Wie vist er hier nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stef_sweety

Wie vist er hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 09:06

Tegenwoordig heb ik naast het paardrijden nog een andere leuke hobby gevonden

Namelijk vissen !
Ik vis samen met me vader op snoekbaars, maar als ik een klein baasje vang, ben ik er ook al blij mee.

Wie wist hier nog meer? en op wat voor vissen vis jij? Heb je bepaalde methodes ervoor? gebruik je ook lok voer ?

Zou het leuk vinden als hier nog meer bokkende vissers zitten

Groetjes

_mrie_

Re: Wie vist er hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:13

Ja!
Ik ga af en toe met mn vriend mee vissen, heerlijk! Bijna altijd met vaste stok, en dan vang ik voorntjes of ..windes? Degene die erg op voorntjes lijken ;)

In frankrijk ook wezen vissen, waar wij zaten hebben ze een plaag aan meervallen.. Erg leuk om een keer een meervalletje te vangen, maar omdat ze niet groter worden dan een centimeter of 25 en 3 stekels hebben, is de lol er snel af. Op één dag hebben mijn vriend en broer er een stuk of 50 gevangen.. Tegen een paar brasems en nog 2( ? ) andere vissen afgezet was dat een béétje overdreven :+

Lokvoer gebruiken we ook. Dat maakt mijn vriend dan weer met van alles en nog wat.

Zou grappig zijn als er nog meer vissers zitten hier idd :)

Hebb trouwens vorige week mn eigenste eigen viskoffertje gekregen van vriendlief :j Haha, hij vind het helemaal leuk dat ik het ook leuk vind :D

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:16

Mijn vriend is fanatiek (mooiweer)visser ;) en dan ga ik wel eens mee. Vroeger als kind heb ik ook veel gevist met m'n vader. Maar carper vissen vind ik dan wel 1 van de leukere dingen om te doen moet ik zeggen. Of gewoon in de maas vissen en dan ondertussen lekker zonnen :D
De halve schuur ligt dus bij ons vol met boíllies (of hoe je het ook noemt) en andere zakken met spul om zelf lok voer te maken.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:17

heb vroeger wel veel met mijn opa gevist.

Maar doe het tegenwoordig niet meer, vind het toch wel zielig.
Zeker nadat er pas toch weer was aangetoond dat vissen het wel voelen, heb ik besloten geen hengeltje meer uit te gooien.

Mijn vriend vist bij mooi weer, vind het toch altijd wel gaaf die foto's met zo'n grote karper

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 09:18

Yeey meer vissers hier:D gelukkig maar

echt leuk dat hier nog meer mensen zitten die vissen:) Wij vissen alleen in het Winschoter diep :(, we zijn niet lid van een vis vereniging dus mogen eigenlijk alleen maar in het kanaal vissen. Wat gebruiken jullie als lok voer?

Wij hebben droge kattenbrokjes, daar gooi je kokendheet water bij, laat het intrekken totdat het helemaal een papje is. Dan gooi je er katten vlees bij en hutsel je het door elkaar heen. En als je dan gaat vissen moet je er ballen van maken en dan bij je dobber gooien

Groetjes

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:43

mijn vriend :P
die vist minimaal 1 keer in de week een nachtje
gaat minimaal 3 keer in de week weg om te voeren :P echte visstick dus haha

ik vind het zelf ook wel leuk hoor maar dan alleen met een dobbertje :D
en als ik dan wat heb gevangen mag vriendje lief het er af halen voor me want dat durf ik dan weer niet hahaha

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:45

Vroeger viste ik altijd met mijn opa en oma.
Had ook een eigen (echte) hengel, en dan zaten we een beetje te zitten, muziekje te luisteren, en proberen om een visje te vangen. Ik kan me niet herrineren dat ik ooit wat heb gevangen, maar het was wel altijd leuk :Y).

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:49

mijn vriend plakt de honden/katten brokken met 3sec lijm aan de haak :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:52

Jaaaaaa visssen :D
Ik vis op vakantie in Frankrijk altijd met mijn vliegenhengel op forel, en dan 's avonds op de BBQ hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:55

Ik vis meestal achter het net :+ flauw grapje kon het niet laten 'k ben beetje melig

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:09

Ik vind vissen ook geweldig, ik doe het alleen nooit! :+
Vorig jaar met mijn schoonvader wezen vissen, vond het echt helemaal geweldig. Hij gebruikt netten en we hebben die dag 41 vissen gevangen!
In het begin vond ik het echt vies, maar na 2 keer een vis uit het net gehaald te hebben werd ik echt helemaal fanatiek. :j

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:50

Ik niet, vriend wel! Ik ga wel vaak mee, vind het wel gezellig altijd. Als het mooi weer is, nog leuker... :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:05

