Je belt n.a.v. advertentie maar zelden een goed gesprek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Je belt n.a.v. advertentie maar zelden een goed gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 12:19

Hoi,

Nu ga ik mij toch echt afvragen of het aan mij ligt, of hebben jullie dit ook vaak meegemaakt?

De laatste tijd bel ik veel advertenties van internet af omdat ik interesse heb in het product dat er aangeboden word.
Wat ik vaak al merk is dat er mensen zijn die niet eens weten dat die advertentie op internet staat. Normaal begint het gesprek van mijn kant zo: Goedenmiddag, u spreekt met.. ik bel naar aanleiding van de advertentie over ... . Bel ik gelegen?
Nu gebeurd er vrijwel altijd dit: "Klik" Tuut, tuut, tuut (opgehangen)
Of dit: "Nee daar weet ik niets van of, nee iemand anders heeft die advertentie geplaatst" Waarop ik dan zeg: "Excuus dan zal ik er gelijk een melding van maken" En wens ze verder nog een fijne dag.

Nu een nieuwe advertentie gezien, dus ik bel op. Vraag weer of ik gelegen bel en dat was geen probleem.
Ik zie wat hij in zijn advertentie heeft staan en stel een vraag, waarna de telefoon er weer opgehangen word.
Maar heel zelden krijg ik iemand aan de telefoon die antwoord kan geven op mijn vragen of die eens niet de telefoon er op gooit.

Nu vraag ik mij dus echt af.. ben ik de enige die dat zo meemaak??

_Tara_

Re: Je belt n.a.v. advertentie maar zelden een goed gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:22

Even vanaf de andere kant gezien. Ik werd zelf een keer gebeld over een kinderwagen die ik te koop zou hebben staan. Nou wist ik dus echt van niks, was toen nog maar 17 ofzo dus een kinderwagen had ik echt niet te koop staan :P
Kan me wel goed voorstellen dat 't erg rot is als je belt en je krijgt geen goed gesprek.
Zelf zet ik daarom ook nooit m'n telefoonnummer erbij. Vind het sowieso niet fijn als dat zo op internet staat en ik vergeet ook nog wel eens wat voor advertenties ik op internet gezet heb.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:22

Ik heb dit nog nooit meegemaakt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:24

Gaat het in dit geval om particulieren die iets aanbieden, of om bedrijven?

Ik heb zelf aan de andere kant van de telefoon gezeten, en gemerkt dat als mensen belden voor een speciaal product en zich niet goed hadden voorbereid, je soms uren aan die telefoon kunt zitten zonder dat het veel zin heeft omdat de nodige kennis ontbreekt. Niet alles is telefonisch in Jip en Janneketaal uit te leggen. En wat denk je hoe veel telefoontjes bedrijven krijgen van pubers die zich in de vakantieperiode vervelen en voor de grap allerlei belletjes plegen?
Ik kan op dat moment mijn tijd ergens anders voor gebruiken, toch?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-08-09 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 12:26

Het is heel rot als je allerlei telefoontjes krijgt terwijl je niets van de advertentie afweet.
Maar wat ik wel heel apart vind is dat als ik vraag/ zeg: "Ik bel n.a.v. de advertentie ..(product), bel ik daarvoor gelegen" en er wordt dan gezegd ja of ja tuurlijk dat ze vrijwel direct de telefoon erop hangen als ik vraag om informatie of een specifieke vraag.

Het stomme is dat ik het zo vaak meemaak dat ik me echt afvraag of alleen ik die pech heb of anderen ook :D

Cassidy zowel particulieren als bedrijven (bedrijven zal meer zijn in de zin van boeren bedrijven)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:26

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt..
Zouden ze mischien denken dat je iets wilt aanbieden oid? (dat ze denken dat je van een bedrijf bent)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:28

Ik bel zo vaak niet. Maar als ik op de radio hoor hoe vaak mensen telefonisch in de zijk genomen worden door zogenaamde interessenten, verbaas ik me er niet meer over dat de hoorn erop wordt gegooid.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:33

Nou mijn zus is een paar keer gebeld over een appartement dat zij te huur zou hebben staan. En in het begn iedereen netjes vertellen dat daar een verkeerd nummer bij stond, maar na de 20e beller had ze daar ook niet zon zin meer in en hing ze ook gewoon op :))

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 12:34

Maris, het lijkt me niet dat ze dat denken aangezien ik het wel specifiek over die advertentie heb.
Cassidy daar heb je zeker gelijk in, raar eigenlijk dat mensen zo in de zeik worden genomen. Ik kan er de humor niet van in zien en een ander zal zich rot lachen omdat hij of zij de advertentie geplaatst heeft

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:34

Je komt heel beleefd en correct over op deze manier, maar je klinkt ook een beetje als een call-center.
Misschien dat mensen het niet goed begrijpen en dat je ze iets aan wilt smeren ipv belt voor iets wat hen willen verkopen. Ik zou niet zo snel vragen of het gelegen komt dat je belt. Als ze iets willen verkopen komt het volgens mij altijd gelegen, en mocht dat niet zo zijn, kunnen die mensen zelf wel zeggen dat het niet gelegen komt en dat ze je terugbellen op een later tijdstip.

Ik zou eerder zeggen iets in de trant van:
Hallo, met ... Ik zie uw advertentie op ... waar u dit en dat te koop aanbiedt.
Heeft u dit of dat nog te koop?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:36

Ik begin altijd met 'hoooooooooi met Diane, bel ik gelegen?' :)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:37

Raiza schreef:
Je komt heel beleefd en correct over op deze manier, maar je klinkt ook een beetje als een call-center.
Misschien dat mensen het niet goed begrijpen en dat je ze iets aan wilt smeren ipv belt voor iets wat hen willen verkopen. Ik zou niet zo snel vragen of het gelegen komt dat je belt. Als ze iets willen verkopen komt het volgens mij altijd gelegen, en mocht dat niet zo zijn, kunnen die mensen zelf wel zeggen dat het niet gelegen komt en dat ze je terugbellen op een later tijdstip.

Ik zou eerder zeggen iets in de trant van:
Hallo, met ... Ik zie uw advertentie op ... waar u dit en dat te koop aanbiedt.
Heeft u dit of dat nog te koop?

Dat bedoelde ik ook te zeggen ja :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:41

Als ik idd je beginzin zou horen zou ik ws ook geen interesse brullen en de hoorn erop gooien, heftig in de veronderstelling dat je belt van een callcenter :o

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:43

Ik bel ook altijd exact op deselfde manier als de TS maar heb nog nooit meegemaakt dan de hoorn er op werd gegooit :n

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:29

Hmm misschien moet ik het voortaan maar doen zoals Quellian dan :D haha, eens kijken of dat wel werkt.