Kan mijn baas dit maken? Ben het wel een beetje zat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeless

Kan mijn baas dit maken? Ben het wel een beetje zat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:59

Alweer sta ik verbouwereerd hoe het er elke keer weer aan toe gaat op mijn werk.
Aldus ik ben caissière, en heb netjes mijn uurtjes op papier staan, en welke dagen ik moet werken.
Vorige week heb ik de roosters gecontroleerd, en gelukkig had ik niet zo gek veel uurtjes, want die week moest ik 35 uur draaien.
Nu kom ik net met mijn moeder van de supermarkt weer, en zo ging ik dus even controleren, en daar stond ik dan verbouwereerd.
Vrijdag van half 9 tot 10 inclusief spiegelen, ik dacht wat?? Zaterdag van half 9 tot 7 inclusief spiegelen.
En verder moet ik deze week ook nog aardig veel werken.
Op zich heb ik dus geen probleem met veel werken, maar wat ik dus nergens op vind slaan is dat ze niet eens eventjes bellen dat de roosters veranderd zijn.
Daarbij kan ik dus die dagen dat ze mij ingeplant hebben niet eens werken.
Als ik dat morgen tegen mijn baas zou gaan vertellen zou hij boos worden en zeggen ja dan moet je maar vervanging regelen, waar ik van denk ehm jij plant mij zo even in terwijl dat niet overlegt is, en dus heb ik nooit een ja woord gegeven dat ik dan wel zou werken.
Daarbij valt er geen eens vervanging te regelen omdat de helft niet eens voor mij mogen werken, die zijn dan dus te oud en dat kost te veel.
Echt ik word er best wel een beetje gek van, ik snap dat het heel moeilijk is met personeel, maar voor ons personeel word het ook heel ingewikkeld zo.
Kan hij nou eigenlijk verwachten dat ik dus netjes die uren werk, terwijl het dus eigenlijk helemaal niet met mij in overleg is gegaan?

Barbabientje

Re: Kan mijn baas dit maken? Ben het wel een beetje zat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:00

Ik zou gewoon net doen of je achtelijk bent en doetalsof je het niet weet...
Hadden ze maar even moeten bellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:01

[LZP]> [STW]

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:03

Veerle90 schreef:

Als ik dat doe ben ik bang dat het ontslag op mij wacht...

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:07

Unwritten bedankt voor het verplaatsen van mijn topic. :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:07

Nee, waarom, als hij jou niet inlicht dan is het ook niet zo gek dat je niet op komt dagen, dan had hij je maar moeten bellen. En als hij je morgen belt om mee te delen dat je moet werken dan zeg je heel simpel dat je niet kunt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:07

Larissa3 schreef:
Veerle90 schreef:

Als ik dat doe ben ik bang dat het ontslag op mij wacht...

Waarom? Als hij daarmee dreigt (kan-ie zowiezo niet maken want er hoort overlegd te worden, wat dus niet is gebeurd), kun je hem toch vertellen dat je het rooster van de week nog hebt bekeken en dat-ie toen anders was dan nu. En dat het niet jouw probleem is dat er geen contact met je is gezocht...

Ik begrijp uit je verhaal dat dit vaker gebeurd (is?) en dat er met de baas niet echt lekker te praten valt. In dat geval had ik ook gedaan alsof ik van niets weet... Leren ze vast wel van!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:12

hyppolyte schreef:
Nee, waarom, als hij jou niet inlicht dan is het ook niet zo gek dat je niet op komt dagen, dan had hij je maar moeten bellen. En als hij je morgen belt om mee te delen dat je moet werken dan zeg je heel simpel dat je niet kunt.

Idd.. je leven draait niet alleen om je werk hoor!!
Dan zou je nooit iets kunnen plannen, want wie weet plant hij jou ineens in :=

Nee, gewoon doen of je neus bloed, je hebt het niet gezien... sorry :o
Als je het nu niet doet blijft hij over je heen lopen, en dat gaat van kwaad tot erger..

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:12

Als je nou vaste dagen en tijdstippen hebt om te werken en ze verwisselen het zomaar, tja dan kan ik het mij voorstellen dat je niet wilt komen. Maar als het elke keer wisselend is, dan moet je dat goed in de gaten houden. Zo werkt mijn dochter bij de Action in Heerhugowaard en daar kijkt ze elke keer op het rooster of die nog overeen komt met wat ze toen opgekregen had. Soms wisselt het nog wel eens.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:13

Mijn baas is simpel gezegd gewoon een naar persoon, wat echter heel veel personeel zegt.
Hij is niet aardig en word erg snel boos, en hij verwacht ook maar dat je altijd kan en kan je niet ja dan zoek je maar vervanging regelen...

