Ze zijn klein,handig,lenig,slim,planten zich echt te makkelijk voort en zijn in het bezit van een paar vlijmscherpe tanden.
Het is een ergernis om maar niet te spreken van ranzig
,zo lopen overal op en knagen aan alles...om gek van te worden.Ik woon in een oud huis met werkelijk geweldige muizensnelwegen in de vloeren/plafonds,overal kieren en gaten waar ze tussendoor passen.
Iedere keer als er ergens in de straat een verbouwing plaats vind dan is het weer zover
Heb werkelijk het hele arsenaal open getrokken...
-vallen, (die werken alleen als je een onoplettende muis hebt en ze op de route kunt plaatsen) helaas liggen de muizen in een deuk van die dingen en lopen er vrolijk omheen
-gif, ze zijn nu eindelijk aan het nieuwe gif begonnen,met de vorige versie flosten ze hun tanden denk ik
- pur-schuim... om de gaten te dichten die ontstaan door het plaatsen van leidingen in muur en vloer. Helaas heeft Harrie zijn best gedaan en is er doorheen geknaagt.Gelukkig staat er een nieuwe bus klaar.
Net de plek opgezocht waarvan ik dacht dat de ingang was en jawel hoor....bingo. De gehele hoek leeggeruimd en schoongeveegt (morgen even de Dettol eroverheen) .Was druk met het stoffertje bezig en toen vond Harrie het welletjes en sprong over mijn hand heen
Ik blij dat ik niet bang ben voor ze...ze kunnen zo lekker wegschieten
Aangezien hij nu goed eet van het gif hoop ik dat hij snel het loodje legt met zijn familie...begrijp mij niet verkeerd,ik wil dieren geen pijn doen,laat staan doodmaken maar ik ben nu echt de wanhoop nabij.
Het gepoets in de keuken,het alles iedere keer moeten ontsmetten voor dat je het kan gebruiken...begint een beetje waardeloos te worden.Alle eetbare producten worden standaard achter slot en grendel geborgen en de anti-bacteriële doekjes en Dettol vloeien rijkelijk...zucht.
Zijn er nog mensen met briljante tips...geef ze gerust en nee...een kat is niet aan de orde.
Zo...moest het even kwijt
gek op muizen, als er ergens een muis te bekennen is(op stal bijvoorbeeld) is hij op muizenjacht.
Als dit niet snel gaat werken komt er idd rattegif 

Totdat Mickey het tijd vond om zijn land uit te breidden en ook eens de keuken ging ontdekken.. Toen was mijn moeder verbannen naar de achter tuin