BOEM is HO!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jytte

BOEM is HO!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 17:06

POEH even mijn verhaaltje van me af typen :)

ik had vanmorgen mijn paardjes gevoerd, rij ik door de regen in mijn (jawel) rode eend naar huis..
Kom ik op een gelijkwaardige kruising, rijdt er zo een auto (die voor mij van links kwam) bij me naar binnen!!!
Ik stap uit, ik zeg "ook goedemorgen" haha kende ik die man nog ook :D
wel even schrikken man! ik dacht bij mezelf "hahahaha hij heeft schuld :P :P :P :P )

Formulieren ingevuld blabla... krijg ik nu van alle kanten te horen dat hij waarschijnlijk total loss verklaard gaat worden, omdat de schade (de 2 deuren aan de bestuurderskant en de bodem nogal vervormd zijn :D ) meer kosten geeft, dan de waarde van de auto...
Betekend dit dan nu het einde van mijn eendje ;( ik hoop het niet ;(
Ook geen idee wat de dagwaarde van het ding is (misschien iemand hier...?)
maar... duim met me mee, voor de eend :D!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:08

Ik heb mijn auto terug kunnen kopen. Was iets van 50 euro in mindering op de schade voor de tegenpartij.
Daarna nog een keer een ongelukje gehad buiten mijn schuld om en omdat mijn auto alleen een deukje had maar toch de reparatiekosten meer waren, heeft de beste man de schade op €450,- getaxeerd en mocht ik de auto houden.

Pollewoppy

Re: BOEM is HO!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:12

Wat vervelend.
Hopelijk valt de schade toch mee en kun je je autootje houden. Anders moet je helaas toch op zoek naar een vervanger..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:17

Dat is schrikken zeg! En wat zonde, er zijn al niet zoveel Eenden meer. Ik vrees (maar ben natuurlijk geen expert) dat de dagwaarde vast niet erg hoog is. Misschien valt het nog te repareren? Zal voor je duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:27

Eenden worden nog best duur verkocht :j volgens mij is er een website waar je de dagwaarde van je auto kan opvragen, en anders weet het RDW of je verzekering het vermoedelijk ook :j ik ga even kijken voor je

Citaat:
Nieuw is AutoCheck.nl:
Het is dé manier om zelf de actuele dagwaarde van je auto te berekenen. Op de site van AutoCheck.nl voer je je eigen kenteken in. Hierna geeft het systeem je supersnel de 'AutoCheck-waarde'; de actuele cataloguswaarde van je auto. Daarnaast krijg je overzichtelijk rapport van alle autogegevens, incl. het optie-pakket. De AutoCheck-waarde is een uitstekend startpunt bij de verkoop of inruil. Het blijft natuurlijk wel een startpunt, want bij AutoCheck.nl kan men niet zien in welke staat het voertuig verkeert.

http://www.cartuning-guide.com/dagwaard ... kenen.html

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:32

De dagwaarde wordt over het algemeen nogal laag geschat.. en de reparatiekosten bij garages zijn enorm :wow:
Dus ik ben ook bang dat ie total loss is := Hoop voor jou van niet natuurlijk!

Ons autootje hebben we voor 6000 euro gekocht, en staan nog altijd voor meer dan 5000 euro op marktplaats enzo..
Toevallig een paar weken geleden een deuk gehad (mevrouw zette achteruit, zo tegen onze bull-bar op) Maar de dagwaarde werd door de verzekering geschat op 3000 euro >;)
En hij had de bull-bar wat verbogen, klein deukje in de bumper, en een beetje lak af van de motorkap.. Kregen we te horen dat ie eigenlijk total-loss was.. tenzij ze verder niets aan de motorkap zouden doen, dan ging t nog net..
Kostte dus meer dan 1000 euro om even een stangetje recht te buigen en een deukje uit de bumper te duwen :=

Misschien kun je eens langs de sloop, neem je een oude deur van zo'n zelfde eendje mee :D

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 17:49

dank voor alle reacties, ik ga eens proberen met de link, unwritten.. thanks!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 17:53

haha, hij zegt "deze auto is helaas te oud voor het vaststellen van de dagwaarde"

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:45

Oeh dat i schikken. Ik hoop dat je eendje te redden is...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:30

esmir schreef:
haha, hij zegt "deze auto is helaas te oud voor het vaststellen van de dagwaarde"

Eenden vallen tegenwoordig al onder de oldtimers. IK zou het over die boeg gooien. Als jij weer een eend wilt, mag je er namelijk veel geld voor neertellen. Hoe dan ook, je zult er niet beter van afkomen. En als de tegenpartij een leaseauto heeft rijdt hij in no-time in een knappe auto rond...

