Met 1-jarig kindje achterin de auto zonder stoel??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Met 1-jarig kindje achterin de auto zonder stoel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 19:56

Sorry, moet het even van me afschrijven, ben een beetje pissig...

Ik heb een zoontje van 1 jaar en mijn schoonmoeder paste vanmiddag op. Haar dochter belde haar op om te vragen of ze langs kwam met de kleine. Wij hadden alleen de kinderwagen niet bij haar achtergelaten, dus lopend kon ze er niet heen. Hadden ze bedacht dat ze mijn schoonmoeder wel even met de auto kon komen halen. Op zich prima, maar ze hebben helemaal geen autostoeltje. Dus oma ging achterin met MIJN kind los op schoot!

Toen ik dit hoorde werd ik echt heel boos. Ondanks dat haar dochter niet zo ver weg woont, vind ik nl. niet dat je op deze manier je verantwoordelijkheid neemt tov mijn kleine mannetje. Ik vind het gewoon erg gevaarlijk en geen fijn idee dat ze dit buiten mij om zo besluit te doen.

Mijn schoonmoeder is hartstikke lief voor mn zoontje en doet het oppassen ook prima. Maar ik begrijp niet dat je dit doet. Ik heb het dan ook HEEL duidelijk tegen haar gezegd dat ik echt NIET wil dat ze dit doet. Ze had toch ook gewoon een middagje thuis kunnen blijven.

Stel ik me nou zo aan of heb ik gelijk???

Tamara

Re: Met 1-jarig kindje achterin de auto zonder stoel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:02

Je hebt zeker gelijk :j Ze maken zulke stoeltjes niet voor niks! Ik vind het erg onverantwoord, dan kan ze hem nog wel op schoot hebben maar als zo'n kind zich los gaat wurmen (wat uit een stoeltje niet zo makkelijk lukt) en er gebeurt op dat moment iets... Nee ik vind dat je volkomen gelijk hebt als je zegt dat je dat niet wilt hebben!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:05

Nee hoor, je stelt je niet aan! Ik zou hier ook heel boos om zijn geworden! Kinderen horen in een autostoeltje, punt.
Misschien kun je in het vervolg het autostoeltje bij je schoonmoeder achterlaten voor dit soort gevallen.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:10

Ik begrijp heel goed dat je hier kwaad om bent. In principe zal het allemaal wel meevallen maar het zal maar net die ene keer misgaan. Veiligheid voor alles en helemaal met zo'n kleine, die kan zelf de keuze nog niet maken van wel of geen stoeltje.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:11

ik zou hier ook woedend over geworden zijn. Niet alleen is het gevaarlijk (levens gevaarlijk zelfs) maar ook strafbaar. (en het is dan weer strafbaar omdat het zo gevaarlijk is ;) )

Ik zou haar duidelijk proberen uit te leggen wat de gevolgen kunnen zijn. Als ze n.l. aanrijding krijgen is de bestuurder volgens mij ook niet verzekerd dus komen de kosten voor eigen rekening, daarbij zal het kind zeer waarschijnlijk vliegles krijgen in de auto.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:14

je hebt groot gelijk hierin!!!
jij bent de moeder en ze hoort jou gewoon anders even eerst te bellen om te overleggen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:15

Ook ik geef je groot gelijk hoor, er hoeft maar even iets te gebeuren, levensgevaarlijk. :n

Vind het persoonlijk ook érg onverantwoordelijk van je schoonmoeder tegenover jouw zoontje. Kon je schoonzus niet bij jouw schoonmoeder langs ofzo?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:16

je hebt helemaal gelijk maar misschien heeft je schoonmoeder er niet helemaal goed bij nagedacht..
zal het dus wel bespreken maar er niet kwaad om blijven :)

hoofdstel2

Kan me heel goed voorstellen dat je hier boos over bent geworden, ik was ook boos geworden als mijn schoonmoeder mn kind zo zou vervoeren. Ze had toch ook kunnen vragen of haar dochter naar haar toe kwam? En als dat niet kon had ze toch net zo goed een middagje thuis kunnen blijven?
Misschien in het vervolg een kinderstoeltje bij haar achter laten? Of gewoon heel goed duidelijk maken dat je absoluut niet wilt dat je kindje zo vervoert wordt...

Tivoli

Het is niet voor niets verplicht om een autostoeltje te gebruiken!
Ik zou ook furieus zijn!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:18

Fijn dat jullie er ook zo over denken! Ik moest mijn frustratie gewoon even kwijt.

Ik ben ook blij dat ik haar er meteen mee heb geconfronteerd dat ik er niet van gediend ben en dat ik dit zeker niet nog een keer wil zien.

Als ze per se weg wil, had ze me moeten bellen oid. Normaal blijft ze nl. altijd thuis of de kinderwagen is er. Deze keer niet, maar blijf dan ook thuis. En idd, haar dochter had ook bij haar kunnen blijven. Maar ja, zo makkelijk denken ging blijkbaar niet.
Laatst bijgewerkt door Marcato op 29-07-09 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:18

dat is zeker niet netjes,en erg onverstandig.
maar aan jou dan ook eigenlijk de taak,te zorgen dat oppas de spullen heeft om dit wel te kunnen doen,autostoeltje,kinderwagen,etc.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:19

ikkemetwikke schreef:
maar aan jou dan ook eigenlijk de taak,te zorgen dat oppas de spullen heeft om dit wel te kunnen doen,autostoeltje,kinderwagen,etc.

