en toen stond er een vrachtwagen uit te branden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

en toen stond er een vrachtwagen uit te branden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 03:31

Ja... Ik ben best geschrokken net... Het is niet alsof jullie er veel aan kunnen doen maar ik moet het toch even kwijt...

Rond een uur of drie hoorde ik een ontzettend harde knal en een PSSSSHHHHHHTTTTTT geluidje. Het klonkt enorm als vuurwerk en ik dacht "zijn die rotjochies nou weer bezig" (ze proberen hier regelmatig dingen in de fik te steken met vuurwerk) dus ik ging toch maar even kijken omdat het toch een aardige knal was, net toen ik er stond kwam er een tweede knal en zag ik best fel licht. Jep, dat moest vuurwerk zijn! Dus ik ben even blijven staan om het in het oog te houden (ik zag het van uit het terras, er staan nog twee appartementsblokken voor maar tussen die twee blokken kon ik het licht zien en er boven ook gezien wij op het hoogste verdiep zitten).

Ben terug naar binnen gekomen omdat mijn woef beetje bang was toen ik nog een derde knal hoorde, deze was echt ontzettend luid, dat kon geen vuurwerk meer zijn! Dus terug naar het terras gegaan om te kijken... Een rookpluim :oo helemaal zwart! Dat zat góed fout. Na twee minuten zag ik ook het typische lichtflakkeren die enkel vlammen met zich mee brengen.... Ook hoorde ik een hoop geschreeuw van een man en een vrouw. Ik heb hier nog even rusteloos rondgewandeld omdat ik niet wist wat doen. Ik zit nl alleen thuis op dit moment en durfde dus niet heel goed naar buiten gaan... Want wat als er iets aangestoken was en die bende er nog stond? Ik ben niet groot en al evenmin echt afschrikwekkend... En als ik nou een fixe herder oid had... Maar die Jack Russel gaat al evenmin veel "angst" inboezemen als het daar op aan komt...Maar aan de andere kant, wat als er mensen waren die hulp nodig hadden? Dus de jack haar riem gepakt en beneden gaan kijken. (jack alleen laten vond ik geen optie gezien die ook doodsbang was) sleutels gezocht en naar beneden!

Toen ik buiten kwam zag ik het geflakker van dat licht nog duidelijker dus ik heb het op een rennen gezet samen met de jack.... Kwam de hoek om en heb even stil gestaan met mijn mond open... Voor me stond een vrachtwagen in lichterlaaie. Er waren nog meer mensen op straat. Een vrouw stond in mijn buurt en heb meteen gevraagd of de mensen er uit waren... Dat bleek gelukkig van wel! Die waren er meteen uitgesprongen. De vrachtwagen is stilgevallen en wilde niet meer starten. Na een paar keer proberen is er rook uit de motorkap gekomen. Toen hebben de mensen hun hond gepakt en zijn meteen uit de vrachtwagen gegaan. Daarna zijn de vlammen onder de motorkap uitgekomen... Ze hebben meteen de brandweer gebelt maar die deed er vrij lang over om hier te geraken naar het schijnt. Inmiddels stond de vrachtwagen al in lichterlaaie en de brandweermannen begonnen net met blussen toen ik aan kwam.

Het heeft een aardig eindje geduurd. Er stak een ontzettende wind op waardoor de vlammen oversloegen naar de struiken naast de weg (en vlak naast die struiken staan bomen... En die staan dan weer nagenoeg tégen een appartementsgebouw) waarbij er even paniek ontstond. Maar dat was snel geblust (thank god dat het goed geregend heeft afgelopen nacht en ook deze avond...)... Tegen de tijd dat de vlammen in de kabine van de vrachtwagen uit waren was er hier weinig tot niets meer van over op een hoopje, deels verkoolt, metaal na... Een brandweerman heeft zijn straal constant op de benzine tank gericht gehouden, eentje hield de cabine onder water zodat die niet terug ging branden en de andere richtte zich op de achterkant die nog steeds vol in vuur stond... Toen ze die ongeveer uit hadden is er een brandweerman op een lader gekropen om de binnenkant te kunnen blussen, die leek geheel uit en hij kroop naar beneden... Maar vijf minuten later vatte die terug vlam... Ze hebben groene bussen laten komen en dat bleek van dat speciaal schuim te zijn, daarmee hebben ze ook de achterkant geblust gekregen. Ze hebben nog een flinke tijd staan nablussen....

Ik zit ondertussen terug in de zetel voor mijn PC maar mijn slaap is me wel over... Ik zit nu toch te trillen een beetje :o Gelúkkig dat die mensen er uit waren... Ze hadden er nooit levend uit gekomen anders... Respect voor de brandweerlieden! Die er zo ontzettend rustig en moedig onder bleven... +:)+ Op dit moment zijn ze de vrachtwagen (ofja, hetgene dat er van over blijft... En da's niet zo veel) overigens aan het verslepen...

Anoniem

Re: en toen stond er een vrachtwagen uit te branden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 05:15

dat schud je toch wel ff wakker in de vroege ochtend
gelukkig was iedereen en de hond er al uit ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:29

Aaah, dat is inderdaad doodeng!
Twee jaar geleden is voor mijn huis een groot restaurant afgebrand. De wind stond verkeerd en mijn ouders vreesden ook met grote vrezen.

Momenteel ben ik ook alleen thuis en is hier in het dorp en omgeving een pyromaan aan het ouwehoeren... Al enkele auto's, schuurtjes, caravans etc. hebben hun einde op die manier gevonden.

Die mensen zullen ook wel flink geschrokken zijn!
Maar een vrachtwagen loopt toch op diesel? Dat is toch minder brandbaar dan benzine? Ik weet het ook niet precies hoor...
Eng genoeg in ieder geval!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:32

Jeetje wat een avontuur, en dat op de vroege ochtend :oo
Gelukkig zijn de mensen+hond ongedeerd gebleven, lijkt me toch behoorlijk schrikken als de vlammen ineens uit je wagen slaan.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:34

Je bent wel meteen wakker zo s'ochtends vroeg ;).
Het had veel erger kunnen aflopen, gelukkig is de brand niet overgeslagen en is iedereen ongedeerd gebleven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:38

Kan mij voorstellen dat je geschrokken bent ja.
Wel fijn dat er geen gewonden/doden zijn gevallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 15:51

Ja ik was spontaan wakker inderdaad :')

Ik was ook blij toen ik hoorde dat beide inzittende er uit waren...

Ik heb geen idee of een vrachtwagen op diesel of op benzine gaat, maar branden zal het allebei wel doen als het heet genoeg is vrees ik...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 00:44

Jeetje wat eng ja! Gelukkig is het vrij goed afgelopen. Alleen zonde van die vrachtwagen!