Ik ben hardt aan het sparen voor een 2de autootje. Helemaal gek van de Triumph Spitfire (type 3 of 4), mijn 'gewone' Ford Fiesta hou ik er zowiezo bij als back-up. Volgend jaar mei heb ik genoeg geld gespaard om deze auto aan te schaffen. Ik ga kijken naar een goed gereviseerd/gerestaureerd type dus dat kost aardig wat...
Ik wil met de Triumph liefst iedere dag naar mijn werk rijden en soms in het weekend (red het met aantal km's p.j. wat je met een oldtimer mag rijden) maar ik heb geen garage. Ik weet dat het niet zo handig is i.v.m. rot om een oldtimer buiten neer te zetten maar vroeg me af of dit ook zo is met een afdekhoes (zal dan minder snel rotten?) Heeft er iemand hier zijn oldtimer het hele jaar door buiten staan? Of is er een andere oplossing (had ook gehoord over waxen zodat ze minder snel wegroesten). Maakt het dan ook nog uit of er een softtop of hardtop in de winter op zit met deze afdekhoes? Ik ben me bewust van het feit dat er vaak dure onderhoudskosten aan verbonden zijn.

Ik wil minimaal 3 jaar plezier hebben met de auto (korte ritjes touren en af en toe naar mijn werk) voor hele slechte dagen pak ik dan mijn Ford Fiestaatje, na minimaal 3 jaar moet er een Landrover 88 komen voor een 2paards paardentrailer.
Altijd gezegd dat er een oldtimer-cabrio moet komen en anders komt het er niet meer van 
Iemand ervaringen met het buiten laten staan van een oldtimer? En met het zogenaamde 'waxen' zodat ze minder snel wegroesten? En toevallig ook nog ervaringen met de Triumph Spitfire 1500 of 3?
Alvast bedankt!
is dat omdat het vocht erin trekt? Het is dus wel redelijk haalbaar om je oldtimer buiten te laten staan (ookal niet verstandig
Kan je die niet terugkopen?
)