik me niet laten horen.. Of ik nou merk M rook ipv mijn eigen L. Als ik maar rookwaar heb. Ik vind een turkse pizza met shoarma nou eenmaal echt niet lekker :(

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:14

Meid, al vind je die shoarma het lekkerste op de hele wereld.. Je hebt het niet besteld! En als je die man daar dan bewust van maakt, dan is het heel normaal dat HIJ een oplossing voor je zoekt, of in ieder geval met een excuus komt. Het is niet de bedoeling dat jij je moet gaan verdedigen.. wat je zelf al zei.. de klant is en blijft altijd de koning(in)!!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:19

Dat heb ik in ieder geval geleerd in mijn banen bij de horeca (lees bijna 10 jaar ervaring).

Ach, pizza ligt in de bak.. En ik weet dat ik daar never nooit meer wat bestel :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:34

naaaaaah zeg ik zou die pizza persoonlijk tegen zijn raam aan plakken als ik jouw was :(

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:55

Het 'gevaarlijke' met dit soort dingen vind ik altijd dat ze je adres en telefoonnummer meteen weten. Kan snel linke soep zijn... Ik zou hier ook nooit meer bestellen, ontzettend asociaal!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 07:07

Siets schreef:
Het 'gevaarlijke' met dit soort dingen vind ik altijd dat ze je adres en telefoonnummer meteen weten. Kan snel linke soep zijn... Ik zou hier ook nooit meer bestellen, ontzettend asociaal!

Tjsa.. dat is inderdaad waar.
Maar ik heb nergens last van gehad vannacht, heerlijk geslapen en zo kleding aan en naar m'n VZpaard... even beentjes behandelen, daarna ga ik wel even zoeken op internet naar deze zaak.

Erg jammer, heb hier altijd met plezier besteld; nooit meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:46

Wat ontzettend asociaal, ook als de fout bij jou lag, zou hij nog met een oplossing moeten komen, hij is de ondernemer en jij de klant!
Zou hier zeker niet meer terug gaan, en verhaal ook tegen andere vertellen.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:56

Zo wat aso zeg.

Wij hadden het van de week heel erg anders.
Ook shoarma besteld.
Mijn vriend had een kip schotel besteld, ik een pizza.
Na een kwartiertje kregen we telefoon, de shoarmazaak.
Was het nu kip of een shoarma schotel?
Kip, oké wist hij genoeg en hing weer op.
Wij zoiets van ??
Even later kwam hij aan de deur.
Ja ze hadden het fout gedaan, ze hadden een shoarma schotel gemaakt, maar een ander die er werkte dacht dat het niet klopte, daarom belde ze op.
De shoarma hadden ze toch maar in de schotel laten zitten, anders moesten ze het weg gooien en dat vonden ze jammer.
Maar in een ander los bakje zat dus keurig netjes de kip.

Dat is dus een heel andere manier van service.
En mijn vriend is een grote eter en het was na klussen in de kamer, dus die had geen problemen met de extra shoarma. :Y)

Zo kan het dus ook.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:23

Ik heb het een keer gehad dat ik een loempia bij de chinees heb besteld, die kwamen ze brengen met de brommer..

Maak ik die zak open, stinkt alles naar benzine!! :oo Was het busje mengsmering van de bezorger gaan lekken, zat alles onder de benzine!

Ik gebeld, werd er flink gezucht en gedaan.. Maar ze kwamen een nieuwe brengen! 45 minuten later..

Uiteindelijk rook het zakje van de 2e loempia ook naar benzine, maar binnenin was de loempia in orde..

Aangezien ze zo moeilijk deden bij die chinees, heb ik er nooit meer wat besteld.

Ik zou deze pizzeria/turk lekker laten voor wat hij is en er nooit meer bestellen!! :n

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:30

Wat aso zeg!
Ik heb dit nog niet meegemaakt. Maar wel in de shoarmatent. Een vriend had een zwarte haar in zn shoarma, ging hij dat vertellen. Toen zeiden ze dat is van degene die naast je zit. Dat was ik dus, en ik heb lang blond haar. Dat kon dus niet van mij zijn. Maar ze deden heel moeilijk voor hij nieuwe shoarma kreeg. Hij moest zich niet aanstellen en de haar er maar uit halen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:19

_Chantal89 schreef:
Wat aso zeg!
Ik heb dit nog niet meegemaakt. Maar wel in de shoarmatent. Een vriend had een zwarte haar in zn shoarma, ging hij dat vertellen. Toen zeiden ze dat is van degene die naast je zit. Dat was ik dus, en ik heb lang blond haar. Dat kon dus niet van mij zijn. Maar ze deden heel moeilijk voor hij nieuwe shoarma kreeg. Hij moest zich niet aanstellen en de haar er maar uit halen.

Bah! _-:(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:59

Pfff nou ja laatste keer dat je daar bestelde dus....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:31

Er zijn internet sites waar bedrijven gewoon op staan. Met hun adres, services, enz. Op de sites kunnen vaak ook reacties geplaatst worden. Een soort van referenties zeg maar.

Als ik jou was zou ik kijken of ik dat kan vinden van de betreffende zaak. Let op je woorden, hou het netjes maar wees wel eerlijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:32

Volgens mij is dat Ilocal femke!! :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:43

Mijn ervaringen met diverse snackbar/kebab/pizza/spareribs bezorgingen zijn tot nu toe altijd erg positief geweest. één keertje had de jongen van de kebabzaak onderweg pech gehad met zijn brommer. Kwam toen wel de bestelling bezorgen maar we hoefde niets te betalen omdat het waarschijnlijk afgekoeld was, 20 minuten later stond de eigenaar van die zaak met de auto voor de deur met onze warme broodjes en ook wederom niets hoeven te betalen en 100 keer zijn excuses aangeboden. Dat is pas service vind ik

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:55

jemig wat een slechte service zeg!
idd nooit meer wat bestellen...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:57

In het verleden bestelden wij regelmatig shoarma. Als 'vaste' klant hadden wij toen geen klachten. Wel vaak gedonder met fouten in de bestelling (verkeerde schotel) maar het vlees was in ieder geval goed.
Toevallig laatst ook weer een keer besteld. 2 pita broodjes kaas (mijn vriend lust geen ham) en een broodje shoarma met extra rauwkost. Tsja en dan krijg je 2 pita broodjes met ham en kaas en een broodje shoarma zonder rauwkost. Ik heb niet gebeld, maar bestel daar de eerste maanden niet meer.
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon eens de juiste besteling aan te nemen???

Deze week ook wat besteld bij Mc Donalds. 1 kindermenu met fritessaus en een griekse rauwkost met dressing. En wat kreeg ik....geen fritessaus, geen dressing, geen bestek bij de rauwkost.