Wat bedoelt hij hiermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Wat bedoelt hij hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 09:49

Goededag,

Ik krijg net een mail van een jongen waarmee ik al een tijd mail en daarin staat een zin die ik niet helemaal begrijp/kan plaatsen.
Hij heeft het over een meisje die hij heeft leren kennen en is blijven slapen. Dan komt deze zin:

Citaat:
dat gebeurt me anders nooit. :) Maar goed, dat maakt insinuerend mailen een beetje vreemd, dus dat doe ik dus ff niet. Sorry. :P

Tot zover ik weet, betekend insinuerend iets bekend maken... toch? Maar hoe moet ik deze zin opvatten dan? :o?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:50

Misschien dat het dan niet op de goeie manier bij jou overkomt? Dat ie dat liever in het eggie doet? Beetje vreemd is het wel :o

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 09:54

Zou kunnen, maar ik heb die jongen nog nooit in t echt gezien ;) Nee, ken hem niet van een datingssite maar via forum van werk. Net zoiets als bokt, we stuurde heel wat PB'tjes naar elkaar en sinds een paar weken gewoon via de hotmail...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:58

Uhm, ik heb dat zinnetje wel 100 x opnieuw gelezen maar dat woord komt niet in mijn woordenboek voor. :+
En ik snap stiekem die hele zin niet. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat bedoeld hij hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:59

Ik zou zeggen: mail hem terug en vraag het hem?
De enige persoon die het beste een antwoord op kan geven over wat hij bedoelde, is hij toch echt zelf.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:00

Hmmm.... zoals ik het opvat:

Hij heeft een meid leren kennen en bij haar een nacht doorgebracht, iets dat hij normaal niet doet.

Normaal mailt hij met jou en zullen daar dingen in staan (gok ik) als bijvoorbeeld geef je een kusje of iets dat toespeelt op jou/samenzijn met jou.

Nu hij een nacht met haar heeft doorgebracht en daar ook wel iets gebeurd zal zijn, wil hij voorlopig even niet op die manier mailen, dus zal het oppervlakkiger blijven. Misschien omdat hij dat meer op die meid hoopt dan dat hij denkt dat het iets met jullie zal worden.

(Moeilijk uit te leggen, maar dat is mijn gevoel erbij. Ik kan er natuurlijk naast zitten!)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:02

Dat is ook precies het gevoel wat ik erbij kreeg! :j
Maar zoals Cayenne al zei, waarom mail je niet gewoon even terug en vraag je wat hij met dat zinnetje bedoelde? Lijkt mij een betere en snellere oplossing dan met zijn allen gaan speculeren. :)

Silly1972

insinuerend mailen is mailen met een bepaalde bedoeling

Swift

Ik ben bang dat hij bedoelt dat hij wat meer met dat meisje heeft gedaan dan alleen slapen ("dat gebeurt me anders nooit") en het daarom nu even vreemd vind om flirterige mails met jou te wisselen ("dat maakt isinuerend mailen een beetje vreemd").
Dit is in ieder geval wat ik er uit opmaak, sorry. Succes ermee!
Laatst bijgewerkt door Swift op 27-07-09 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:03

Ik denk dat hij bedoelt dat hij het raar vindt om met jou te mailen nu hij een ander meisje heeft ontmoet. Jullie mailen blijkbaar op een bepaalde manier, uhm...

Edit: wat Piej zegt dus ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:03

Heb dezelfde gedachte als Piej, maar weet natuurlijk niet hoe jullie mailverkeer voorheen was. :+
Verder is het inderdaad misschien niet zo'n gek idee hem gewoon maar te vragen wat hij bedoelt...

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:04

Lailaa schreef:
Uhm, ik heb dat zinnetje wel 100 x opnieuw gelezen maar dat woord komt niet in mijn woordenboek voor. :+
En ik snap stiekem die hele zin niet. :o

Ik had kunnen editen, maar reageer even op deze quote:

Betekenis insinueren: bedekte zinspelingen maken, zijdeling beschuldigen.

Dus iets roepen waarvan je de waarheid niet weet: In geval van diefstal: ik denk dat X dat gedaan heeft....
Maar in geval van mailwisseling zoals Utherick het omschrijft denk ik echt aan romantische zinnetjes die hij nu niet meer kan maken voor zijn gevoel.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:07

insinueren is 'zinsspelen op'.
Bovenstaande zin is voor jou bedoeld.
Misschien heeft hij eerder enigszins flirtend met jou geschreven of jij met hem en wil hij door zijn ongebruikelijke actie van een meisje dat bij hem is blijven slapen jou niet een indruk geven dat het op dit moment verstandig is dat er eventueel iets tussen jullie zou kunnen onstaan, mocht jij dat eventueel hopen.
Datingsite of niet, hij wil blijkbaar recht door zee proberen te zijn.
Dat denk ik.
Schrijft hij verder nog met jou?

