Ik heb een vriendin (M), die hier om de hoek woont. We zijn allebei als enigen nog single. Zij is al meerdere malen door haar 'beste' vriendinnen aan de kant gezet omdat zij een relatie kregen.
Zelfs haar beste vriendin, die altijd heeft gezegd dat zij dit never nooit zou laten gebeuren, heeft sinds januari een vaste relatie en geen tijd meer voor M.
Ik ging daarvoor niet echt met M om. Had toen ook nog een korte relatie met iemand, maar we zagen elkaar wel vaak. Zij kwam ook weleens eten bij mijn vriendje etc. Zij en mijn vriendje konden goed met elkaar.
Sinds haar beste vriendin dus een vaste relatie heeft spreken wij veel met elkaar af. Gaan 's avonds fietsen, terrasje pakken, vaak in het weekend even drankje in de kroeg doen.
Zij had al enige tijd een 'scharrel' (om het netjes te zeggen), ze waren erg fout bezig aangezien hij nog samenwoonde en ze dus gewoon sex met elkaar hadden!
Maar goed, dat is haar keuze. Ik vond het niet kunnen, maar wie ben ik in zo'n situatie?
Afijn, vriendin is erachter gekomen en heeft het natuurlijk uitgemaakt.
Sinds het uit is met die vriendin gaan M en die vent veel met elkaar om. Ze zitten bijna elke avond wel bij elkaar. Prima, ik vind het leuk voor haar dat ze iemand heeft, al weet ik niet wat zijn intenties zijn. Ze zijn niet verliefd, hij toont verder geen interesse in haar qua belangstelling naar haar leven en met sex is hij vrij egoistisch.
Maar dat is haar keuze. Ik heb haar wel gezegd dat ze altijd bij zichzelf moet blijven en altijd moet nadenken wat voor haar goed voelt. Zichzelf niet moet verloochenen.
Zij heeft echter dus altijd gezegd dat zij nooit iemand zou laten vallen om een kerel.
Maar nu doet ze dus hetzelfde bij mij...ze belde elke week zeker 3/4 keer om iets af te spreken, naar de kroeg te gaan, te gaan fietsen etc.
Nu heb ik haar al meer dan 3 weken niet gehoord. Ik heb haar al een paar keer gebeld, maar ze kapt het altijd snel af.
Waar ik echter echt in teleurgesteld ben is dat we hadden afgesproken om samen een lastminute te boeken in onze vakantie, als het weer slecht zou zijn. In de eerste week van augustus.
Omdat ik de bui al zag hangen heb ik vandaag maar alvast georienteerd op singlevakanties.
Ik heb haar gister een sms gestuurd dat ik haar vandaag even zou bellen ivm vakantieplannen. Dat als ze niet mee wilt, dat ik dan nu mijn plan zelf trek en alleen ga.
Ik heb haar net gebeld, en ze gaat er nog over nadenken of ze nog weg wilt want ze weet het niet.
Natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen leven en mijn eigen plannen, maar ik voel me nu echt enorm in de steek gelaten door haar...
We aten veel bij elkaar, omdat we zo dichtbij elkaar wonen, dus kookten we voor elkaar, we gingen lekker fietsen in de omgeving en bijna elk weekend wel even naar de kroeg.
Nu....niets meer. Helemaal niets!
Ik heb zat andere vriendinnen, maar die hebben allemaal een relatie en kinderen. Die gaan niet meer mee fietsen of wat dan ook want dat doen ze veelal met hun partner. En dat begrijp ik.
Ik ben nu eigenlijk best wel boos, toen ik haar net belde zat haar zus bij haar. Haar zus is ook een hele goede vriendin van mij (voordat ik M al kende). Ik zie haar haast nooit, omdat ze ver weg woont.
Normaalgesproken zou ik dan even een bakkie komen doen bij M als haar zus er is, maar ze heeft me niet uitgenodigd! Hoorde haar zus nog wel heel blij roepen "Hee Lae!!".
Ben ik nou zo'n zeikwijf? Ik voel me echt een onwijs poedersuiker die enorm chagerijnig is en een sekreet dat ik nu boos ben!
Anyway: mocht er iemand volgende week ook weg willen, be my guest

Ik zou hier zelf ook niet teveel energie meer in gaan steken, vriendschap hoort tweerichtingsverkeer te zijn en op dit moment ben jij de enige die er moeite voor doet.
. Ik had er echt zo'n spijt van toen het uit ging en was zo blij dat mijn vriendinnen mij nog wilden zien. Nu ben ik single en ik moet zeggen dat mijn vriendinnen het allemaal heel netjes combineren. Ik zie ze echt nog genoeg, ook al moet ik soms een stapje terug doen. Ik hoop dat jouw vriendin hier ook achter gaat komen. Gun haar eventjes tijd, zul je zien dat ze met hangende pootjes terugkomt!