Feyenoord club/seizoenskaart en alles leg eens uit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Feyenoord club/seizoenskaart en alles leg eens uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:03

Hoi,

Vandaag mijn eerste wedstrijd in de kuip feyenoord-sampdoria (en nog gewonnen ook :D ). Samen met mijn vader voor zijn verjaardag. Nu vond ik het best wel leuk en wil ik dit wel vaker doen met pa. Nu heb je de clubkaart en seizoenskaart. De clubkaart is gratis seizoenskaart uitgebreider en kost aardig wat. En daar heb je zoveel verschillen in dat ik er niet uitkom. Wat houd het nu precies in en wat raden jullie mij aan?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:28

Het is vrij simpel :) Een seizoenskaart is een kaart om een heel seizoen iedere wedstrijd in een bepaald vak te kunnen bijwonen (alle thuiswedstrijden). Hoe beter de plek (hoe dichter bij het veld en/of overdekt) hoe duurder de kaart. Vaak kan je met een seizoenskaart ook kaartjes kopen voor bepaalde uitwedstrijden.

Met een clubkaart kan je losse kaartjes kopen voor thuiswedstrijden. Sommige wedstrijden kan je alleen bezoeken als je een clubkaart hebt, omdat die je dan alleen in staat steld een kaartje te kopen.

Ik zou er trouwens nog wel even goed over na denken :o Vandaag was het heerlijk weer om in de kuip te zitten, maar met 3 graden en wind is bijna 3 uur op een stoeltje zitten echt minder leuk.. Ook is bij sommige wedstrijden (denk de toppers Ajax en PSV) de sfeer echt niet gezellig (zelfs grimmig). Het lijkt dan meer oorlog dan een gezellig middagje voetbal kijken.

Als je zo nu en dan naar de Kuip wilt zou ik een clubkaart nemen en de leuke (en gezellige zoals Heerenveen, AZ) wedstrijden bezoeken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:31

Inderdaad! Als je een seizoenkaart koopt kun je alle EREDIVISIE wedstrijden zien. Tijdens andere wedstrijden(beker) heb je het eerste recht om je eigen stoel te kopen.

Een clubkaart is verplicht als je een los kaartje wil kopen!!

Voor uitwedstrijden heb je verplichte fotoregistratie! En heb je tevens een club, dan wel seizoenkaart nodig!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:36

Seizoenskaart is wel alleen voor de club he :) Niet alle Eredivisiewedstrijden kan je dus zien, naja alleen die van je eigen club (thuis wedstrijden)..Daarbij alle play-offs moet je ook los kopen.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 17:37

Dan denk ik inderdaad dat ik het bij een gratis clubkaart hou. Ik werd namelijk in een winkel met ticketbox dus ik hoef niet bang te zijn dat ik geen kaartje heb omdat ik er te laat mee ben oid. En dan inderdaad de minder leuke wedstrijden overslaan. (inclusief koude dagen :D ) Bedankt.

Edit: Mijn pa vind het leuk om naar de kuip te gaan maar uitwedstrijden hoeven van mij zowel hem niet hoor, het is maar voor het idee. Hebben we wat te doen.

Marieke_K

Re: Feyenoord club/seizoenskaart en alles leg eens uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:42

denk dat een seizoenskaart het alleen waard is als je een echte die-hard fan bent :D

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:41

Samy schreef:
Seizoenskaart is wel alleen voor de club he :) Niet alle Eredivisiewedstrijden kan je dus zien, naja alleen die van je eigen club (thuis wedstrijden)..Daarbij alle play-offs moet je ook los kopen.

Ja hehe als je dat niet snapt...

En er stond ook eredivisie wedstrijden......dus dat het voor play-off betekend lijkt mij logisch. Als ik alle wedstrijden buiten de eredivisie moet gaan opnoemen....

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:45

Suuzert schreef:
Dan denk ik inderdaad dat ik het bij een gratis clubkaart hou. Ik werd namelijk in een winkel met ticketbox dus ik hoef niet bang te zijn dat ik geen kaartje heb omdat ik er te laat mee ben oid. En dan inderdaad de minder leuke wedstrijden overslaan. (inclusief koude dagen :D ) Bedankt.

Edit: Mijn pa vind het leuk om naar de kuip te gaan maar uitwedstrijden hoeven van mij zowel hem niet hoor, het is maar voor het idee. Hebben we wat te doen.

euhmmm je hebt wel in de gaten dat je zeer zwaar in overtreding bent als je een kaartje koopt zonder clubkaart??? Je kaart is dan namelijk niet geregistreerd op naam.

Als je een ongeregistreerde kaart hebt, en ze komen hier achter dan ben je de sigaar....

Ze zijn tegenwoordig al in staat om kaarten die via bv. marktplaats verkocht zijn te blokkeren.. dan krijgen ze een melding op de tourniqet en dan ben je de sigaar.

Tenzij je natuurlijk de clubkaart van iemand anders gebruikt. Maar ook dan ben je in overtreding.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:46

Ze zegt toch ook dat ze een clubcard gaat nemen? ;)
Lijkt me ook wel verstandig trouwens TS, een seizoenskaart is toch wel erg duur, dat haal je er niet uit met af en toe naar een wedstrijd gaan 'om wat te doen te hebben'.
Ik neem tenminste aan dat seizoenskaarten bij Feyenoord ook duur zijn, aangezien ze bij Ajax (even uit mn hoofd) varieren van geloof ik rond de 200 euro tot rond de 570 ofzo. :Y)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 01:13

Ik zeg inderdaad dat ik juist die clubkaart neem. Daarbij had ik hem voor de wedstrijd van vandaag ook niet nodig, anders kan ik immers ook geen kaartje uitdraaien want dan moet de kaart gescand worden.....