Belastingsdienst.... ik ben me kapot geschrokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Belastingsdienst.... ik ben me kapot geschrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:00

Ik moet het even van me afschrijven... ik ben zo geschrokken

Afgelopen weekeind kregen wij een brief binnen van de belastingsdienst. Naar aanleiding van 2007. Mijn vriend was helemaal vergeten om die inteleveren, we kregen een aanmaning dat hij voor 22 mei binnen moest zijn. Gelukkig heeft mijn lieve maar o vergeetachtige vriend hem wel tijdig ingeleverd.

In 2007 hebben wij een huis gekocht, dit was dus voor ons de eerste keer dat wij ook eigenwoning moesten opgeven.
Zo gezegt en gedaan... 2007 ingeleverd en verder niet meer overna gedacht.

Dit weekeind kregen wij dus een brief in de bus met een acceptgiro... Over 2007 waren we de belastingsdienst nog 2300 euro verschuldigt. Graag in een keer betalen voor 9 sept. We schrokken ons kapot. Zoveel geld hebben we niet "zomaar" even liggen. Heel het weekeind zitten stressen en rekenen hoe we dat bedrag moesten betalen... veel stress :(

Vannochtend de belastingsdienst gebeld om te vragen hoe het nu precies allemaal zat aangezien ik in 2007 nog studeerde en we op één inkomen leefde. Mijn vriend is automonteur ik werk in de paarden, we hebben financieel niks te klagen, maar echt een top inkomen hebben we niet. Dus vond het al vreemd.
Nu blijkt dus dat vriendlief een foutje heeft gemaakt met de aftrekpost eigenhuis... hij had het bedrag positief ipv negatief waardoor ze bij de belastingsdienst dachten dat ons huis hypotheek vrij was... dus dat wij extra inkomen hadden...

Ik heb geloof ik die vrouw wel 100x bedankt, we hoeven nu alleen nog maar een bezwaar in te dienen tegen de vordering met uitleg waarom en dan komt alles goed, volgens die vrouw krijgen we dan zelfs nog wat geld terug (aftrek rente).
al met al een heftig weekeind met een sisende afloop waar ik heel gelukkig mee ben :D

Carmen

Re: Belastingsdienst.... ik ben me kapot geschrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:06

Gelukkig! Wat een gestress dan he!?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:12

wahhhh kan goed begrijpen dat je dan ff in rats zit! gelukkig is het opgelost

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:16

Hebben jullie wel de aftrekposten voor de aanschaf eigen woning in aftrek genomen. Zo zijn er bepaalde kosten van notaris in aftrek te nemen, dit kan namelijk nog wel geld opleveren. Dit is een goede aftrekpost. Er zijn alleen bepaalde posten welke in aftrek genomen mogen worden genomen, volgens mij is dit op de site van de belasting netjes te vinden.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:24

Hebben jullie aan de ziektekosten gedacht, is ook een aftrek post. De basisverzekering van beiden als forfaitair bedrag, de werkelijke premie van de aanvullende én tandartsverzekering. Vast bedrag van huisapotheek x 2. Op het loon betaalde ziektekosten. Ziektekosten die niet vergoed werden door jullie ziekteverzekering enz enz.

Het loont echt de moeite om er even goed voor te gaan zitten, zeker omdat jullie toen met één inkomen leefden.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:26

O vreselijk zoiets, en wat een bedrag! *shock*

Laatst had ik zoiets met Menzis, bleek ook een foutje te zijn. Wat een opluchting dan hè!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:37

Dit had mijn zus ook, maar die mocht rekeningen van 8000 euro gaan betalen. Weet niet hoe dat af gelopen is, volgens mij ook een foutje.

Fijn dat het een fout was, lijkt me verschrikkelijk om dan opeens een bedrag te moeten betalen wat je niet zomaar hebt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:42

Zo kan me voorstellen dat je dan even schrikt! Mijn vriend har laatst ook zo'n grapje, moest over 4000 euro belasting betalen, hij had die 4000 euro alleen nooit gekregen. Bleek dat ze bij zijn werk een fout hebben gemaakt.

Gelukkig is het bij hem ook meegevallen, en jullie krijgen misschien zelfs nog wat terug :D Kan me voorstellen dat je een rotweekend gehad hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:44

Mocht je wel moeten betalen, dat mag bij de belastingdienst altijd in termijnen ;) .

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:51

Kady1 schreef:
Afgelopen weekeind kregen wij een brief binnen van de belastingsdienst.

Dat is ook zoiets... Die krengen sturen ze altijd zo dat je ze op zaterdag ontvangt en daarna de rest van je weekend kunt peeuwen over hoe en wat. Vervelend staaltje sadisme... _-:(

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:58

Ja, dat ken ik.Ik kreeg ook een maand geleden zo`n brief ,dat ik 2007 moest invullen.ik schrok me ook dood.ik zit al jaren in de WAO,dus dacht ik dat er dan niks op te geven viel.Gelukkig was er een kennis die me heeft geholpen.Man, je zou een hartaanval krijgen van die lui.Hebben ze nou niks beters te doen.
Het leuke is wel dat ik waarschijnlijk wel wat geld terug krijg,haha.Dachten ze van mij geld te krijgen,nou mooi niet.Nu mogen zij dokken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:06

idd altijd op vrijdag of zaterdag komt de blauwe brief van de belastingsdienst :(
fijn dat het nu nog is opgelost, ik laat dat soort dingen altijd door mijn boekhouder doen zodat ik zeker weet dat het goedkomt :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:11

pri_lady schreef:
Hebben jullie aan de ziektekosten gedacht, is ook een aftrek post. De basisverzekering van beiden als forfaitair bedrag, de werkelijke premie van de aanvullende én tandartsverzekering. Vast bedrag van huisapotheek x 2. Op het loon betaalde ziektekosten. Ziektekosten die niet vergoed werden door jullie ziekteverzekering enz enz.

Het loont echt de moeite om er even goed voor te gaan zitten, zeker omdat jullie toen met één inkomen leefden.

Helemaal mee eens. En als je zelf niet precies weet wat je aan het doen bent: daar heb je accountants voor.
Meestal zijn de voordelen die zij voor je kunnen behalen veel meer dan dat ze kosten..
Zeker als er bijzondere omstandigheden zijn.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 17:29

Ik heb net even contact gehad met de vriend van mijn oma.

Hij heeft altijd als accountend gewerkt en we gaan morgen even samen een bezwaarbrief opstellen en even kijken naar alle dingen van 2007 en 2008

moet zeggen dat we beiden niet veel ervaringen met belastingsopgave hebben. Voordat we het huis kochten ging het via mijn vriend zijn werk. Maar dat is sinds het van eigenaar veranderd is niet meer.