Grote BBQ (80 man) Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Grote BBQ (80 man) Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:38

Hoi allemaal.

Mijn vriend en ik zijn beide een paar weken geleden jarig geweest en nu hebben we besloten om onze verjaardag samen te vieren. Dit klinkt natuurlijk heel leuk maar puntje bij paaltje komen er zo`n 80 man :=
Qua hoeveelheden vis en vlees zijn we er al uit. Maarr ik wil ook lekkere salades en groentes voor op de BBQ aangezien er ook vega`s bijzitten.

Normaal hebben we standaard een gewone salade, huzaren/rundvlees/tonijnsalade, indische huzarensalade, tomaat/mozarella salade en dat soort dingen.

Maar ik wil het een keer anders doen. Heb laatst in een restaurant een salade op met stukjes meloen en serrano ham op dus zoiets wilde ik er ook bij maken.

hebben jullie nog leuke ideeen?

Talonius

Re: Grote BBQ (80 man) Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:43

Koude pastasalades? Gewoon je pasta (bv grove macaroni, penne of die rondgedraaide dingen) koken en laten afkoelen en daarna kun je erdoor heen doen wat je wilt. Tonijn, paprika, ei, tomaat, bieslook, uitje en op smaak maken met zoet, peper en parikapoeder. Ik doe er vaak een klein beetje mayonaise doorheen en wat curry. Je kunt een vlees, vis of vegetarische salade maken hiervan en het is snel klaar. Succes ermee!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:51

Salade van stukjes bleekselderij, ananas, cashewnoten (dressing = ananassap met mayonaise)

couscoussalade, zie recepten op internet

ik ben zelf wel benieuwd naar het recept van je indische huzarensalade!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:03

madeliefw schreef:
Salade van stukjes bleekselderij, ananas, cashewnoten (dressing = ananassap met mayonaise)

couscoussalade, zie recepten op internet

ik ben zelf wel benieuwd naar het recept van je indische huzarensalade!

Die klinkt ook lekker fris!

Het recept zal ik je als ik het niet vergeet even doorsturen. Ben nu niet thuis

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:48

Mijn tip..... of laat een heleboel mensen je helpen, of ga naar de makro en haal daar grote bakken salades, of laat een slager het regelen. Niet teveel zelf gaan doen, je onderschat altijd hoeveel tijd het kost en uiteindelijk begin jij gestresst aan de bbq omdat jij 3 minuten voordat de visite er was nog onder de douche vandaan stapte.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:17

Voor een feestje met 40 man hadden wij laatst een hele lading quiches er bij gebakken, als je die in kleine puntjes snijd zijn dat hele lekkere hartige hapjes die je makkelijk van te voren klaar kan maken.

Wij hadden 3 soorten, broccoli/kaas/spek, spek/champignon/paprika/ui en lorraine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:12

Nou het zit erop en het was een groot succes! We hebben gewoon hamburgers, frikandellen, speklappen (3 marinades) en spare ribs gehaald. Vallen altijd in de smaak.
Bij de Aldi rundvleessalade en kartoffelsalade gehaald en leuk gepresenteerd. meloensalade was ook een groot succes.

Watermeloen in stukken gesneden en daar meloensate van gemaakt. En turks brood en stokbrood gehaald.