Slaapkamer veranderen, hoe en wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeless

Slaapkamer veranderen, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 09:49

Hoe zal ik eens beginnen, nouja voor 5 jaar geleden verhuiste ik dus naar Stuttgart, toen was ik 12 jaar oud en heb mijn kamer toen ook naar die leeftijd ingerricht. }:0
Je snapt wel dat je als bijna 17 jarige wel een keer je kamer wilt veranderen, posters van de muren kinderachtige beeldjes weg etc. :+
Een keer iets anders andere spulletjes mooie schilderijen of misschien een hele grote poster versprijd over de hele muur, waar kan je dat trouwens kopen? :D
Echter heb ik witte muren en dat moet ook zo blijven.
Laatst bijgewerkt door Oeless op 02-08-09 09:53, in het totaal 3 keer bewerkt

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:50

Ze hebben fotobehang bij de liddle :D

Wietsje92

Re: Slaapkamer veranderen, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:49

Je kunt mooie fotoposter bestellen bij winkels die foto's ontwikkelen, ik heb een mooie foto van mijn paard en mij in posterformaat laten afdrukken (50x70 cm) maarja dat is nog niet genoeg om je hele muur mee te behangen om t zo maar te noemen.. Misschien kun je een paar leuke foto's in posterformaat laten afdrukken en die inlijsten en dan aan de muur hangen, en misschien wat kastjes en vensterbank in een nieuw fris kleurtje verven?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:05

Misschien kun je een paar dingen op canvas af laten drukken? Of overleggen of je misschien 3 muren wit mag houden & 1 muur een kleurtje mag geven?
Nieuwe gordijnen geven ook al een ander beeld. En uhm foto's ophangen, misschien wat nieuwe spulletjes kopen ter decoratie?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:09

Plaats eens een foto... dan krijgen we vast allemaal spontaal een hele hoop ideën.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:15

Helaas kan ik op het moment even geen foto's maken, hopelijk komt dat nog. ;)
Mijn kamer is echt vierkant, aan de ene kant staat mijn bed, onder een schuin dak.
Naast de deur staat mijn bureau ( eiken ) met mijn computer, en aan de andere zijde staat mijn kast dat is wat dat betreft de zijde met de meeste ruimte aangezien ik daar geen schuindak heb, maar daar neemt mijn kast de hele muur in beslag kast is drie meter. ;)
En dan heb ik uiteraard nog een raam, met een rolluik waar dus helaas geen echte gordijnen kunnen hangen. ;)
Ik sta echt open voor tips, want ik wil graag een keer totaal iets anders, maar ik kan echt niet op leuke ideeën komen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:44

Wat zijn je hobby's en interesses? Lievelingskleuren?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:08

Ik ben dol op paarden uiteraard, maar een paardenkamer wil ik dus niet meer, misschien enkel een schilderij. :D
Mijn interesses liggen echt bij zon zee strand en Afrika! :)
Dus ik weet al wel dat ik uiteraard warme kleuren wil gebruiken!

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:16

Misschien een mooie palm kopen in een grote pot voor in je kamer dat staat ook gelijk weer gezellig. Mooie gekleurde sprei op je bed en leuke kussen in verschillende kleuren?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:17

Dat vind ik wel een erg leuk idee Benj! :D

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:19

Je kunt misschien ook leuke lianen of nep klimplanten kopen en die over de boven kant van je kast hangen? die kun je wel bij een tuincentrum kopen volgens mij.

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:22

Nog een leuk idee voor je kast ik weet niet of je die saai vind? Maar misschien kun je iets met foto behang op je kast doen dat zie je ook wel vaak langs komen tegewoordig. Misschien iets met wilde dieren of een ondergaande zon............

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:26

Oh jij hebt mij echt op geweldige ideeën gebracht, ik ga ook zeker wat doen met die planten tegen de kast, en misschien inderdaad de kast wel behangen. :)

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:27

Nou heel veel succes! Hopen dat het wat moois wordt!

