Daar is op zich niks mis mee, alleen de meeste verkopers melden doodleuk dat de producten met 1 of 2 jaar garantie worden verkocht. Terwijl ze heel erg goed weten dat dit niet het geval is te meer ook omdat dat erg duidelijk is vermeld bij aanvang van de veiling. Dat komt ook omdat de garantiebewijzen in de doos erbij zitten maar deze zijn dus niets meer waard. Ten eerste omdat het bedrijf failliet is en ten tweede omdat de garantie alleen geldig is bij geldige aankoopbon.
Ik heb het idee dat dit oplichting is maar Marktplaats vindt dus van niet omdat de verkoper zelf de verkoopvoorwaarden bepaald en ze dit er dus gewoon bij mogen zetten. Een advertentie plaatsen om mensen er tegen te waarschuwen durf ik niet aan omdat ik het idee heb dat de verkopertjes in kwestie daar nog al eens minder vriendelijk op gaan reageren en je wel te achterhalen bent.
Weet iemand hier hoe dat juridisch zit?
hier in de regio tenminste wel. Ook hebben we in een landelijke krant de aankondiging van de veiling gezien maar misschien is die ons opgevallen omdat we het al wisten. Maar het merk is wel in heel Nederland bekend.
term zat wel ergens maar heel ver weg. Maar is dat illegaal en hoort marktplaats daar wat aan te doen of nog net niet?