Dat is zeker zo. Normaal staat de kinderwagen er, maar slechts een enkele x gebruikt ze die. In deze heeft zij toch de verantwoordelijkheid om dan voor 1 x te besluiten om dan maar niet de deur uit te gaan?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:20

Nou, nou furies is ook wat overdreven. Waarschijnlijk heeft je schoonmoeder niet goed bij nagedacht, en heeft ze hem gewoon 'even' meegenomen en er zonder verder bij na te denken op schoot genomen. Ik zou aangeven dat je het niet prettig vind, maar ik begrijp de beslissing van je schoonmoeder ook wel.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:20

ikkemetwikke schreef:

Vind ik niet.
Ik vind dat de oppas ten alle tijden met de ouders moet overleggen over het hoe en wat.
Dus als er geen autostoeltje word meegegeven,moet je je daarin schikken.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:22

Kristie schreef:
Nou, nou furies is ook wat overdreven. Waarschijnlijk heeft je schoonmoeder niet goed bij nagedacht, en heeft ze hem gewoon 'even' meegenomen en er zonder verder bij na te denken op schoot genomen. Ik zou aangeven dat je het niet prettig vind, maar ik begrijp de beslissing van je schoonmoeder ook wel.

Nou ja, lichtelijk geirriteerd dan, haha!

Maar goed, ongeacht of ze er niet goed bij heeft nagedacht, ik vertrouw mijn kind aan haar toe, met de wetenschap dat ze haar verantwoordelijkheden kent.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:50

Voor dit soort gevallen hebben mijn broer en ik toen een extra buggy en autostoeltje aan geschaft voor bij mijn ouders.

tuurlijk had ze hem niet zo moeten vervoeren en ik zou het daar ook niet mee eens zijn geweest maar dan moet je ook zorgen dat ze de benodigde stoel enz ter beschikking heeft.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:07

Sja, tuurlijk, nou is het TS haar schuld.... :n
Ik zou er ook niet blij mee zijn. Geen autostoeltje = niet in de auto, klaar. Zeker niet als het iets onnodigs is als dit. Moet je plotseling acuut naar de dokter, dan is het weer wat anders. Maar gewoon voor een kopje koffie dat ook bij schoonmoeder thuis had gekund? Neuh. Zou ik ook niet waarderen.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:21

Ik geef je helemaal gelijk hoor zou ook heel boos zijn.
Zeker omdat er niks gevraagd is hoe moeilijk is het om even te bellen.
En dan had je gelijk kunnen zeggen dat je het niet wil hebben.

Mijn ouders hebben een buggy voor onze dochter en een autostoeltje.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:22

Nee dat is idd niet echt slim om dat te doen. Zou er ook niet blij mee zijn.
Maar eigenlijk vind ik ook dat degene die oppast ook spullen( buggy, autostoel) moet krijgen/lenen van de ouders van het kindje zodat de oppas ook fatsoenlijk uit de voeten kan.
Maar goed die spullen had ze nu niet dus had ze eigenlijk gewoon thuis moeten blijven.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:39

Als er iemand op mijn zoontje paste liet ik een autostoeltje achter en een kinderwagen. Is altijd handig. Wat als jou kleine daar nou flink ziek was geworden of was gevallen en naar de EHBO moest?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:10

Nee ik zou er ook niet blij mee zijn als iemand MIJN kind zonder stoeltje of wat dan ook achterin zou zetten.
Mijn moeder en schoonmoeder hebben gelukkig allebei zelf een autostoeltje voor Tijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:15

het is not done om een kind zo mee te nemen zonder kinderstoel
ten eerste tevensgevaarlijk en ten tweede ook niet verzekerd :n

anderzijds ben ik er wel over eens wat joyckuh zegt
wat als ie nou naar ehbo of wat ook had gemoeten?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:20

ten eerste:
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt :j
Ze had dit niet zonder overleggen etc mogen doen

Maar je moet je ook bedenken dat veel schoonmoeders uit een tijd komen dat het helemaal nog niet verplicht was om een autostoeltje toe te passen... :n Er zijn zoveel nieuwe regels en dingen bijgekomen de afgelopen jaren... Misschien is ze een tikkie oudewets met haar doen en laten?

Mijn schoonmoeder stond mij ook ontzettend verbaasd aan te kijken toen ik zwanger was en geen rood wijntje wilde of een stokbroodje met filet american... :+ Dat kende ze toen nog allemaal niet :n

Ik zal in iedergeval in het vervolg een stoeltje achterlaten of echt van te voren zeggen wat je wel en niet wilt hebben :j

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:27

Mijn oppas is ook wel van alle gemakken voorzien, maar al zou ze dat niet zijn - dan ging ze gewoon niet. Een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren, maar daar ga je niet bij voorbaat vanuit (hoewel dat wel slim zou zijn ;)).