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:34

Bedankt, ik zit opeens vol met ideeën, dus ik hoop dat er wat moois uit komt rollen. :D

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:37

Bij de ikea hebben ze ook mooie, grote schilderijen. :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 00:49

Kijk eens aan. Je bent al een heel eind zie ik. :) Zo zie je maar wat het delen van je interesses doet.
Wel jammer dat je muren wit moeten blijven. Mag je ze echt geen zandkleur geven? Voor je schuine dakraam kun je trouwens wel verschillende manieren gordijntjes maken hoor. Ik had ook gordijnen voor mijn dakraam. Die kon ik op rollen en vast knopen (net als bij een tent, heel gezellig) en als ik ze naar beneden deed dan kon ik ze onder aan vast maken met klitteband (onder de balk). Mocht je de klitteband niet weg kunnen werken dan kun je hier ook een buis of haakjes maken waar je hem aan kan knopen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Mocht dat niet zo zijn dan probeer ik het wel voor je te tekenen.
Je kunt natuurlijk ook heel veel leuke rolgordijnen (ook van hout en bamboe!) krijgen. Daar is ook wel iets mee te doen.
Als laatste kun je er ook nog over denken om zowel onder als bovenin zo'n gordijn lijntje/kabeltje te bevestigen. Dan moet je alleen wel gordijntjes maken met een tunnel aan de boven en aan de onderkant. Zorg ook dat je die breder maakt dan het raam is want dan kun je ze nog aan de kant hangen als je het raam open kanteld.

Een vloerkleed op de grond doet trouwens ook wonderen.
En een stukje zijl kost ook het meeste niet. Je hebt ze zelfs met het design van een houten vloer. Ziet er heel mooi uit en is praktisch.

Als ik aan afrika denk dan denk ik aan sahara tenten, zand, gekleurde kralen, klamboe, terra, warmte, zons ondergang...

Je zou ook heel leuk een hemelbed van je huidige bed kunnen maken door aan het plavond (balken?) gordijnen te bevestigen. Als het een kleine ruimte is zou ik ze wel semi doorschijnend maken. Je ozu er ook voor kunnen kiezen om mooie vliegengordijnen (bamboe, hout of gekleurde kralen) te gebruiken.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 11:50

Malenka ik snap je uitlech over de grodijnen perfect, bedankt daar voor. :)
Een design van een houten vloer lijkt me ook heel gaaf, ga ik ook zeker eventjes naar kijken!
Een hemelbed of klamboe zit er denk ik helaas niet in, mijn bed staat onder een schuin plafond dus het gedeelte tussen mijn bed en het plafond is erg klein, en dan krijg je een erg raar gezicht als je daar een klamboe doet, dit heb ik wel eens eerder geprobeerd. ;)
Echter heb ik ook 6 zware eiken balken die zijn ook wit, misschien hebben jullie iets leuks wat ik daar eventueel mee kan doen? :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:16

Ik had een zolder kamertje met twee schuine kanten. (dus echt in een punt). Wij hebben toen over de breedte (tussen de twee schuine muren in) een klein verlaagd plavond gemaakt aan het einde van de kamer. We hebben daar in toen gaatjes gemaakt en daar van bovenaf kertverlichting in gestoken. Daar onder stond mijn bed en aan de rand van het sterrenhemeltje heb ik gordijnen gehangen. Op die manier had ik een beetje extra bergruimte (boven op het plavond), een hemelbed en gezellige verlichting.
Wellicht dat het met deze tekening iets duidelijker is: (kleuren zijn gekozen voro de duidelijkheid... niet naar werkelijkheid):
Afbeelding

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:32

Ik lees even mee :)
Ben alvast ideeën aan het zoeken voor als ik volgend jaar geslaagd ben en mn kamer mag veranderen! :)

(die kamer in het bericht hierboven is wel heeel mooi! Helaas heb ik geen zolderkamer :P )