Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8655
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:47

Ik heb een kleine maand geleden alweer een nieuwe telefoon geleverd gehad van Vodafone.
Was al 2 jaar trouwe klant, nu mijn contract weer verlengd en dus een nieuwe telefoon erbij. Telefonisch alles in orde gemaakt, ook nog even duidelijk aan gegeven dat de telefoon verzonden diende te worden naar het adres in Zeist.
Aantal weken later ( telefoon was niet gelijk leverbaar ) wordt ik door mijn ouders in Aalsmeer gebeld.
Telefoon is daar afgeleverd, wanneer ik hem kom halen. Afijn, foutje kan gebeuren.
Een week later vind ik de tijd om van Zeist naar Aalsmeer te rijden.
Nieuwe telefoon uitgepakt. Fijne telefoon, kon alleen niet opnemen maar afijn, touchscreen en ik ben niet zo technisch. Zal wel aan mij liggen. Thuisgekomen boekje uitgepluist. Staat nergens iets in over opnemen.
Paar dagen later, na veel puzzelen, mn vriend die mij opbelt en ik die gefrustreerd ben omdat ik niet kan opnemen, erachter gekomen hoe op te nemen.
Nog een aantal dagen later ( ondertussen al 2 weken nadat de telefoon geleverd was ) kon ik niet meer opnemen. Zelf ben ik wat gaan googlen en erachter gekomen dat meerdere mensen met deze telefoon dit probleem hadden. Dus een fout in de telefoon zelf.
Ben met de telefoon naar de winkel gegaan, in de winkel dus rustig de situatie uitgelegd, kreeg ( op een bijzonder schofterige, arrogante manier ) te horen dat ik geen recht had op een leentoestel omdat ik daar niet voor verzekerd was.

Ik kon me niet voorstellen dat ik een kapotte telefoon geleverd krijg van Vodafone, maar zelf de dupe ervan moet worden. Telefoon dus nog niet ter reparatie ingeleverd, maar de consumentenbond gemaild.
Aangezien ik de mail niet mag quoten kan ik die eventueel per PB toesturen.
Hier staat onder andere in:

Een telefoontoestel behoort eigenschappen te bezitten zodat het normaal functioneert. Als je het toestel normaal hebt gebruikt maar het gaat toch defect kun je eisen dat de verkoper het technisch gebrek herstelt.
Een telecom provider heeft vaak een eigen regeling voor herstel of vervanging van mobiele telefoons.
Echter een extra verzekering of service van de telecomprovider mag uw wettelijke rechten niet beperken.
Als u ernstige overlast heeft, omdat u een product langere tijd moet missen, dan heeft de verkoper de verplichting deze overlast te beperken. U heeft dan recht op een leentoestel.
Als de verkoper de overlast voor u niet kan beperken, kunt u kiezen voor vervanging van het product, door een nieuw exemplaar. Wil de verkoper niet vervangen, dan heeft u de mogelijkheid om de koopovereenkomst te ontbinden. U heeft dan recht op terugbetaling van het aankoopbedrag.
U hebt dus niet alleen recht op een leenexemplaar als u extra garantie hebt bijgekocht.

Kortom, ik sta volkomen in mijn recht, ook heb ik nog wat gegoogled en dit gevonden:
Burgerlijk wetboek 7
Artikel 21
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

Nu heb ik Vodafone gebeld, van het kastje naar de muur gestuurd, bij elkaar al 2 uur aan de telefoon gehangen en nog niets opgeschoten. Wil uiteraard ook terug gaan naar de winkel. Daar staat echter een meneer die zeer intimiderend overkomt: maar mevrouwtje, het is niet ons probleem dat die telefoon kapot is. Waarop ik zei dat het niet mijn probleem is dat er door hun een verkeerde telefoon is geleverd.
Nou Mevrouwtje, nou moet u niet gaan doen of u boos word hoor. Kortom, ik word door hun niet serieus genomen en laat me helaas teveel intimideren.

Heeft iemand al eerder zoiets meegemaakt, heeft de consumentenbond gelijk, of ben ik echt de banketstaaf en zit ik nu gewoon 2 weken zonder telefoon omdat ik een telefoon krijg geleverd die niet goed is.
Ben zeer ontevreden over de gang van zaken. Kan me nog herinneren dat ik bij T-mobile een probleem had, 1 telefoontje en dezelfde middag werd thuis mijn kapotte telefoon opgehaald, kreeg een vervangend toestel voor die periode. En een week later werd mijn toestel gerepareerd afgeleverd en het leentoestel weer meegenomen. Zonder dat ik daar enige verzekering voor had afgesloten.