Sence schreef:
Ik niet, vriend wel! Ik ga wel vaak mee, vind het wel gezellig altijd. Als het mooi weer is, nog leuker... :+

haha idd stretcher inpikken en zonnen maar :P

ik ga eigenlijk nooit mee omdat mijn vriend vaak een nacht blijft en we hebben hondjes dus dat gaat lastig :P

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:15

Ja precies! Heerlijk zonnen, boekje erbij *D

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 13:41

Heb ik ook al een paar keer gedaan hoor, als het even lekker weer was, kom pap gaan even een uurtje vissen, nou dan maar geen vis aan de haak, maar bruin dat je word:O

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:48

hier nog één die fanatiek vist. Ik vis samen met manlief op karper, draai actief mee om boilies de vriezer in te krijgen :D

Volgende week gaan we weer een weekje Frankrijk pakken. Maar in NL is manlief actiever als ik ben, huishouden en de poezels gaan ook voor he :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:50

LimaMambo schreef:
mijn vriend :P
die vist minimaal 1 keer in de week een nachtje
gaat minimaal 3 keer in de week weg om te voeren :P echte visstick dus haha

ik vind het zelf ook wel leuk hoor maar dan alleen met een dobbertje :D
en als ik dan wat heb gevangen mag vriendje lief het er af halen voor me want dat durf ik dan weer niet hahaha

Whaha, of ik het heb geschreven :+ . Mijn vriendje vist bij mooi weer, en ik ga ook wel mee... Lachen hoor ;) . Maar gewoon een klein visje, en die mag hij eraf halen. :D

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:18

Mijn broertje en een vriend van me, gaan regelmatig een nachtje vissen bij ons achter op het land. Altijd wel gezellig, zelf ben ik echt een held op sokken als het om vissen gaat, dus voor mij is het er gewoon gezellig bij zitten :)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:46

"gewoon" vissen (ergens gaan zitten, en op je gemak wachten tot die dobber onder water schiet) vind ik niet echt boeiend, maar zeevissen, vanaf een boot, vind ik wel gaaf. Dat heb ik nu een aantal keer gedaan. Laatste keer op de Noordzee, nadat ik mijn ontbijt over boord had gewerkt :r echt een heerlijke dag gehad, en met een vracht kabeljauw weer naar huis :D

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 16:35

@divine
dan mag je wel hopen dat je mooi weer hebt, straks boek je een tocht en heb je de hele dag regen, dat zou minder zijn. Ik ga waarschijnlijk dit jaar nog met me vader zee vissen

Ik heb gister gevist, en had ik een paling eraan, ik en me vader aan de hengel trekken ( beest trok mij zowat van de kade af ) ik wou hem omhoog doen, had ik een stuk hout eraan, want een paling graaft zich in

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:03

Vroeger heb ik echt veel gevist, zelfs in wedstrijdverband (zoet water dan). Altijd met vaste stok. Dus op brasem, voorn, windes en af en toe pakte je een snoek, baars of karper mee.
Verder gingen we 2 keer per jaar op vakantie en dan zeevissen, vanaf het strand. In Frankrijk op de tong en zeebaars, in Denemarken op de kabeljauw, schar en schol. En natuurlijk altijd 's nachts :D

Heb er nu echt geen tijd meer voor, ook de spullen niet meer, maar af en toe mis ik het nog wel hoor :j

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:16

stef_sweety schreef:
@divine
dan mag je wel hopen dat je mooi weer hebt, straks boek je een tocht en heb je de hele dag regen, dat zou minder zijn. Ik ga waarschijnlijk dit jaar nog met me vader zee vissen

Hmm, regen maakt eigenlijk nog niet zo heel veel uit. Tuurlijk is het leuker als de zon schijnt, maar het is altijd wel 'fris' op zee (bedoel dan echt ver de Noordzee op), dus je bent er wel op gekleed. Rustig weer is ook geen garantie voor niet-zeeziek worden, heb tijdens hele kalme zee ook wel eens over de reling gehangen, terwijl bij ruig weer alles helemaal geweldig was :D.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 09:14

Vissen jullie vriend met een visakte voor 2 hengels of gewoon de standaard 1 hengel??

Ik ga zomen teen me akte halen, maar gewoon voor 1 hengel. Ik kan niet tegelijk met 2 hengels bezig zijn hoor. hahaha

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:40

Ik vis weleens, maar wel puur voor de lol!
Samen met vriendje bij mij voor in de sloot.
:D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:53

Ik vis zeer fanatiek in de Noordzee met mijn schepnetje!
Ik heb al schol, tong, zeestekelbaars, spiering, snotolf, brakwatergrondels, (veranderlijke) steurgarnalen en krabben gevangen!