Zo veel spullen, opruimen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Zo veel spullen, opruimen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:42

Ik heb het maar uitgesteld en uitgesteld, maar nu heb ik mezelf er echt toe kunnen zetten. Rotzooi opruimen!

Heerlijk zo'n eigen huis, met allemaal ruimtes. Bijkeuken, schuur, gangkast, zolder enzovoort. Allemaal plekken om spullen op te bergen, waar ze niet in de weg liggen. Maar waarom bijvoorbeeld al mijn paardenspullen al op minstens 3 plekken in huis verdeelt liggen is mij een raadsel :+ We hebben ook eigenlijk zoveel spullen! Allemaal wat je weinig gebruikt, maar niet weggooien want het kan ooit nog eens van pas komen natuurlijk :D

Ik heb eindelijk de moed bij elkaar geraapt en een beginnetje gemaakt. Van de week vriendlief achter de vodden aan en dan kunnen we er weer even mee door. Kijken hoe lang we het een beetje netjes kunnen houden ;)

Ben ik nu de enige die het eerst een rommeltje laat worden en het opruimen ervan maar uitstel en uitstel, of meerdere die dit herkennen? :)

upendo

Re: Zo veel spullen, opruimen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:44

_O-

Ik meld me ook!

Pas als het bij mij een totale ravage is (Waarin ik álles kan vinden! :j ) ga ik het opruimen.
Met als resultaat dat ik alles kwijtraak.. :')

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:45

Ik kan het heel goed met m'n kamer, zelfs als ik zelf gewoon écht chagerijnig wordt van de rotzooi zelfs dan laat ik het nog liggen! :\

Maarrr soms, als m'n maandelijkse pretje op komst is.. krijg ik een schoonmaak/opruimbui :P en dan is het hele huis aan kant :P (mama blij)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:50

hihi, daar heb ik maandelijks dus geen last van. Was misschien toch wel makkelijk geweest ;)

Nadeel is dat mijn vriend ook af en toe wat opruimt (lees verplaatst, met alle goede bedoelingen :) ) Om die reden is hier ook niet altijd even goed alles te vinden..

En jullie begrijpen vast wel dat dit topic is geopend vanwege uitstelgedrag zeker 8-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:54

Ik weet precies wat je bedoelt!

Ik ben vorig jaar van mijn studentenkamer naar eigen huis verhuisd en heb toen een grote opruimdag gehouden. Alles wat ik al een jaar niet had gebruikt heb ik toen weggegooid of weggegeven!

Mijn paardenspul heb ik verhuisd zonder door te zoeken.

Nu staat mijn paard met een ernstige blessure en heb besloten dat het tijd is om al mijn spullen op te ruimen. Omdat het niet zeker is of de blessure weer goedkomt....

Ik heb al vanalles gewassen en verkocht. Dekens staan in de schuur om naar de wasserette gebracht te worden... Mijn kast op stal ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik heb drie weken 'vakantie' (in between jobs), dus ga dat volgende week maar doen!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:56

Je moet onze zolder eens zien (A) echt erg ;)
Ik vind opruimen ook zo'n rotding :( Soms krijg ik er echt zin in en doe ik het een dagje maar meestal niet :P

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:56

Sommige delen van het huis zijn heel netjes, andere delen vaak wat minder :P
Was opvouwen heb ik een hekel aan en gewoon geen tijd voor O:)
Alleen her en der liggen er vaak wel wat rommeltjes :=

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:59

Same here := En als ik eens opruim stop ik alles wat ik niet gebruik in dozen en zet het op zolder :+ Met als gevolg dat die nu volstaat met allemaal rotzooi := Ben nu druk bezig met opruimen en spullen uitzoeken enzo. Maar eens een dagje op de rommelmarkt gaan staan denk ik zo :=
En wie nog wat zooi kan gebruiken, check even m'n profiel O:) :)) Komt nog véél meer bij :') :))
Schoonmaken vindt ik trouwens niet erg :) vooral opruimen is een groot punt bij mij :=

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:02

Vorige week wel alle laatste verhuisdozen uitgezocht en opgeruimd naar de zolder....
We zijn ruim een half jaar geleden verhuisd :=

Ik heb gewoon een excuus ik heb gewoon te weinig tijd O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:37

Haha ik herken het wel, maar dan met m'n kamer.. Wordt de laatste tijd wel minder moet ik zeggen, ruim het nu gewoon op als ik denk van 'goh.. wat een bende'. :') Eerder wachtte ik gewoon tot ik geen enkel shirtje meer in m'n kast had liggen, of totdat ik geen schoenen meer kon vinden of totdat m'n moeder huilend vroeg of ik ajb m'n kamer op wou ruimen. :o

Ze is nou altijd helemaal verbaast als ze m'n kamer op komt... :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 15:18

Hier ook geen moeder die me in de gaten houdt ;)
Ik heb trouwens ook hetzelfde met schoonmaken, dat stel ik ook liefst maar uit en uit!

Maar ik mag trots zijn op mezelf, vuilniszak vol spullen die weg gaan. De bijkeuken is weer door te lopen zonder struikelen. En weliswaar zelfs wat ruimte bijgekomen in de kast die er staat 8-) 4 uurtjes bezig maar dan heb je ook wat ;)

Nu maar afwachten hoe lang dat goed blijft gaan (en wanneer ik me er toe kan zetten om aan gangkast/ zolder of weet ik waar te beginnen :+ )

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:43

Hier nog een.

Mn huis is nu een enorme paasei, maar kan me er niet toe zetten om op te gaan ruimen.
Pfff wordt er zat van, maar heb de puf niet om er wat aan te doen hahaha.