Herman Brood (54) overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 21:25

Ik had het (nog) niet verwacht, maar vind het allerminst vreemd voor hem.
Hij was na jaren van het leven in een constante high aan het afkicken en dan kom je inene in een andere wereld...1 die ook gepaard gaat met besef en gevoelens niet onderdrukt door de euforie van alcohol en drugs. Ik zag hem regelmatig in de zomers in het Vondelpark, hij reed dan langs met een 'air' op zijn scooter....ter vergelijking met Golden Earring waarvan de zanger gewoon in het gras zat met familie, vrienden...
Laatste keer dat ik hem zag was op tv en hij leek echt 'out of it' maar was bleek uit het gesprek net een tijdje nuchter, ik vond hem diep triest uit zijn ogen staren, beetje zielig. Zelfmoord is echter heel egoistisch.

Ik hoorde het om 0830 op het nieuws.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 21:57

Ik las het net op tt, ik had haast niet anders verwacht. ( Dat zoiets een keer zou gebeuren) Ik vond het altijd wel een coole gast.........maar ja, zijn keuzes kun je niet tegenhouden.......

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fieke op 2001-07-11 21:59 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 22:17

Vind het wel heel triest, en soms zijn er dingen in het leven die je zelf niet zo gewild zou hebben......een verslaving is een verslaving en daar kan een ander niet over oordelen hoe of wat, de een is sterker dan de ander,.

Vind het wel heel beroerd dat hij zelfmoord op zo'n manier heeft gepleegt....denkend aan de mensen die het misschien hebben zien gebeuren en dit nooit meer van zich af kunnen zetten........ Verdrietig

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 23:34

voor hrslvr:
ik zei erbij dat ik ervaring ermee had dus heb mijn reden zo te reageren.zelfmoord plegen is de makkelijkste weg kiezen...........

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 00:07

ja, ik hoorde het van de TV(ik zat achter de comp. en m'n ouders voor de TV)ik vind het heel erg voor z'n kinderen en de rest van z'n familie!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 00:12

Om hem kan ik echt niet treuren. Zijn vrouw en kinderen... Tja dat is een ander verhaal. Zeker die kinderen hebben niet voor een junkie als vader gekozen. Kijk nu zijn ze wel rijk, maar doe mij dan maar een iets minder rijke niet junkerige pa! Ik vind hem echt een zware loser.

Voor zijn familie: Gecondoleerd Verdrietig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 00:21

Volgens mijn moeder, die mij vertelde dat toen zij op de middelbare school Herman Brood (nog) classificeerde als 'stuk' Verward
heeft hij het er vaker over gehad om van het Hilton af te springen sedert zijn jongere dagen en hij wilde ook opvallen....
(Let wel 'stuk' als in meer dan 30 jaar terug Lachen )

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 08:15

orrie toch;

zoals dertig jaar geleden, ik ben van bijna het zelfde bj als herman,was ook een stuk?
volgens dertig jaar geleden? PAS OP HOOR.

trouwens dat er gereageerd wpordt op de dood van brood, das logisch toch?,herman was en is voor de musicus die creatief wil zijn nog steeds een voorbeeld,en die gene die nu voor mij dan zeer jong zijn, vergeet niet dat de sterren van de jaren zestig, vaak bestonden alleen door hun imago, herman heeft dit tot het einde willen behouden ,maar door de uitputting kon zijn lichaam dat niet meer. het werd daarom tijd om uit te stappen in zijn stijl. young and wild

wild romance his way of life.

mijn motto " lost dreams are best NOT forgotten " Cool

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 09:36

naja...eigenlijk niet meer dan logish, die man die had een lever..niet normaal meer wat een troep.
Maar je moet dan echt geen hoop meer hebben gehad en diep ongelukkig zijn wil je zelfmoord plegen.
Vind het heel erg voor zn familie, vooral zn kindertjes, herman brood heeft er zelf voor gekozen, die kinderen niet Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 09:43

Tsja, hij mocht dan een mens zijn, maar de ene mens is de andere niet. En ik vind het ene leven meer waard dan het andere. Dus in deze sluit ik me aan bij wat Sanderijn zei. Over zelfmoord denk ik echter anders: de slappelingen praten er meestal over, de sterke personen zetten door.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 13:32

Nou, ik ben het met Jacqueline eens, ik vindt het wel een enorm banketstaaf manier om zelfmoord te plegen.
Het leek hem zelf misschien een dramatisch eind maar hij kan andere mensen op deze manier wel een trauma bezorgen, stel je voor dat je hem ineens naast je ziet vallen....., beetje egoistisch.

