24 uur in de bus.. Hoe te 'survivalen'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

24 uur in de bus.. Hoe te 'survivalen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:52

Het kan natuurlijk langer, maar voor mij een lange zit van 24 uur waar ik best tegenop zie..
Vrijdag vertrek ik naar het zonnige Noord-Spanje om daar lekker een ruime week te vertoeven in de rivier met allerlei gave activiteiten als wildwaterraften, hydrospeed, wildwaterkajakken, klimmen&abseilen, canyoning etc etc etc....
Supergaaf en ontzettend veel zin in..

Alleen de reis.. :\ Ik ben twee keer naar Londen geweest met de bus, en een keer naar Oostenrijk.. Een vrij lange zit, maar 24 uur is het niet geweest.. Ik kan écht niet, maar dan ook niet slapen in de bus.. :=
Ik ben van mezelf altijd iemand die, zeker buiten het vertrouwde om, wil weten hoe, wat, wanneer.. Dus in de bus kijk ik naar buiten waar we zijn, kijk naar de auto's etc etc.. Natuurlijk doe ik dat niet constant, maar op een gegeven moment word ik toch moe.. Maar slapen kan ik dan niet... Ik kan het sowieso in een bus niet, maar 'ik' kan het ook niet.. Ik denk dat ik het van mijn vader heb, die kan ook niet lang stil zitten en moet wat te doen hebben.. Daarom is die vakantie ook geweldig verder..
Maar wie oh wie heeft nou echt iets waarmee je goed je busreis kan doormaken..?

Mijn lijstje tot nu toe, maar ik red het er echt niet mee (paar uur hooguit)

- Nintendo DS
- Muziek
- Puzzelboekje met zweedse raadsels :))
- Vriendin

Een boek kan ik niet lezen, dat is het enige.. Na een paar pagina's wordt ik strontziek.. Maar met mijn ds heb ik daar dan minder tot eigenlijk geen last van.. Die zet ik eerder uit omdat ik geen zin heb om verder te spelen, dan dat ik misselijk word.. Gezellig spelen kan ik wel, maargoed dan overleef ik de dag nog wel (rond 11 uur 's morgens vertrekken we) maar dan gaan we de nacht in..
Ogen dicht? Best, maar na 20 minuten gaan ze weer open.. Omdat ik dan weer wil weten waar we zijn.. Echt rusten doe ik niet..

Ik denk echt niet dat ik de enige ben, en misschien zijn er meer redmiddelen dan ik zo even kan bedenken??
Brand los!!

Groetjes,
Karin

Anoniem

Re: 24 uur in de bus.. Hoe te 'survivalen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:56

[MW] > [LZP]

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:56

Sorry, ik zat al te twijfelen.. :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:58

's Nachts in een bus zie je geen reet buiten, dus daar zal je je niet mee bezig kunnen houden...

Een slaappil in je mik, nekkussentje, (dekentje, voor als de airco te hoog staat) en een muziekje aan. Kun je zelfs daar tegenop boksen? :D

En anders zit er inderdaad niets anders op dan spelletjes spelen, muziek, puzzelen etc.

Is een gesproken boek niet een aanrader trouwens? Je kan niet lezen door misselijkheid, maar lezen in het donker gaat ook lastig. Gesproken boek = oplossing. Kies een leuk exemplaar en een saaai exemplaar (=misschien toch nog slapen? :D)

Veel sterkte met je reis in elk geval en plezier met de vakantie!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:00

eehm.
een paar tijdschriftpaketten halen?
Nieuw spelletje voor de ds, dat je wat nieuws hebt?

Hvelreki

Spel kaarten?
Spelletjes voor op reis? (Zoals mini vier op een rij, mini schaakbord en zulke dingen) Wij hebben thuis een bord waar je 4 verschillende spelletjes mee kan spelen en de pionnetjes zijn magnetisch dus das extra handig. Het is wel al redelijk oud maar ik gok dat zoiets nu ook nog verkrijgbaar moet zijn..