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 09:20

ja, precies..

nou, die man vertelde dus, dat deze auto van hem zelf was, hij hem 1,5 jaar heeft en dat dit al de tiende aanrijding is met deze auto..... :S lijkt me ook niet helemaal normaal... en natuurlijk de auto de schuld geven :D

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:02

Dat zegt denk ik genoeg over zijn rijkunsten. ipv over de auto.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:24

Cassidy schreef:
esmir schreef:

Eenden vallen tegenwoordig al onder de oldtimers. IK zou het over die boeg gooien. Als jij weer een eend wilt, mag je er namelijk veel geld voor neertellen. Hoe dan ook, je zult er niet beter van afkomen. En als de tegenpartij een leaseauto heeft rijdt hij in no-time in een knappe auto rond...

Mijn auto uit 96 was ook al te oud voor een dagwaarde check :)

Zonde van de auto. Vreemd dat ie inderdaad al zoveel aanrijdingen heeft gehad

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:55

He wat zonde zeg... t zijn zulke leuke autootjes!

Hoop echt voor je dat ie nog te redden valt! :)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 22:06

woensdag komt een expert van de verzekering, dan weet ik meer, ik hou jullie op de hoogte!!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:06

zo!!!!!! ben heel blij, ik krijg 1800 euro met behoud van de auto!!!!!!!!!!!!!!!!

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:29

Dat is goed nieuws zeg, Super!
Nou maar hopen dat je gauw weer kan rond tuffen met je eendje.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:51

Wat leuk zeg!! Het zijn ook zulke geweldige autootjes :+:

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:17

Nou ik had me toch vanmiddag iets heel naars stond voor rood licht te wachten en op het moment dat ik groenlicht kreeg wilde ik weg rijden rijd er een stel oudere mensen achter me die te snel op trokken en vol bij mij op de achterbumper terecht kwam, echt ik was woest/laaiend. Onze mooiie Audi A3 ;( En we zijn er zooooo zuinig mee. Normaal trek ik ook wel vlot weg maar had gewoon geen haast en deed gewoon normaal. En dan de reactie van die mensen ook nog wat ik te horen kreeg toen had ik echt zoiets van ´´van jullie moeten ze rijbewijs afnemen´´. Want ze keken hoog in de lucht en hadden mij niet gezien (uhm geloof dat er dan wat aan hen ogen liggen want een opvallend kleurtje auto moet te zien zijn lijkt me ;( )

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:57

Hoe oud is je eendje eigenlijk? Als ie nou ouder dan 25 jaar is, moet je een oltimerverzekering nemen en je auto laten taxeren. Dan krijg je namelijk altijd je taxatiewaarde terug voor je autotje. Weet niet of je dat al wist, maar kan toch nuttig zijn mocht je nog eens zoiets tegenkomen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:49

Wat fijn zeg!!!! Dat zal een hele last van je schouder zijn!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:42

Ik duim mee! Wat vervelend voor je Eendje, maar zat nieuwe eendjes op de markt in leuke kleuren!..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 14:30

hij is 26..

@possie : ja erg he, ik weet hoe je je voelt grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
en ookal krijg je het terug van de verzekering, je zit wel mooi met de oliebol te kijken nu..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:59

Ja echt wel maar dat was ook gewoon echt mijn allereerste reactie tegenover diegene die mn heilige bumper aan gort reed. Maar die personen die bovenop mijn achter bumper knalde waren oudjes zo ongeveer al in de 60. Echt toen ze hun reactie ook aan me vertelden over dat ze hoog in de lucht aan het kijken waren ipv op hun snelheid te letten en dat ze voortaan maar zonder auto naar de lucht/vogels gaan kijken :o

Maar wel lekker TS dat je terug krijgt van je verzekering ;)

esmir schreef:
hij is 26..

@possie : ja erg he, ik weet hoe je je voelt grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
en ookal krijg je het terug van de verzekering, je zit wel mooi met de oliebol te kijken nu..