Afgelopen weekeind kregen wij een brief binnen van de belastingsdienst. Naar aanleiding van 2007. Mijn vriend was helemaal vergeten om die inteleveren, we kregen een aanmaning dat hij voor 22 mei binnen moest zijn. Gelukkig heeft mijn lieve maar o vergeetachtige vriend hem wel tijdig ingeleverd.
In 2007 hebben wij een huis gekocht, dit was dus voor ons de eerste keer dat wij ook eigenwoning moesten opgeven.
Zo gezegt en gedaan... 2007 ingeleverd en verder niet meer overna gedacht.
Dit weekeind kregen wij dus een brief in de bus met een acceptgiro... Over 2007 waren we de belastingsdienst nog 2300 euro verschuldigt. Graag in een keer betalen voor 9 sept. We schrokken ons kapot. Zoveel geld hebben we niet "zomaar" even liggen. Heel het weekeind zitten stressen en rekenen hoe we dat bedrag moesten betalen... veel stress
Vannochtend de belastingsdienst gebeld om te vragen hoe het nu precies allemaal zat aangezien ik in 2007 nog studeerde en we op één inkomen leefde. Mijn vriend is automonteur ik werk in de paarden, we hebben financieel niks te klagen, maar echt een top inkomen hebben we niet. Dus vond het al vreemd.
Nu blijkt dus dat vriendlief een foutje heeft gemaakt met de aftrekpost eigenhuis... hij had het bedrag positief ipv negatief waardoor ze bij de belastingsdienst dachten dat ons huis hypotheek vrij was... dus dat wij extra inkomen hadden...
Ik heb geloof ik die vrouw wel 100x bedankt, we hoeven nu alleen nog maar een bezwaar in te dienen tegen de vordering met uitleg waarom en dan komt alles goed, volgens die vrouw krijgen we dan zelfs nog wat geld terug (aftrek rente).
al met al een heftig weekeind met een sisende afloop waar ik heel gelukkig mee ben
.