New job + accountmanager

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bokjebok

New job + accountmanager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:34

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe baan (lastig in deze periode I know),
maar weet iemand iets wat goed betaald?
Sommige branches geven namelijk mensen van mijn leeftijd betaald als 23 jarige!!
Ik heb nogal veel kosten dus van 700 per maand ga ik het niet redden! :(
Ook wil ik de opleiding account management volgen, iemand die hier ervaring mee heeft?
en wat verdien je daarmee ongeveer?

Thnx

Ramooontje

Re: New job + accountmanager

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:39

Account manager kun je naar mijn idee niet uit een boek leren. Ik kom uit een sales familie, mijn vriend zit in de sales en ik nu zelf ook. Sales valt wel te leren maar erg belangrijk is ook talent, communicatief zeer vaardig, in kunnen leven en luisteren/problemen inscannen en deze oplossen. Denk je dat je erin past, ga ervoor!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:40

[MW] >> [STW]

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:46

Ramooontje schreef:
Account manager kun je naar mijn idee niet uit een boek leren. Ik kom uit een sales familie, mijn vriend zit in de sales en ik nu zelf ook. Sales valt wel te leren maar erg belangrijk is ook talent, communicatief zeer vaardig, in kunnen leven en luisteren/problemen inscannen en deze oplossen. Denk je dat je erin past, ga ervoor!

Oke, op internet stond wel een opleiding
je begint bij junior acount manager!!
Alleen die opleiding is op dit moment het probleem niet,
bij de douglas (noem maar even wat) krijg je een miniumloontje
en okal zou je elke dag werken kom je met mijn leeftijd (19) nog maar op 700 ofzo uit?
Ik woon op mezelf dus 700 gaat hem voor mijn niet worden!
Werk nu ergens waar ik betaald krijg als 23 jarige maar die geven geen vast contract en ik ben
al 2x verlengt met een half jaar in december loopt me contract af dus wil voor die tijd wel iets anders

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:47

Mas schreef:
[MW] >> [STW]

srry :o

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:51

Het klopt dat je in de sales goed kan verdienen en dat je daar niet per se opleidingen voor nodig hebt (key account daar gelaten) maar nogmaals bezit jij de eigenschappen om een goede accountmanager te worden?

Heb je al een opleiding afgerond? Wat staat er tot nu toe op je cv? Leeftijd?

Kun je anders niet bv werken en leren zodat je steeds meer kunt verdienen?

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:57

Ramooontje schreef:
Het klopt dat je in de sales goed kan verdienen en dat je daar niet per se opleidingen voor nodig hebt (key account daar gelaten) maar nogmaals bezit jij de eigenschappen om een goede accountmanager te worden?

Heb je al een opleiding afgerond? Wat staat er tot nu toe op je cv? Leeftijd?

Kun je anders niet bv werken en leren zodat je steeds meer kunt verdienen?

Ja denk wel dat ik deze kwaliteiten bezit!
Het probleem met leren en werken is ook weer het salaris!!!
het liefst leer ik zo hoog mogelijk door, maar het probleem is met bbl
dat je ALTIJD betaald krijgt als student en dus miniumloon krijgt! en gezien mijn leeftijd
is het gewoon naatje dus als je op jezelf woont, en optie naar papa en mama terug zie ik ook niet zitten
daarom wil ik graag een baan die goed verdient zoals ik nu heb, zodat ik dat kan doen in vrije tijd
en gelijkertijd kan leren!!
Ik heb een MBO diploma (4) ben 19 jaar!!
Pff ik vind het zo rot geregeld hier in nederland, ze willen hogere opgeleide mensen
snappe ze hiero niet dat die mensen ook moeten leven?
Door dit soort dingen zijn veel mensen wel verplicht om te kappen met leren en fulltime te gaan werken
Laatst bijgewerkt door bokjebok op 28-07-09 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:02

Misschien een idee om eerst ervaring op te doen als commercieel binnendienst medewerker bij een bedrijf en zo door te groeien naar account manager bijvoorbeeld. Dat doen ze bij ons wel eens met jonge mensen die eigenlijk graag de buitendienst in willen.