Veel sterkte iig! :(:)
Ik zou het niet kunnen :=

_bloempje01_

Proberen de films te kijken in de bus? En gewoon een beetje in tijdschriften bladeren, al lees je niet.
Ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt en herken het helemaal maar weet voor de rest ook niet zo heel veel

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:02

Mijn idee: Koop een R4 kaartje voor in je ds..
Prak er een bende spellen op en klaar.
Ik kan ook geen uren ds'en, maar wel met meer spellen.
Nu heb ik gewoon spellen, maar voor 24 uur zou ik er accuut een halen. :=
Ook ik kan echt niet slapen in een auto of bus, hóóguit zitten met mijn ogen dicht maar slapen, nee.

Wij hebben 1100 km in 3en gereden dit jaar. :o
Na 5 uur zijn wij het allemaal spuug en spuugzat.
Nu is onze bank ook echt 90 graden, kan ook schelen want het zit voor geen meter en er is weinig beenruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:03

ooh busreizen heerlijk! :+: zal er jaloers van worden.

Maar zoals je zegt Nintendo mee, filmpje kijken, beetje boekjes bladeren, iPod op.

Zo ging ik slapen: Vest over mijn hoofd. Ze dachten dat ik gestikt was daarna maar dat valt reuze mee :))

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 21:03

Zeker wel dat ik kan kijken waar ik ben.. Ik kijk dan net zo lang tot ik iets kan vinden, de wegen zijn vaak wel verlicht en ik piep wel onder het gordijntje met mijn neus :j

Een gesproken boek trekt me niet zo.. Ik lees graag hoe ik het wil lezen, en hou er niet van om dat voor me 'te laten doen'.. Zeikerd. :D Maar misschien wel een idee om mee te gaan slapen :')

Nieuwe spellen voor de ds heb ik al _O- laten we zeggen dat ik er eeh.. vrij makkelijk aan kan komen (R4) :D Maar ik ga nog wel even op zoek en me inhouden om ze te spelen :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:04

Camera meenemen en foto's maken? Dat doe ik meestal, ben namelijk ook niet zo'n stilzitter.
Tekenboekje om te kunnen kliederen of een reisgenoot over te halen tot boter kaas en eieren?
Een catalogus van het één of ander? Niet om te lezen, maar om wat om handen te hebben...
Rubik's Kubus? Dan ben je zeker wel even zoet...
Luisterboek, als je dat ergens vandaan kunt halen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:06

Sterke drank werkt ook prima als slaapmiddel. En als het niet werkt maar eerlijk deelt met je reisgenoten kan je er alsnog een boel lol van hebben. En ik zou ook rustig 24 uur slap kunnen ouwehoeren....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:07

Flying_Angel schreef:
ooh busreizen heerlijk! :+: zal er jaloers van worden.

Maar zoals je zegt Nintendo mee, filmpje kijken, beetje boekjes bladeren, iPod op.

Zo ging ik slapen: Vest over mijn hoofd. Ze dachten dat ik gestikt was daarna maar dat valt reuze mee :))

Fleecedeken heb ik altijd. :+
Nu slaap ik dan niet, maar na 3 weken half elf was half 7 we errug vroeg.
Alleen mijn ogen bleven niet open, de rest deed het allemaal prima. :(
Dát is irritant! Echt, je verveelt je letterlijk dood.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:09

Ik ben in Mei naar Barcelona met de bus geweest (stedenreis met school). We hadden 22 uur gepland uiteindelijk werd het 20. Ik zag er heeeel erg tegenop maar het viel me echt reuze mee! Ik zou zeker wel proberen te slapen want die busreis is wel echt slopend. Verder had ik tijdschriften, boeken, muziek bij me.. En ja vooral veel gezellige reisgenoten haha :+

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:14

Wij deden er 28 uur over om van warffum (noorden van groningen) naar italië (Aquasparta) te reizen. En ach, valt eigenlijk reuze mee.
Het is toch gezellig in zo'n bus, ik zou zorgen voor muziek, spelletjes en flinke lading snoep. En toch proberen te slapen (pilletje?).
Ik weet niet hoeveel bagage je mee kan nemen natuurlijk, maar iets van film kijken (portable dvd speler), is dat wat? Daar ben je ook al snel een paar uurtjes zoet mee.

Valt reuze mee! Echt..