Kan ik beter gewoon niet opkomen dagen en maar zeggen óh wist ik niet. ( De hoofd cassiëre heeft mij wel op de lijst zien kijken. )
Of kan ik er beter naar toe stappen en zeggen goh ik zie dat je de lijst hebt aangepast, maar dan kan ik dus niet want dan heb ik andere dingen op de planning staan.

En wat kan ik het beste zeggen als hij zegt van dan zoek je maar vervanging?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:16

Dan zeg je wie plant hier nou? Jij bent leidinggevende dus jij moet zorgen voor genoeg personeel. Als ik erna betaald zou worden wordt het een ander verhaal :D

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:16

Gewoon zeggen dat de lijst is aangepast en dat je dan niet kan..
Als hij zegt dat je vervanging moet zoeken, zeg je maar dat hij dat zelf mag doen omdat dat in zijn takenpakket zit en niet in die van jou :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:18

Ja of gewoon expres iemand zoeken die ouder is (wat een achtelijke regel trouwens, deden ze bij de super (bij de mijne dan) nooit moeijlijk over! )

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:18

Het probleem is dus die vrijdag heb ik áltijd training, en daarna moet ik s'avonds altijd werken en dat kan dus prima, maar nu moet ik dus ook opeens overdag werken.
En zaterdag ochtend moet ik ook wel eens werken, en nou de hele dag, ja sorry ik heb overdag dus concour.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:20

Larissa3 schreef:
Het probleem is dus die vrijdag heb ik áltijd training, en daarna moet ik s'avonds altijd werken en dat kan dus prima, maar nu moet ik dus ook opeens overdag werken.
En zaterdag ochtend moet ik ook wel eens werken, en nou de hele dag, ja sorry ik heb overdag dus concour.

Je bent hem geen verantwoording schuldig hoor..
Het zijn zijn zaken niet waarom jij niet kunt :D

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:22

Maar ik hoef dús ook geen vervanging te regelen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:22

Ik zou dan liever ergens anders gaan werken. Vind dit geen manier van communiceren.
Geef aan dat je niet kunt helaas. En als hij zegt dat je voor vervanging moet zorgen kun je aangeven dat het niet jouw taak is.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:24

Zou ook gewoon iemand anders regelen, ookal is diegene ouder en duurder dan jouw. Hadden ze het maar met je moeten bespreken. Wanneer je besluit er niks over te zeggen en niet op te komen dagen, zorg er dan wel voor dat je telefoon uit staat :D

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:26

AnnemiekvM schreef:
Ik zou dan liever ergens anders gaan werken. Vind dit geen manier van communiceren.
Geef aan dat je niet kunt helaas. En als hij zegt dat je voor vervanging moet zorgen kun je aangeven dat het niet jouw taak is.

Ja daar zat ik ook eigenlijk al een beetje aan te denken...
Vind het wel zo verschikkelijk hoe het er aan toe gaat, het is omdat ik leuke collega's heb. ;)
Laatst bijgewerkt door Oeless op 03-08-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:27

Nee natuurlijk niet, als hij je inplant zonder enig overleg dan moet hij zelf maar voor vervanging zorgen, heel simpel. Hij heeft de verantwoordelijkheid en die kan hij niet op jou afschuiven, als hij er jouw probleem van probeert te maken, dan draai je dat gewoon weer om, zijn probleem, niet het jouwe, heel simpel.

En ontslaan kan hij ook niet zomaar, niet om zoiets. Maar ik denk wel dat het verstandiger is om het gewoon te vertellen dat je niet kunt komen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:27

Komt me bekend voor dit verhaal, ik was inderdaad al flink geirriteerd door een soortgelijke situatie, toen mij verteld werd dat ik moest werken terwijl ik doodziek in bed lag ben ik naar mijn baas gestapt en heb hem even flink de waarheid verteld, vriendelijk maar streng en direct, heb hem gezegd dat ik zijn situatie ook wel begrijp maar dat ik ook een mens ben en ook wel wat respect verdien, ik heb nooit meer problemen met hem gehad tot mijn 3e half haar contract af liep tuurlijk, maar dat was een relatief normale gang van zaken, dus heeft hier misschien niet eens iets mee te maken.