Jonge mensen zonder ervaring "naar buiten" sturen werkt bij het bedrijf waar ik werk meestal niet. Ligt er wel aan welk bedrijf je gaat werken natuurlijk.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 18:11

flappie28 schreef:
Misschien een idee om eerst ervaring op te doen als commercieel binnendienst medewerker bij een bedrijf en zo door te groeien naar account manager bijvoorbeeld. Dat doen ze bij ons wel eens met jonge mensen die eigenlijk graag de buitendienst in willen.

Jonge mensen zonder ervaring "naar buiten" sturen werkt bij het bedrijf waar ik werk meestal niet. Ligt er wel aan welk bedrijf je gaat werken natuurlijk.

Daar heb ik ook over nagedacht,alleen is het niet zo dat hun ook mensen willen hebben die daadwerkelijk
deze opleiding gevolgt hebben? (denk niveau daargelaten?)
Want deze opleiding duurt 3 jaar en is alleen op BOL te doen (fulltime school)
en dan word ik me huis uitgezet (hihi)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:24

Bij mijn weten hebben sommige van mijn collega's daar geen specifieke opleiding voor gevolgd. Zou je een gewone binnendienst functie trouwens niet leuk vinden zonder door te groeien naar accountmanager? Ik ben daar zelf ook gewoon ingerold en werkte eerst als bedrijfsleidster in een drogisterij en zag een functie voor binnendienstmedewerker met vakdiploma drogist gevraagd en dacht..waarom niet? Inmiddels werk ik er al 6 jaar en het verdient niet slecht.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 18:27

flappie28 schreef:
Bij mijn weten hebben sommige van mijn collega's daar geen specifieke opleiding voor gevolgd. Zou je een gewone binnendienst functie trouwens niet leuk vinden zonder door te groeien naar accountmanager? Ik ben daar zelf ook gewoon ingerold en werkte eerst als bedrijfsleidster in een drogisterij en zag een functie voor binnendienstmedewerker met vakdiploma drogist gevraagd en dacht..waarom niet? Inmiddels werk ik er al 6 jaar en het verdient niet slecht.

ja wie weet, ik heb de nare gewoonte om altijd hoger te willen vandaar haha!!
Ik zal eens kijken, is het moeilijk om een baan te krijgen daarin?
zoiezo met die crisis is een ''normale'' baan vinden al een drama namelijk

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:35

Ja, het is nu niet zo makkelijk om een baan te vinden als toen. Daarom zullen sommige bedrijven nu misschien ook iets meer vragen wat betreft diploma's. Bij ons zijn ze daar niet zo moeilijk in en uit ervaring blijkt wel dat je soms beter iemand kan hebben die het allemaal nog moet leren, maar wel kan, dan dat je iemand aanneemt met goede papieren die het toch niet in zich heeft. Wel zijn de meeste die nieuw binnenkomen eerst een paar maanden via het uitzendbureau en krijgen ze daarna eventueel een contract.

In ieder geval veel succes met het vinden van een baan die bij je past!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:54

het klopt wat Ramoontje zegt.. Ik werk als Sales Manager en leidt jonge account managers op (eerst colt sales tot eindelijk senior account manager waarbij ze volledige buitendienst zullen draaien..) volgens een training die ik zelf geschreven heb.

Je hebt idd bepaalde competenties nodig die je eigelijk van nature moet bezitten, nl:

communicatief vaardig
emaptisch vermogen
branche afhankelijk maar bedrijfskundig en economisch inzicht
mensenkennis
doorzettingsvermogen..

Een commerciele of ecomonomische voorleiding is wel handig, zo heb ik marketing en communicatie gedaan en doe ik nu commerciele psychologie.. Maar daarmee ben je er nog niet, de basis leer je in de practijk!

Je verdient als junior vaak niet heel goed, omdat je salaris wordt opgebouwd door je bonus die je dan nog niet hebt.. namate je beter wordt en je klantenbestand/netwerk groter wordt ga je meer verdienen.. het is hard werken en je moet echt een dikke huid hebben anders trek je het niet.. Maar als je er goed in bent, is het een geweldige job :D