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:24

1x met de bus naar Salou geweest. Ruim 24 uur achter elkaar boemelen in de bus, maar echt nooit weer! Wat een drama zeg. Het was nog niet eens het bezig zijn met iets, maar meer dat het stonk in de bus (sommigen stapten met compleet Heineken krat in), het was erg lawaaierig (de getthoblasters gingen ook mee de bus in). Op het laatst wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten/hangen (we hadden royal class geboekt, maar stelde weinig voor), met als gevolg dat ik als een soort nijlpaard de bus weer uitkwam. Helemaal opgezet door het vocht.

Ik betaal vanaf nu wel ietsje meer en ga lekker vliegen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:04

Paar dikke sokken zodat je je schoenen uit kan doen in de bus :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:07

1 advies: neem een dekentje mee....
Het wil 's nachts in die bussen wel eens ijzig koud worden!!!

Meestal draaien ze overigens ook een film.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:10

Ik ben met school naar Rome geweest met de bus, het zou 24 uuur zijn maar we hebben er uiteindelijk 28 uur over gedaan.
Opzich was het heel goed te doen, kletsen met een vriendin, domme melige raadspelletjes doen, er werden films gedraaid in de bus, ik had geeneens een puzzelboekje of spelcomputer mee.

Voordeel was dat we elke drie uur ene korte stop maakten voor mensen die naar de WC moesten oid. Ga dan ook echt de bus uit en loop een rondje, anders kom je op het laatst echt niet mer op gang.
Verder: Neem dikke sokken, dikke trui en andere warme dingen mee, het is 's nachts KOUD in de bus :j

Overigens, ik dacht ook écht dat ik niet kon slapen in de bus. Maar op deze reis is het me wel gelukt, al was het maar een paar uurtjes. Ik hoop dat jij toch ook even kan slapen :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 08:12

Normaal neem ik altijd een hele lekkere deken mee, maar gezien ik niet veel mee mag nemen doe ik denk ik een fleece-dekenje. Mijn bergschoenen trek ik in de bus uit, scheelt weer kilo's bagage (max van 20) en dan trek ik slippertjes aan in de bus denk ik.. of sokken dan, afhankelijk van het 'klimaat' in de bus. Ik denk niet dat het zo'n zuipbus gaat worden, gezien het niet echt een Salou-gebeuren is waar we heen gaan :D

Ik zal wel wat tijdschriften meenemen toch denk ik, en misschien iets waar we ons met meerdere bezig kunnen houden.. Missschien wel leuke spelletjes ofzo.. :)

Ik heb wel ergens valeriaan liggen. (slaap)pillen ben ik niet zo van, maargoed als het werkt.. :)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:38

Heel veel sterkte ;)

Ik heb geen tips want omdat ik ook niet lang stil kan zitten, neem ik altijd het vliegtuig..haha hoef ik me eigen maar 4 uur te vermaken en word niet wagenziek ;)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 08:41

Sja, die keuze had ik wel, eigen vervoer.. Maar dan zou ik alsnog een eind op mijn eigen houtje richting het noorden moeten.. En en de korting zou maar 50/60 euro zijn.. Tegenwoordig kost vliegen niet zoveel, maar het is wel extra geregel + nog daar komen.. En het kan zijn dat ik ter plekke eigen vervoer moest regelen naar Espira de Conflent.. Nou, die weg ken ik daar niet zo goed :D

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:46

Als ik lang in de bus moet zitten neem ik veel chips mee :')
dat doet bij mij de tijd wel vliegen :+

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:33

Toen ik met school naar Engeland was geweest. Hadden best wel veel mensen hun DS mee. We gingen toen met z'n allen Mario Kart spelen. ^^

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:38

Mijn enige tip is: kun je je busreis nog omboeken naar een vliegreis?

1 keer gedaan, met de bus naar Blanes. Ik doe het nooit meer. Wat een hel, wat een ellende. En zeker op een vakantie van 1 week. Je hebt na die reis 3 dagen nodig om bij te komen. Leve het vliegtuig wat mij betreft. Ook al zal vliegen nooit mijn hobby worden, maar liever dan de bus.