Acer Aspire 5100 wil niet opstarten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Acer Aspire 5100 wil niet opstarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 13:10

Mijn Acer Aspire 5100 laptop weigert (voor de zoveelste keer) op te starten. Ik kom niet verder dan het System Recovery menu. De ene keer gaat hij daar rechtstreeks naar toe, de andere keer kan ik eerst kiezen tussen Windows normaal opstarten en Windows opstartherstel toepassen. Bij allebei de mogelijkheden kom ik eveneens bij dat System Recovery menu. Als ik die system recovery laat draaien krijg ik uiteindelijk dit te zien;

Windows cannot repair this computer automatically. If you have recently attached a device to this computer, such as a camera or portable music player, remove it and restart your computer. If you continue to see this message, contact your system administrator or computer manufacture for assistance.

Nu heb ik gisteren wel mijn camera aangesloten, maar deze gewoon met hardware veilig verwijderen verwijdert. Ook eerdere keren toen ik dit probleem kreeg ging het vanzelf over door de adapter en muis te verwijderen en nog een aantal keer 'm op te laten starten. Nu wil hij alleen echt niet meer en dit probleem komt áltijd nadat hij een update heeft gedaan van Vista. Gisteren daar ook mee afgesloten en nu wil hij dus niet meer aan.

Nu heb ik wel de mogelijkheid om een Erecovery programma te laten draaien die alles terug zet naar de fabrieksinstellingen. Dit is echter pas nog gebeurd (nog geen maand terug) en ik zit er niet echt op te wachten om wéér alles opnieuw te moeten installeren en al m'n bestanden kwijt te zijn.

Google komt wel met oplossingen (niet specifiek zover ik kan vinden) en ik heb weinig verstand van computers dus snap geen hol van al die termen. (Boot menu kan ik nog inkomen maar dan houd m'n kennis ook wel op.) :+

Wie weet raad?
Alvast bedankt!