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:14

Ik vond de zin vrij helder eigenlijk... Mijn eerste indruk is dat jullie mogelijk wat flirterig mailden met elkaar (misschien wel meer of misschien veel subtieler) en dat ie dat nu liever niet meer wil doen omdat ie met een ander meisje heeft geslapen en dat niet netjes vind. En dat slapen met een meisje gebeurd normaal niet zomaar.

Vind het heel netjes en eerlijk van de jongen om dat zo helder te vertellen zodat jij weet waar je aan toe bent en zodat hij niet over de schreef gaat tijdens iets wat misschien voor hem wel een begin van een relatie is.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:15

Ah thank's! Ik dacht al zoiets, maar twijfelde. Hij wilde idd een keer afspreken, maar ja we werken allebei 38/40 uur per week onregelmatig dus waren aan het kijken waneer het dan een keer uit zou komen. Dat hij meer met dat meisje heeft gedaan dan alleen braaf naast elkaar liggen slapen, had ik ook wel gedacht ;)

@ bedouin: Hij begint het mailtje gewoon, hebben het over onze katten (ik heb sinds donderdag een kitten in huis en hij heeft 2 volwassen katten) en over het werkt. In een eerder mailtje aan hem schreef ik dat ik uit bed was gekletterd, dat gebeurd wel vaker als ik een lange/drukke dienst heb gehad en hij wist dat ik vrijdagavond moest werken dus vroeg of ik vrijdagavond wel in bed was blijven liggen. Daarna komt dus die zin, en als afsluiting: Geniet van je vrije dag met veel zon!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:26

Nou ik vroeg me af of hij nog verder met je schrijft NA dat mailtje.
Allemaal leuk en aardig maar hoe gaat het verder met jou? Vind je hem leuk en voel je je nu teleurgesteld, of vond het gewoon leuk om wat heen en weer te schrijven?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:37

Ach, ik vond het mailen met hem gewoon leuk. Hij kan herkenbare dingen van ons vak zó grappig brengen dat ik regelmatig met een kach achter de pc zat. Hoe langer we mailden, des te vaker gingen de mailtjes ook over andere dingen dan het werk en ik vond het altijd leuk om een mailtje van hem te krijgen. Ik twijfel de laatste tijd over een andere uitdaging/baan en daarin toonde hij veel interesse, wist waneer ik gesprek had en stuurde me vlak daarvoor nog een kort mailtje om me succes te wensen. Het kwam ook van hem af om een keer wat af te spreken en dat leek mij ook leuk.
Ik merkte de laatste week zelfs, dat als ik het geluid van inkomende mail hoorde, ik stiekem een beetje hoopte dat t een mailtje van hem was.... :o

Normaal mailden we elke dag wel minimaal 1x, nu had ik hem vrijdag voor mn dienst nog gemaild en ik kreeg vanmorgen (pas) antwoord. Daarin stond wat ik dus eerder heb benoemd met die zin en ik heb hem nog niet terug gemaild. Weet niet zo goed wat ik er in moet zetten want tsjah, ik geloof wel dat ik het een beetje jammer vind ....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:40

wel een eerlijke man, daar kun je verder niks over zeggen :)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:42

Eerlijkheid komt door het werk hé, moet ook wel in ons vak :+

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:48

Hou nou de eer aan jezelf.
En schrijf vanmiddag ofzo, niet te snel, maar wel vandaag, dat je zijn openhartigheid op prijs stelt en dat je het alleen maar waarderen kan dat hij zijn aandacht bij 1 meisje houdt.
En dan op jouw manier. Misschien ook nog dat je het jammer vind, zodat jij ook eerlijk je gevoelens laat blijken.
Sterkte, emailen blijft verslavend en geeft natuurlijk een stukje persoonlijke aandacht, jammer wanneer dat moet eindigen.

Maarre wat is jullie vak?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:52

bij politie als ik het goed heb :)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:55

alja schreef:
bij politie als ik het goed heb :)

sssssssssst :P

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:59

Nou dat is dan ook weer bekend!

Even offtopic als afleiding:
Alja, ik vind jouw onderschrift erg leuk!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:20

Inderdaad, leuk onderschrift Alja...
* zie mijn onderste onderschrift :D *

@TS: Hmmm... als er kennelijk toch 'iets' aan het spelen was tussen jullie, is het inderdaad wel jammer om zo'n mailtje te krijgen. Nou ja, wie weet draait dat allemaal op niks uit. ;)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:26

Haha hardstikke leuk van die bokkers met adsl en goede bedoelingen, haha.
Bedankt voor jouw persoonlijke pb, Uthrick!