camera naar de politie gebracht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

camera naar de politie gebracht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:30

Hay, ik kwam een paar uur terug bij een vriendin vandaan. Ik reed op de scooter naar huis en ik stond voor het stoplicht. Het was groen en de auto voor me reed weg, maar op het moment dat hij wegreed viel er iets van zijn dak af voor de scooter. Het was een camera in een hoesje, ik ben er nog achterna gevlogen met een hoop getoeter en gezwaai, maar degene vloog door naar de grote weg en moest ik helaas afslaan omdat ik daar neit mocht rijden..
Heb gekeken voor een telefoonnummer of adres, maar stond niks in, heb de foto's bekeken of het iemand was die ik kende (je weet maar nooit) maar het waren alleen foto's van de verbouwing van een huis oid.
Heb de camera naar de politie gebracht en daar afgegeven met mijn adresgegevens.
Mijn moeder zei tegen mij dat ik aan de politie had moeten vragen of ze mij wilde bellen als niemand om die camera kwam, of ik hem dan mocht hebben. (mijn camera doet het niet zo goed meer)
Maar toen was ik al thuis, en dat had ik iig echt niet durven vragen :o Aan de andere kant, want doen ze er mee als niemand hem ooit komt ophalen?

Mensen ervaring mee, of die weten wat er dan mee gebeurt?

DvdKloof

Re: camera naar de politie gebracht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:33

volgens mij gooien ze die camera's dan gewoon weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:34

Gewoon even bellen dat jij hem wil hebben als er binnen een jaar niemand voor komt.
Anders wordt de camera gewoon "vernietigd" zoals dat zo mooi heet.
Je kan hem ook gewoon thuis bewaren als je dat wil.
Citaat:
Bewaart u het voorwerp thuis en er wordt binnen een jaar geen eigenaar bekend, vervallen de eigendomsrechten en wordt u eigenaar. U moet daar dan wel zelf om verzoeken.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:55

Hopelijk komt de eigenaar van de camera nog opdagen omdat hij hem kwijt is. Anders denk ik dat een politieagent een mooie camera heeft tegen die tijd :=
Denk niet dat ze hem echt vernietigen... Leer mij de politie kennen _O-

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:58

Dat doen ze wel. Uiteraard heb je overal eikels tussen zitten die graag hun eigen zakken vullen, maar het wordt echt niet getolereerd als het uitkomt hoor.

Netjes dat je hem naar de politie gebracht hebt! Je had voor de overgaande eigendomsrechten inderdaad even moeten informeren, maar misschien dat je er nu nog een belletje achteraan kan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:06

Zo te lezen heb je wel de tijd gehad om het kenteken te noteren, dat is fijn want dmv het kenteken kan de politie het toestel prima achterhalen.
Goede daad van je trouwens.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:11

Bij gevonden voorwerpen hadden wij (grote retailwinkel) dat 12 maanden na de vondst je het mee mocht nemen, door loting of als jij de enige was je het gewoon mocht meenemen (na 12maanden). Volgens mij is dit de wettelijke regeling

Een vriend van mij was zijn kostuum in de trein had laten liggen (3-delig, wol en ong. 700euro). Hij belde de gevonden voorwerpen: ow, meneer, dat is jammer voor ons, we waren hem net aan het verloten :+ Nog geen 24 uur na de het vinden!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 13:15

Kenteken heb ik helaas niet kunnen noteren. De auto gaf flink gas toen het stoplicht op groen kwam, toen ik de camera pakte en opkeek was het bij mij al rood (maar ben stiekem heel hard doorgereden om in de buurt van de auto te kunnen komen :o ) helaas was hij net te ver weg om het kenteken goed te kunnen lezen...

Aangezien het best een mooie camera was, ga ik heel misschien toch maar een belletje doen.. :o

Overigens vind ik het niet meer als normaal om dit weg te brengen naar de politie. Heb wel eens eerder een gevonden gsm naar de politie weggebracht.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:22

Heb het even opgezocht:
Jurofoon schreef:
Als je een voorwerp vindt dat van niemand is, dan word je eigenaar zodra je het opraapt. Blijkt het wel van iemand anders te zijn, dan word je als bezitter te goeder trouw na drie jaar eigenaar. Als je een voorwerp vindt dat iemand anders kennelijk is verloren, dan word je na één jaar eigenaar als voldaan is aan enkele voorwaarden: aangifte doen of wanneer de eigenaar bekend is: deze op de hoogte brengen van de vondst. Verder moet het voorwerp aan de gemeente in bewaring worden gegeven. Als je het voorwerp zelf bewaart, dan zul je moeite moeten doen de eigenaar op te sporen.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:27

Je kunt terug gaan naar de politie en vragen of je de camera thuis mag bewaren en dat ze hem bij jou op kunnen halen.

Heb dat zelf ook gedaan met kostbare dingen.

Heb een gouden armband gevonden en aangegeven...na een jaar kreeg ik bericht dat er niemand zich had gemeld en dat ik nu de eigenaar ben.

Maar hier moeten we tegenwoordig gevonden voorwerpen bij de gemeente aangeven.

Maar weggooien doen ze niet zo maar, als het een goede is.
Ze houden het ook 1 jaar opgeslagen maar zou er echt voor teruggaan en neem dan je moeder mee.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:38

Jammer dat je het kenteken niet heb kunnen zien. De politie zal het serienummer wel opgenomen hebben, dan is het vrij simpel, die mensen zullen ook wel aangife doen. Al is dit aan de andere kant van de wereld, zodra dat serienummer ingetypt wordt krijgen ze meteen een match. En zo hebben zij hun camera weer terug :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 13:40

Ow maar ik hoop van harte dat ze hun camera terug zullen vinden :j Baalde iig een beetje dat die scooter niet sneller ging, en er geen adresgegevens instonden. Vond het ook balen van het kenteken, was een van de eerste dingen die ik zei toen de mevrouw van de politie een papiertje pakte om gegevens op te schrijven, maar ik durfde ook niet verder door te rijden dan mocht, want dan kom je op de grote weg uit richting de snelweg :+