alleen wonen, hoe redden jullie het

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesJ

alleen wonen, hoe redden jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:43

hoihoi, ik wil graag een jaartje alleen wonen voor ik ga samen wonen ( om beter met geld te leren omgaan en zelfstandiger te worden)

nu heb ik een baan van 24 uur per week.
en een auto en een paard.

hoe doen jullie dit en redden jullie het? en is er nog geld over om leuke dingen te gaan doen/kopen?

brand maar los

p.s ik wil gewoon klein kamer/studio of flatje

elibeest

Re: alleen wonen, hoe redden jullie het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:44

uhm ik werk 40 uur in de week en heb een auto en een paard, maar t blijft ieder dubbeltje omkeren

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:48

24 uur werken en dan iets huren + paard en auto lijkt mij niet te doen. Ik werk fulltime (36 tot 40 uur), geen paard, wel een auto en heb net mijn eigen huis gekocht. Hiervoor huurde ik en had ik wel een paard (+ auto) en dat was ook met fulltime werken. Ik betaalde ongeveer 300 euro aan huur + bijkomende kosten als internet, tv, elektra, water, telefoon, kosten auto, zorgverzekeraar en boodschappen. Je moet eens bijhouden wat je per maand kwijt bent, het valt helaas altijd behoorlijk tegen!
Laatst bijgewerkt door Parce op 03-08-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:49

Het mag wel een heel goed betaalde baan voor 24 uur per week zijn als je er een huis, auto en paard van moet betalen. Ik had het niet gered als ik 24 uur p/week zou werken en dan heb ik een redelijk betaalde baan en woon ik samen. Wel een koophuis, maar geen bijzonder dure hypotheek.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:49

Hoi hoi, ik werk ook fulltime, volg een thuisopleiding via LOI en heb een paard. Financieel redt ik het allemaal prima en probeer nog elke maand te sparen. ( Gaat ene maand beter dan andere maand) Maar over het algemeen redt ik dat wel. Alleen heb ik me wel vergist in het huishouden :s Dat schiet er soms nogal bij in.. Vooral omdat ik het altijd naar het weekend doorschuif en ik zelfs dan ook volgeboekt zit :s Ik ben nu begonnen met sochtends al beetje stofzuigen voor ik naar me werk ga en dat scheelt al :) Het blijft beetje plannen en vooral je uitgave je portemonnee in de gaten houden dan komt het allemaal wel goed. Succes!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:52

Ik heb mijn eigen huis, en 2 paarden, rij gelukkig een auto van de zaak, heb een fulltime prima baan + eigen bedrijfje en red het financieel ruimschoots. Maar 24 uur werken + auto + paard lijkt mij haast ondenkbaar om te redden. Kun je geen fulltime baan vinden?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:53

Ik denk dat je wel een heel goed salaris moet hebben wil je dan de eindjes aan elkaar kunt knopen :)
Ik werk ong. 20 uur per week, en heb daarnaast een uitkering, en dan nog heb ik het soms erg krap om alles te kunnen betalen aan vaste lasten, en dat sonder paard.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:59

Ik denk dat je eerst eens moet kijken wat een kamer gaat kosten,dat is het meest belangrijk met alle vaste lasten( verzekering,gas/licht,enz)
Als je dit weet kun je kijken wat je overhoud om aan je paard,auto en dagelijks onderhoud te besteden ;)

Vrees dat er aan het eind van je loon nog wel wat maand over is :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:02

Ik ben ook bang dat je het niet gaat redden, tegenwoordig is iets huren niet zo goedkoop.
Ik weet niet of je in aanmerking komt voor subsidie?

Ik denk dat je alles maar eens goed onder elkaar moet gaan zetten wat betreft inkomsten en uitgaven en dan kijken wat je overhoudt.
Al ben ik bang dat je een halve maand amper red. Met paard en auto erbij. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:03

Dat wordt fulltime werken voor je, want zonder een fulltime baan ga je dat niet redden met een auto, paard en huis + alle bijkomende kosten en verzekeringen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:06

Ik denk niet dat je dat red met 24 uur werken.

Ik werk 20 uur, heb een auto, paard, kostgeld, sparen & vaste lasten. Ik zou nu dus geen huis meer kunnen betalen. Ja, het kan wel, maar dan kan ik niet meer sparen, en kan ik niks meer doen in de maand!

Als ik jou was zou ik fulltime gaan werken! Dan red je het makkelijker.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:11

Dat was ook het eerste wat ik dacht: Dat ga je niet redden. Of je moet wel een héél goed salaris hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:15

ben inderdaad bang dat je het niet gaat redden parttime en auto en paard...........

