Het was me al eerder opgevallen dat er nogal eens een fruitvliegje of wat in de pedaalemmer zit. Het enige 'natte' dat er in gaat zijn koffiepads, verder voornamelijk verpakkingen. Er ligt nergens iets rots (of zelfs maar 'open'). Vorige week heb ik de emmer schoongemaakt met chloor. Gisteren maakte ik de pedaalemmer weer open, na een paar dagen, en echt een hele horde vliegjes

Gisteren dus ook besloten het weer met gif te proberen, ik heb meteen het hele kastje meegespoten. Verder durf ik die spray eigenlijk niet te gebruiken in de keuken. Het stikt nu natuurlijk van de dode beestjes her en der en er is een groot deel ontsnapt. Dat zwerft nu door het huis... Vooral in de keuken en de badkamer (die aan de keuken vast zit), gelukkig niet in de woonkamer en de slaapkamer (deur naar de gang staat eigenlijk constant open en ik heb geen deur in m'n slaapkamer). Nog een reden om niet al te veel gif te gebruiken is omdat de woonkamer en de keuken eigenlijk één ruimte zijn.
Dat gif heeft in zoverre gewerkt dat alles wat er gisterochtend zat, dood is. Maar inmiddels zit er weer verse aanvoer...
Wat nu? Buiten dat ik die beesten graag uit mijn huis wil hebben (beste manier daarvoor zijn wellicht toch weer de vleesetende plantjes), hoe ga ik mijn pedaalemmer fruitvliegvrij houden?

Doe ik gelijk aan recyclen