Ik ben zelf erg onzeker en zeg niet gauw wat ik denk, maar als ik kwaad ben ben ik het ook echt en schrik ik niet terug van mijn baas even confronteren met wat ik denk, maar ik stap dan wel naar binnen met de gedachte 'als hij me onslaat, ach, dan was deze hele zaak mijn tijd niet eens waard' maarja, je moet je kop dus wel op de juiste manier kunnen laten denken wil je zoiets kunnen doen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:29

Je doet net of je neus bloedt en je niets gezien hebt en gaat gewoon niet werken op die extra dagen. Het is niet aan jou om je daar druk om te maken, en om daar oplossingen voor te verzinnen. Wordt je ook niet echt naar betaald toch? Is probleem van je baas. Die wordt betaald om dat soort dingen te regelen en dan had ie maar moeten bellen. Of wordt er van het personeel verwacht dat ze dagelijks op het rooster kijken? Is er een vaste roosterdag eigenlijk?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:29

Kaatje64 schreef:
Als je nou vaste dagen en tijdstippen hebt om te werken en ze verwisselen het zomaar, tja dan kan ik het mij voorstellen dat je niet wilt komen. Maar als het elke keer wisselend is, dan moet je dat goed in de gaten houden. Zo werkt mijn dochter bij de Action in Heerhugowaard en daar kijkt ze elke keer op het rooster of die nog overeen komt met wat ze toen opgekregen had. Soms wisselt het nog wel eens.

Mijn dagen wisselen ook, maar als het rooster er hangt (helemaal het rooster van volgende week) dan ga ik daar omheen plannen. Dat is toch niet meer dan logisch???

Bij ons gaat het ook zo hoor ts. Roosters die plotseling veranderen zonder dat het doorgegeven wordt. Heel erg vervelend is dat! Ik check ook vaak mijn rooster, maar dat is meer omdat ik vaak moet werken en vaak ook wat dingen mbt het rooster moet regelen en dus vaak mijn rooster bekijk. Is er iets verandert dan meldt ik dit gelijk met de mededeling dat ik niet kan en het ook niet mijn probleem is. Een belletje kost toch geen moeite??

Ik zou naar je baas stappen of iig naar diegene die je roosters maakt en even mededelen dat je ingeroosterd bent zonder dat je het met jou overlegd is. Zeg er gelijk bij dat je niet kan werken dan en dat het niet jouw probleem is om op te lossen. Je hoeft echt niet 24 uur per dag klaar te staan voor je supermarkt hoor, helemaal niet als je rooster al klaar is :)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:31

Hij hoort met jou te overleggen wanneer je op staat om te werken, en of dat je dan geen afspraken hebt. Ik heb een contract van 32u, en dinsdag is normaal mijn schooldag. (ik doe een bbl-opleiding) Nu ik vakantie heb van school en het op t werk druk is met vakanties, heeft mijn baas me ook 2 dinsdagen extra ingepland omdat hij er anders niet uit kwam, nou ik vind dat prima maar wil het wel bijtijds weten, ik wist het nu al lang voordat mijn vakantie begon. Ik vind dat je als baas zijnde netjes moet overleggen, niet je hele leven draait om werken, je hebt ook wel s andere dingen te doen toch? Ik zou gewoon zeggen van nou heb je weer t hele rooster omgegooid, de diensten die er eerst stonden kan ik werken, maar de diensten die ervoor in de plaats zijn gekomen kan ik niet werken. En als tie moeilijk gaat doen gewoon niet op komen dagen, dan moet ie t zelf maar uitzoeken. Het probleem van supermarkten is dat ze meestal personeel te kort hebben en daarom zo plannen. T rooster van mn broertje veranderd ook nog al s maar hij is t er ook niet altijd mee eens, dus geeft dan ook aan van nou eerst stond er dit en dat dat kan ik werken maar hoe t nu op t rooster staat kan ik t niet werken. Dus gewoon aangeven hoor! Niet met je eigen laten leuren want daar gaan ze alleen maar misbruik van maken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:32

Abeltje77 schreef:
Je doet net of je neus bloedt en je niets gezien hebt en gaat gewoon niet werken op die extra dagen. Het is niet aan jou om je daar druk om te maken, en om daar oplossingen voor te verzinnen. Wordt je ook niet echt naar betaald toch? Is probleem van je baas. Die wordt betaald om dat soort dingen te regelen en dan had ie maar moeten bellen. Of wordt er van het personeel verwacht dat ze dagelijks op het rooster kijken? Is er een vaste roosterdag eigenlijk?

Dit zou ik niet zo snel doen eigenlijk. Kijk, natuurlijk snap ik dat je niet hoeft te komen werken (zou ik ook niet doen :P). Maar je hebt je rooster gezien, het is verandert en dus kan je het toch wel gewoon even melden dat het niet klopt??

Ik werk vaak op de servicebalie en ik wordt knettergek van mensen die niet op komen dagen, want dan hebben je collega's (die ook niks kunnen doen aan het slechte roosteren) gelijk een probleem. Meld dat het verandert is zonder overleg, meld dat je niet kan en dan leg je de bal bij de leidinggevende neer.