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:23

Ik werk 18 uur pw, krijg daarbij wel allimentatie voor mijn zoontje en toeslagen van de BD en ik red het eigenlijk prima.
Tuurlijk leef ik niet breed en kan ik niet zomaar een nieuwe auto kopen, maar ik red het prima, ik heb dan een spaarpotje achter de hand. maar daar wil ik liever niet aankomen ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:28

Pascal schreef:
Ik werk 18 uur pw, krijg daarbij wel allimentatie voor mijn zoontje en toeslagen van de BD en ik red het eigenlijk prima.
Tuurlijk leef ik niet breed en kan ik niet zomaar een nieuwe auto kopen, maar ik red het prima, ik heb dan een spaarpotje achter de hand. maar daar wil ik liever niet aankomen ;)

Maar heb jij dan een paard? Want dan word het al gelijk krapper denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:26

Cayenne schreef:
Dat wordt fulltime werken voor je, want zonder een fulltime baan ga je dat niet redden met een auto, paard en huis + alle bijkomende kosten en verzekeringen.

Kan best.. Ik studeer voltijd, 4e jaar straks en red het ook allemaal prima. Heb een koopappartement, gekocht toen ik nog fulltime werkte, heb een auto en had tot vorig jaar november een eigen paard waar ik Z2 mee reed incl lessen, wedstrijden en alles. Ik deed het zonder steun van pa en ma, maar heb wel een lening via de IB. Die lening en het loon van mijn bijbaan samen kunnen niet op tegen een fulltime baan, dus ook zonder fulltime baan kan het best :j

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:36

ik werk 36 uur per week en heb 2 poezen hier lopen en ik moet ieder dubbeltje omdraaien.. Het is te doen..

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:42

24 uur werken, een eigen paard en auto + ook nog eens een eigen huisje, dat gaat heel zwaar worden. Wat hou je nu nog in de maand over?

Ik werk zelf 38 uur in de week, heb ook een paard, een auto en een hond... en zit sinds kort alleen in een huis te wonen. Ik moet ook echt ieder dubbeltje omdraaien, maar ja wil ook nog wel een keer op vakantie of wat uit eten en/of kleding kopen, daar spaar ik nu dus ook echt voor en dat is best moeilijk.

Naast al je vaste lasten (komt niet alleen de hypotheek of huur bij kijken) moet je uitrekenen wat je nog in de maand overhoudt. Dat bedrag kan je delen door 4 en iedere week dat bedrag pinnen en meer mag je niet opmaken. Maar dan hou je geen spaarcenten meer over, dus ook geen potje voor als er iets onverwachts gebeurd (paard ziek, auto kapot of wat dan ook)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:52

Ik zie dit ook een beetje somber in voor je.

Mogen we vragen hoeveel je ongeveer verdient en wat je stallingskosten zijn? Tevens wat zijn de huurkosten bij jullie in de buurt?

Voorheen woonde ik op mezelf en werkte ik fulltime en had 2 katten. Toen verdiende ik ongeveer 1300 per maand denk ik en mijn huur was 350 en ik had en heb nog steeds een kleine auto. Ik denk eerlijk gezegd dat ik het toen wel zou redden, maar ik werkte ook full time toen. Ik denk als ik toen en ook nu een 24 uur salaris zou ontvangen, ik het niet zou redden...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:54

Ik werk 39uur per week, heb mijn eigen (huur) huisje, auto en paard.
Ik red het net allemaal, maar meestal is er nog wel een stukje maand over na mijn salaris.
Nou heb ik net mijn paard weer laten dekken, heet qua DA kosten iets meer gekost dan eerst berekend. Maar verder betaal ik erg weinig voor mijn paard, "stalling" bij de buren is €45,- per maand, wormenkuren krijg ik van vriendje lief +alle verdere bijkomende DA "bezoekjes" (vriendje is DA). Dus mijn paard kost mij erg weinig, nou heb ik wel een flinke huur, en verder geen subsidies. (ik betaal €480,- aan huur per maand).
Ik heb het eens uitgerekend, met alle vaste!! lasten en boodschappen zit ik per maand rond de €1000,-.
Nou komt daar nog benzine, mobile telefoon etc. bij.
Nou gaan vriendlief en ik binnenkort samenwonen dus dan scheelt het mij wel een hoop geld.
Maar als ik weer een rekening binnen krijg is het vaak wel even slikken....
Zoals vorige week, auto moest gekeurd, afgekeurd, reparatie was in totaal €600,- en dan moet je wel als je verder ook geen geld hebt voor een nieuwe en afhankelijk bent van je auto.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:58

Maar sommige verdienen met een parttime baan meer, dan andere met een fulltime baan, dus zonder het salaris te weten kun je daar toch weinig over zeggen?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:01

asjemenou schreef:
Maar sommige verdienen met een parttime baan meer, dan andere met een fulltime baan, dus zonder het salaris te weten kun je daar toch weinig over zeggen?

daarom heb ik al gevraagd wat beetje haar salaris is en wat haar stallingskosten zijn...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:02

Ja klopt, dat was in de tijd dat ik mijn bericht aan het typen was. :D

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:15

uhhh ik verdien rond 900/1000 euro netto per maand
stallingskosten ( gaat naar nieuwe stal) zullen zijn 200 euro per maand all in

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:18

hihihi mijn hypotheek is 1200 euries :D :D

mijn goedkoopste huur was 600 euro........ past geen paard en auto bij zegmaar :D