Tips met verhuizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyruss_

Tips met verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 13:43

Ha eindelijk is het dan zo ver; vrijdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe stulpje.
Ik ben hier al langzaam aan alles bij elkaar aan het scharrelen en de dozen aan het inpakken.
Mijn gehele uitzet gaat natuurlijk mee.
Toch erg fijn dat ik dit allemaal bij elkaar heb verzameld, als je het nu allemaal zou moeten aanschaffen... Scheelt dus ff lekker.
Maar nu ik langzaam aan de eerste dozen dicht kan doen vraag ik me toch af wat ik nu moet doen.
We gaan namelijk eerst nou verven en wat verbouwen. Nieuw laminaat en tapijt. Dus nog niet alles kan mee. Kleding lijkt me ook nog niet erg handig om gelijk alles mee te nemen (er is nog geen kleding kast) en ik moet toch ook nog vaak hier nog naar toe, slapen, eten e.d. ojah douchen niet te vergeten ;)

Nou hopelijk hebben jullie nog wat tips of dingen die ik echt niet moet vergeten! haha
Of hebben jullie zelf leuke of minder leuke dingen mee gemaakt tijdens de verhuizing, daar ben ik natuurlijk ook hartstikke nieuwsgierig naar.
Of wel kom maar op ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Tips met verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:45

Lekker wachten tot je alles klaar hebt - en dan pas gaan slepen! Met uitzondering natuurlijk van dingen die je tijdens het klussen nodig hebt zoals koffiezetapparaat/waterkoker etc ;)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 13:46

Ja das wel zo makkelijk idd. Die gaan ook het eerst mee.
Tis alleen wel dat het een pokke eind rijden is. En we dus hopen na het weekend er te kunnen slapen, desnoods maar op de grond :+

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:57

Ik zou een lijstje maken van wat je al hebt ingepakt, weet uit ervaring dat men gaat vragen heb je dit al ingepakt of waar heb je dat en dan scheelt dat lijstje een hoop werk.
En je weet wat je hebt en waar je het hebt:)
Veel plezier in het nieuwe huis!

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:00

Als je dus nog wat moet klussen zou ik zeker zo min mogelijk verhuizen. Het staat in de weg, het wordt vies en het is irritant. Verder is een beetje handig inpakken ook bijzonder praktisch.

Maar over het algemeen zijn er weinig valkuilen bij verhuizen ;)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:14

Ik meld me hier even voor de tips. Ik heb er namelijk nog geen idee van hoe ik alles voor elkaar moet gaan krijgen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:32

Als je toch eerst gaat klussen, scheelt het een hoop om iedere keer als je gaat wat spullen mee te nemen. Ik vind het altijd erg vervelend om 100 x heen en weer spullen naar de auto te brengen en vervolgens weer 100x van de auto weer alles naar het huis te brengen. Beter iedere keer een beetje.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:36

ik weet niet of je naar een stulpje gaat met veel kamers, maar zet op elke doos waar het naartoe moet, dat scheelt een hoop uitzoeken, zet ook op elke doos wat erin zit. Kleding doe ik zelf altijd in zakken, maar ik zou wel daarvoor een andere kleur zakken halen. Zo heb ik namelijk een keer bijna een keer een tas met dure jassen weggegooid omdat de zak dezelfde kleur had als het gewone afval.

Ik zou trouwens wel alles in 1 keer overhuizen. Zeker als het een eind rijden is, zou ik gewoon ergens een grote bus regelen (lenen of huren) en dan gewoon alles in 1 keer over.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 06:45

het is handig de eerste dag (ook als je gaat klussen) iets mee te nemen om op te zitten, iets wat als tafel oid kan dienen...koffiezet apparaat (of thee) mischien iets anders te drinken...plastic bekers en bordjes ...een brood en iets erop voor tussen de middag..mischien een pak koekjes voor de kijkers (en voor de lekker ;) )

en dan elke dag vast een doos meenemen..dat scheelt straks een hoop gedoe.

in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe huis en geniet ervan!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:14

Wij hebben twee maanden geleden de sleutel van ons nieuwbouwhuis gehad en zijn 4 weken terug verhuisd :)

Maak een lijstje van spullen die je nodig hebt om te klussen (behangspullen, verfspullen, schoonmaakspullen) en ga daar mee naar de winkel. Niets irritanter dan dingen vergeten en weer terug moeten.

Fijn is om wc papier, stoeltjes, tafeltje (als je nog geen keuken hebt, hadden wij, wij hebben de behangtafel gebruikt om brood aan te smeren), eten, drinken, plastic bekertjes en.. vuilniszakken! mee te nemen.

Verder zou ik nog geen spullen meenemen, sommige verbouwingsklusjes leveren enorm veel stof op (zagen van laminaat bijvoorbeeld of schuren van de vloer..) en het staat vaak alleen maar in de weg. Wij hebben eerst de slaapkamers in orde gemaakt en hebben daar toen verhuisde spullen neergezet met een plastic zeil er over heen.

Wij zijn pas met dozen verhuizen begonnen toen alles zo goed als af was. Toen in een dag de grote spullen (bed etc.) verhuisd.

