Mijn broer heeft laatste een auto gekocht. een prachtige rode opel astra stationwagon diesel. Naast het feit dat het een prachtauto is, kost het natuurlijk ook geld. Wegenbelasting, diesel die er in moet... het tikt zo aardig aan voor mensen in de leeftijdscategorie 20-30 jaar.

Ook rijbewijzen zijn tegenwoordig niet mis. Hij moest dan drie keer opkomen voordat hij slaagde, en het aantal rijlessen tikte ook aardig aan. Ik denk dat hij uiteindelijk zoiets van 2200 euro kwijt was.
Toen zaten we zo samen te simmen; is een motor niet 'goedkoper' als je toch mobiel wilt zijn? Ik heb inmiddels ook al een tijdje genoeg jaartjes verzameld om een rijbewijs te halen, en ik vind zowel motor als auto even leuk. Ik heb in principe geen zware last te verslepen (zoals mijn broer, waarvoor hij een grotere auto nodig had) ik wil alleen maar van A naar B.
Wij vroegen ons zo af, rijlessen voor de auto en de motor; zou het veel verschril uitmaken qua prijs en afrijden?
De aankoop motor en auto; je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Maar qua belasting zal het geloof ik wel gigantisch uitmaken; of je nou een aardige bak voor de deur hebt staan of een lichte motor. Ook qua benzinekosten zal een motor wel goedkoper zijn.
Maar dan heb je natuurlijk de weersomstandigheden; als het regent zit je daar lekker op je motortje.
Dan is een auto wel lekker. Een motor daarentegen zet je overal makkelijk neer, een auto neemt meer ruimte in. Als je onderuit gaat op een motor, heb je meer kans op verwondingen dan wanneer je met de auto een slippertje maakt. Ook ben je op een motor kwestbaarder.En zou kwamen we er eigenlijk niet uit wat nou 'makkelijker' is, wanneer je jong bent en toch mobiel wilt zijn. Auto of motor.

Daarom was ik eigenlijk benieuwd wat ervaren bokkers (motorbokkers en autobokkers) eigenlijk op deze stelling te zeggen hebben:
In principe ben je als 21-jarige beter af met een motor als je alleen mobieler wilt zijn.

) maar alleen als ik weet dat het droog blijft, er geen hittegolf is en ik geen boodschappen moet doen