Overigens had de kapotte telefoon geen probleem geweest, als ik binnen 7 dagen na levering dit had gemeld. Dit kon echter niet, gezien de situatie die ik aan het begin van mijn post heb omschreven.

Edit: Gaat om de nieuwe LG Viewty Smart.

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:54

Ze moeten hem inleveren voor reparatie. Ik wil ook van mijn telefoon af (je hebt hem inmiddels wel gezien _O- ) En de enige optie was voor mij reparatie, ik kon geen nieuwe kiezen.

Mijn tip: Geen LG en Geen vodafone iris :')

Iriscope

Berichten: 8655
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:57

Ik vind het ook niet erg als ik geen nieuwe krijg, als ze het probleem verhelpen ben ik tevreden. Maar ik wil in de tussentijd wel een leentoestel want daar heb ik volgens de consumentenbond en de wet ( voor zover ik daar wijs uit kan worden ) recht op.
Zowel met Vodafone als met LG heb ik nog nooit eerder problemen gehad :(

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:59

Oh ik wel hoor. Ik had een LG Chocolate (superfijne telefoon trouwens) En ik had een sim only abbo voor 7.50 in de maand, na 3 maanden werd dit 9 euro. Nou prima toch, zo'n uitgebreid abbonement was het niet.. Maar na 1.5 jaar zat ik op standaard 22.50?! Terwijl de winkel me beloofd had dat het echt 7.50 bleef.

Maargoed, ik kan je verder niet helpen denk ik.. :(:)

Barbabientje

Berichten: 8281
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:00

Ik heb LG cookie met tele2 en heb nergens last van gehad... keurig op tijd geleverd, niet eens heel duur...

Dus misschien ligt het toch echt aan vodafone? En anders keertje grote bek opzetten in de winkel ? :+ (kan ik zelf ook niet ben ik bang...)

Iriscope

Berichten: 8655
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 12:05

Ben nu ook van plan om met mijn schoonvader naar de winkel te gaan. Die laat zich niet intimideren. Bij mijn weten sta ik volkomen in mijn recht, dit is ook wat de consumenten bond mij heeft gemaild, en nog maals telefonisch heeft bevestigd.
Voor ik me echter daar kwaad ga staan maken, zou ik nog graag een bevestiging horen van iemand die er verstand van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:10

Wat heb ik toch een hekel aan Vodafone, er is altijd wel wat met die gasten. Blij dat ik er vanaf ben.Geen abbo meer afsluiten daar dus (vind ze ook duur).

Heb je misschien rechts bijstand?

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:15

Rap een andere provider opzoeken en dreig hier ook mee...vinden ze niet leuk }> Je bent dan wel accoord gegaan met een contract maar daarin staat ook dat ze een dienst leveren.Daar staat niet in dat je verplicht bent om afgezeken te worden en ze moet bidden en smeken om ze zich aan de Nederlandse wet te houden ;)

Netjes beginnen en gewoon rustig vertellen dat ze met service over de brug moeten komen en dat ze anders hun abbo maar in hun haar smeren.Niet pikken dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.
Even "grote bek" opzetten helpt vaak,al moet je wel netjes blijven.

Succes hoor :(:)

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:20

ik werk bij Vodafone en heb TS al een pb gestuurt. ik heb het doorgezet en als TS de gegevens leverd gaan we zorgen dat het opgelost wordt.

mijn tip: stuur gewoon een klachtenbrief naar de provider en dan zullen ze het in behandeling nemen. dat helpt normaal gesproken beter als het op een paardenforum te zetten waarmee je je probleem niet oplost.
TS: niet verkeerd bedoeld, nu zag ik het toevallig en heb daar een leuke baan dus kan ervoor zorgen dat het meteen door de juiste mensen wordt opgepakt maar meestal schiet je met dit soort topics niet veel op.

dus: het probleem wordt gewoon netjes opgelost :-).
heb alleen via PB het tel nummer van de TS nodig.

Iriscope

Berichten: 8655
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 13:23

Ben er echt ontzettend blij mee :) Ik zal je mijn nummer PB'en.
Enige probleem is dus dat ik niet gebeld kan worden, omdat ik niet kan opnemen.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:25

geef dan aub ook een nummer op waarop je wel bereikbaar bent, eventueel met tijdstippen erbij. (hebben wel ook het nummer nodig waar het over gaat om de gegevens te bekijken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:25

Had Vodafone voor mij dan ook wel mogen doen -_-'

Gewoon weigeren service te geven en er vanaf proberen te komen met 'bel de klantenservice maar' vind ik erg gemakkelijk. Klantenservice is overigens zo goed als nooit bereikbaar?
Uiteindelijk gewoon afgesloten, dus voor mij NEVER geen Vodafone meer.