Ik wordt er zelf niet warm of koud van dat hij dood is, kan men wel onmenselijk vinden maar je huilt toch ook niet bij elke rouwadvertentie in de krant?

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 14:58

kvind ut niet zo leuk dat ie zelfmoord heb gepleegd. Al is het iemand die ik ontzettend haat. Zelfmoord is niet leuk....
ik vind het ook erg voor zn naaste omgeving!! Hij had ook helemaal nix gezegd heb ik gehoord op de tv. Alleen had ie in een restaurantje in het Hilton een briefje geschreven voor zn vrouw en de kids.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 15:22

Ach ja als die man meent dat ie op zo een ,manier de problemen moet oplossen, vind ik dat ie maar heel laf is. Ik bedoel hij meende aan de drank en de drugs te moeten gaan, oke, dan moet hij zelf wel de concuqenties aanvaarden, en dat doet ie niet. Ik vind dus dat hij KNETTER gek is. Frusty

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 15:28

Zijn lichaam was al zo gewend aan een grote dosis drugs, dat een overdosis niet meer helpt. Voor een trein is nog laffer. Ik hoop alleen niet dat iemand een vliegend Broodjes bijna op z'n kop kreeg.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 16:20

hahahaha, sorry.
Phia, zijn vliegende broodjes net zo iets als bokt broodjes??? Haha! Haha! Haha!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 18:14

Ach...hij heeft het toch mooi voor elkaar...wel aandacht!
Drie condoleance registers voor het Hilton en bloemen en flessen drank (whahaha Party!! ) worden neergelegd. Zullen we namens bokt een spuit neerleggen???????? Party!! *LOL*
Maandag, voor de crematie een plechtigheid in het Paradiso.
Als ie gewoon was doodgegaan was het zo spectaculair niet geworden...wedden dat ie het daarom deed?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 18:21

voor hrslvr: lees mijn reactie nou goed je hebt het verkeerd begrepen en trouwens hij deed het helemaal zelf, hij wou het zelf doen dus ja..

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 18:31

Ja, hij wou het zelf doen. Hij had het al helemaal uitgedacht. In de krant stond dat ie niet wilde wegkwijnen in een ziekenhuisbed.
Maar ik vind het wel heel tragisch voor zijn familie, hoewel zijn kinderen weinig aan hem gehad zouden hebben gehad. En wat ook al eerder gezegd is, ze hebben er niet voor gekozen een vader te hebben die aan de drank en drugs is. Zijn lichaam was er helemaal door vernietigd stond in het artikel.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 20:42

Je kunt idd wel zeggen 'wat een rare gast was dat, dat moet ik niet', maar ik denk dat hij met zijn muziek en schilderen toch wel degelijk wat heeft toegevoegd.
Ach, en eindelijk eens iemand die gewoon deed wat ie wou!

Tsja, een beetje gek was hij wel, van het Hilton afspringen.....moet je ook nog best lef voor hebben.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 21:28

ik vind(als kunstenaar opgeleid zijnde)dat hij niks aan de kunst heeft toegevoegd en ook niet aan de muziek.
het enige wat hij heeft toegevoegd is dat ie een bekende nederlander was en een dikke vette junk:om trots op te wezen(NOT)

hij is gewoon een schoolvoorbeeld van borderline complex:maar zijn 'om aandacht vragen' heet ie gewoonweg erg uitgebreid gemaakt en voor zijn kinderen vind ik dat behalve laf ook nog eens banketstaaf.die kinderen hebben er niet gevraagd om op de wereld gezet te worden en al helemaal niet om een vader te hebben die zich zo misdraagt.nee voor herman brood kan ik echt geen sympathie opwekken en zelfmoord is gewoonweg een laffe manier om aandacht.en om je angsten van het leven niet te durven aangaan.ben daar zeer uitgesproken over.mocht iemand weten willen waarom stuur me dan maar een pb.ik vind het gewoon weg schandalig dat zo'n man kinderen op de wereld heeft gezet!van mijn part was ievan het hilton afgesprongen nog voordat ie die kinderen had verwekt en dan nog,die mensen die hem gevonden hebben krijgen gelijk een hartberoerte.hoezo egoistische man!

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 22:06

Voor Hermans fans geeft Peter Coelewijn morgen een concert bij het hilton hotel....

Kom van dat dak af!!!



Hihihi, geintje, kon het niet laten...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 22:07

ahum ik kan er wel om lachen carola Knipoog