Auto weer stuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Auto weer stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 09:27

Ik heb volgens mij echt een miskoop.
Een fiat punto uit '96.
Ik heb hem sinds oktober vorig jaar en de eerste paar maanden reed hij prima.
Maar sinds een paar maanden gaat er vanalles stuk. Zo stond ik een keer zonder koelvloeistof.
Daar is toen zo'n 3 keer naar gekeken ze hebben er een nieuwe dop op gedraaid omdat ze dachten dat de dop misschien lek was.
Ook hield hij heel erg in en dit heeft dus te maken met het inspuitsysteem? Is gerepareerd moet eigenlijk vervangen worden maar is de auto niet meer waard. Nu is hij 3 weken geleden apk gekeurd. En de eerste keer dat ik er weer mee reed leek het wel een stoomboot toen ik hem starte heel de auto schudde en de motor maakte een raar geluid. Heb er sochtends mee gereden en smiddags wilde ik weer weg startte die niet tot 5 keer toe. Paar dagen later stond ik weer zonder koelvloeistof. Heb net gebeld naar de garage en nu denken ze me koppakking. Heb gehoord dat dit een duur grapje is. Ik ben al hard aan het sparen voor een nieuwe maar heb geen zin in allemaal dure reparatiekosten. Baal hier echt enorm van.
Hebben er meer mensen een kapotte koppakking gehad. En wat kostte dat toen ongeveer?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:38

Kapotte koppakking is inderdaad erg duur, reken maar boven de 150 euro zeker (excl. arbeidskosten).

Maar heeft de garage bij de APK dan niets kunnen vinden? Een koppakking gaat vaak eerst lekken voordat ie kapoet gaat. Zeker ook omdat je koelvloeistof al niet goed was. Zou zelf terug gaan naar de garage en vragen of het niet gezamenlijk is op te lossen, want volgens mij hebben ze (per ongeluk) iets over het hoofd gezien bij de APK.

Lynn_Nikita

Re: Auto weer stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:41

bij onze ford mondeo kostte dit grapje 1750- euro.... maar is wel een erg moeilijke auto om dit te laten vervangen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:08

Kan je de hand geven, ook een punto. Vorig jaar met pech langs de weg gestaan omdat me moter overhit was (de ventilator onder de moter kap), geintje kosten me 300 euro.
Vorige maand moest ik hem weer laten keuren, net voor de keuring zag ik het rode lampje weer branden dat me moter te heet werd en niet af kon koelen. Met APK erbij was ik weer 350 euro kwijt. Nu doet me achter ruiterwisser het niet, man die hem maakte zei, aah die gebruik je toch niet, want dat geintje kost je ruim 100 euro.
Nu zag ik vorige week dat voor ook raar begint te doen, al doet ie dat nu weer niet, dus dat geintje kan alweer 200 euro worden.
Ook lekt ie koelvloeistof, dat gaat ook weer ruim 300 euro kosten.
Heb de auto in augsutus net 2 jaar. Leuk denk je dan, voor dat geld had ik een veel nieuwere auto kunnen kopen (en dit jaar ben ik dus al ruim 800 euro kwijt ... pfff_

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:12

Ik heb dit met mijn vorige Twingo gehad. Bij mij was de waterpomp kapot. Ook een dure grap, aangezien de distributieriem ook meteen vervangen moest worden (nou moest-ie dat het jaar erna toch wel, maar goed...).
Ik was 500 euro kwijt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:15

Voor mijn koppakking was ik met mijn Clio uit '98 500 euro kwijt bij een vakgarage. Als ik het bij de dealer had laten doen was het bijna factor 2 geweest.

Het is voornamelijk uurloon!

Vind je dit de auto nog wel waard?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:57

Nee het is aan de ene kant me auto niet meer waard maar ik heb het geld nu niet een nieuwe te kopen en heb echt een auto nodig daarom hoop ik *houd vingers gekruisd* dat dit voorlopig de laatste reparatie is. @marieke_K dit vind ik ook vreemd en heb het ook aangegeven dat ik het raar vind dat dit na de apk ineens gebeurd. Ik hoop maar dat het meevalt maar voor mij in ieder geval geen fiat meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:22

Marieke_K schreef:
Kapotte koppakking is inderdaad erg duur, reken maar boven de 150 euro zeker (excl. arbeidskosten).
.

Dat is zeker alleen de prijs van de koppakking ;)
Ze vraagt de prijs van de complete reparatie.
Nou reken maar op een €1000 euro of meer, afhankelijk of de kop krom getrokken is of niet.
Zou het zelf persoonlijk niet voor zo'n auto overhebben zo goed zijn ze niet.
Wel zonde, lekke koppakking komt door slijtage maar ook door te rijden met een te hete motor
dit had gewoon voorkomen kunnen worden maar goed dat is achteraf gepraat.

Oorzaak van de lekkage wel op laten sporen (Kan een simpel slangklemmetje zijn wat los zit)
Maar geld gaat het je zowiezo kosten, of je moet een beunhaas kennen. Zelf heb ik toen mijn kop laten reviseren na een te hete motor bij een beun, ik was €500 kwijt.