Iriscope

Berichten: 8655
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 13:27

Pienb schreef:
geef dan aub ook een nummer op waarop je wel bereikbaar bent, eventueel met tijdstippen erbij. (hebben wel ook het nummer nodig waar het over gaat om de gegevens te bekijken)

Had ik toevallig zelf ook al aan gedacht :D

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:31

Snoompje schreef:
Had Vodafone voor mij dan ook wel mogen doen -_-'

Gewoon weigeren service te geven en er vanaf proberen te komen met 'bel de klantenservice maar' vind ik erg gemakkelijk. Klantenservice is overigens zo goed als nooit bereikbaar?
Uiteindelijk gewoon afgesloten, dus voor mij NEVER geen Vodafone meer.


kijk dat vind ik altijd zo jammer he.
1 slechte medewerker en een heel bedrijf wordt erop neergehaald.

en ja, een klantenservice is er nu eenmaal voor dit soort klachten. in je eigen bedrijf zijn toch ook regels en bepaalde afdelingen die gespecialiseerd zijn om bepaalde dingen op te pakken? dat is bij vodafone niet anders hoor....

dat de klantenservice slecht bereikbaar is ben ik echt niet met je eens. het is gratis dus dat punt 1 en de wachttijden zijn laag.
er is een tijdje geweest dat er flink wat technische problemen waren ivm omschakeling van systeem, toen was het inderdaad erg druk en was de bereikbaarheid minder. en ze zijn altijd open dus niet bereikbaar lijkt me stug... (tenzij je misschien zondagnacht 3 uur gaat bellen ofzo)

Iriscope

Berichten: 8655
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Groot probleem met telefoon geleverd door Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 14:29

WoW :) Probleem opgelost!
Heb net contact gehad met Vodafone en krijg een compleet nieuw toestel toegestuurd, zodra ik die heb kan ik dan deze opsturen.
Echt superfijn dat het nu opgelost is, en ook alsnog een hele nette manier :D

Dickie8

Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:36

Nou ik ben zojuist overgestapt van Hi naar Vodafone en heb er nu al spijt van. De telefoon die ik besteld heb, was tijdelijk niet leverbaar..dus ik geduldig wachten. Bel ik even later op, hebben ze gewoon de complete order geannuleerd omdat die telefoon niet leverbaar was, zonder mij op de hoogte te stellen...
Telefonisch dus een bestelling gedaan,...geen orderbevestiging, NIKS ontvangen..dus ik wacht deze week nog maar af en dan ga ik nog maar een belpoging doen (dik half uur in de wacht staan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:12

Pienb schreef:
Snoompje schreef:
Had Vodafone voor mij dan ook wel mogen doen -_-'

Gewoon weigeren service te geven en er vanaf proberen te komen met 'bel de klantenservice maar' vind ik erg gemakkelijk. Klantenservice is overigens zo goed als nooit bereikbaar?
Uiteindelijk gewoon afgesloten, dus voor mij NEVER geen Vodafone meer.


kijk dat vind ik altijd zo jammer he.
1 slechte medewerker en een heel bedrijf wordt erop neergehaald.

en ja, een klantenservice is er nu eenmaal voor dit soort klachten. in je eigen bedrijf zijn toch ook regels en bepaalde afdelingen die gespecialiseerd zijn om bepaalde dingen op te pakken? dat is bij vodafone niet anders hoor....

dat de klantenservice slecht bereikbaar is ben ik echt niet met je eens. het is gratis dus dat punt 1 en de wachttijden zijn laag.
er is een tijdje geweest dat er flink wat technische problemen waren ivm omschakeling van systeem, toen was het inderdaad erg druk en was de bereikbaarheid minder. en ze zijn altijd open dus niet bereikbaar lijkt me stug... (tenzij je misschien zondagnacht 3 uur gaat bellen ofzo)


Ik heb 2 weken lang bijna elke dag proberen te bellen. Werd er vaak ook gewoon weer uitgegooid. Beetje raar hea?
Daarbij hadden ze totaal geen interesse in de situatie (in de winkel) en werden de schouders opgehaald met de mededeling dat ik de klantenservice moest bellen. Ook in de winkel meerdere keren geweest.
Heb dan ook weinig zin om hier verder nog een klacht over in te dienen.