En verder.. Logisch blijven nadenken. Wij hebben eerst de muren gedaan zodat morsen met verf niet zo uitmaakte en hebben daarna pas de vloer laten leggen. Verf en behang eerst in de slaapkamer 'geprobeerd' als het dan mis gaat kijk je er niet heel de dag tegen aan :+

Succes!

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:20

Zet op de zijkant van de doos wat er in zit, als je het op de bovenkant zet en je zet er een doos bovenop.........
En doe zo veel mogelijk in dozen, losse spullen zijn het lastigst te verhuizen (en ook het eerst kapot!)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:28

Ten eerste gefeliciteerd!
Mijn vriend en ik zitten midden in de verbouwing van ons huisje en hopen eind september te verhuizen (dan komt de keuken)

Wij hebben een huis in hetzelfde dorp als waar we nu wonen, dus dat is iets makkelijker,maar ik heb nog niets verhuisd.
We zijn zo aan het verbouwen dat het een stof en troep bende was en dat is zonde van je spullen. Nu kunnen we meer gaan opbouwen. Wel vanaf dag 1 een koffiezetapparaat, waterkoker, fris, tafel en stoelen meegenomen.
Straks verhuizen we alles in 1x met de aanhangwagen :)
En idd op de dozen zetten wat waarin zit en dat meteen in de goede kamer neerzetten, scheelt een hoop :)
Succes!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:35

Ik heb geen goede tips denk ik, ik ben al 3 weken met deze ellende bezig :+

Het schilderwerk duurde langer dan verwacht en wat tegenslagen gehad met behangen, slechte muren overal en de nieuwe keuken&wc duurde langer en naja nu is het grote schilderwerk af, gelukkig want vanmiddag komen de meubels van de woonkamer al!!

Morgen de slaapkamermeubels verhuizen van het huis mn ouders naar daar, en dan het ergste... alle zooi die ik heb uitzoeken en inpakken, heb 2 van mn 4 kamers gehad nu en tis echt te erg voor woorden.
Ik ben ook behoorlijk chaotisch en heb altijd zoiets van ach dat kom dan wel, en ben niet zo heel precies met al die dingen dus ik rij tig keer heen&weer tussen mijn huis en dat van mn ouders, gelukkig maar 2 straten haha maar mn vorige keren verhuizen ging een stuk handiger dan deze keer, echt vreselijk!

maar als t goed is, is dit ff de laatste keer ;)
heb nu een huisje voor mij alleen dus wat er ook gebeurd qua relatie's en andere dingen, ik hoef nergens heen want het is míjn huis en ik zit er prima :D

Maar het handigst is om eerst alles te schilderen en grondig te poetsen, dan de grote spullen(meubels tv enz) overhuizen en dan pas de dozen met losse spullen, zodat je die dozen ook kan uitpakken en de spullen ergens op kan bergen, anders blijf je met een chaos zitten.

Zorg voor iets te eten en drinken in je huis, paar stoeltjes om op te zitten(kapstoeltjes, oude tuinstoelen oid) en zorg voor genoeg zeep/terpentine ed om je handen schoon te kunnen maken en verder voldoende handdoeken en poetsdoeken en oude gordijnen/lakens om dingne mee te kunnen afdekken(bv de vloer) als je de muren en plafond gaat schilderen.

Maak een boodschappenlijstje voor klus spulletjes, haal dat in 1x dan ben je daar vanaf en dan kan je aan de slag.

Ondertussen kan je thuis vast de dingen die je niet dagelijks nodig hebt gaan inpakken, doos dichtplakken en erop zetten wat er in zit.
Dan is het als je huisje klaar&schoon is alleen een kwestie van dozen verhuizen, en je kan ze gelijk in de goede kamer van je nieuwe huis neerzetten :)

Succes en alvast veel klusplezier :D

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:42

Ik zou of de dozen nummeren en een lijstje bijhouden van wat in welke doos zit of op de dozen schrijven wat er in zit. Wij hebben dat bij de meeste dozen wel gedaan, maar sommige dozen hebben we al 30 x in de handen gehad om iets te zoeken.

Ook een lijst maken met wat er moet gebeuren vonden wij erg handig. En goed bijhouden wat alles kost (als je een bouwdepot hebt iig).

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:58

Ik heb zelf niet op de dozen geschreven wat er in zat, ben ook pas gaan uitpakken toen de kasten stonden en toen kreeg alles snel genoeg een plek. Wij zijn van 40m2 naar 80m2 gegaan met heel veel kastruimte dus heb nu ruimte over en spullen hebben een andere plek gekregen :D

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:07

Als je het kamer voor kamer aanpakt dan zou ik naast wat Marieke al zei aan spullen, de spullen meenemen die je in de kamer kwijt wil die zometeen klaar is.
Dus als je bijv. de slaapkamer eerst aanpakt, dan kan je al je bed, kast, kleding etc. meenemen en de betreffende kamer meteen inrichten. Voor de time being zet je het dan even in de kamer die nog gedaan moet worden (en waarvan de deur dicht kan ivm stof ).

Ik vind persoonlijk niets irritanter als klussen als je er al woont (wat ik nu aan het doen ben :( ), op een gegeven moment ben je het helemaal zat en dan denk je, pfffff dat plintje daar dat komt wel.....nou 4,5 jaar later moet dat plintje er nog steeds komen en ik irriteer me er groen en geel aan!

Succes!