Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:11

Tsjah, ik doe het niet snel, maar nu moet toch ik ook even mijn ei kwijt.

Mijn school had bedacht dat wij stage moeten lopen voor zeven maanden, waarbij je dus vanaf februari kon beginnen. Aangezien ik, fanatiekeling -:) die ik ben, het in 1x achter elkaar wilde gaan doen, betekend dit dat ik dus vanaf afgelopen februari tot en met eind augustus zou moeten stage lopen.
Goed, stage gevonden; ideaal, ongeveer een kwartiertje in de trein, no problemo als je week OV hebt. Maarja, aangezien ik in één ruk door wilde, moet je dus ook tussen 16 juli en 16 augustus gaan treinen. (Voor de personen die dit niet weten, dan is je week OV niet geldig, reizen kan wel met korting.)
Ik uitgerekend wat voor mij het voordeligst zou zijn en ik kwam uit op retourtjes kopen met korting.
Dus ik vorige week daar mee begonnen. Eén retourtje kost voor mij €5,20. Ik heb dus ondertussen 7 dagen moeten reizen met een kaartje oftewel 7 x €5,20 = €36,40. En begrijp me goed, ik heb dit graag over voor mijn leerzame en leuke stage... maar...

Nu ben ik in al die 7 dagen dus nog geen enkele keer gecontroleerd!! Ik heb dus ondertussen al 14 x 15 minuten, oftewel ruim 3 uur, in de trein gezeten, zonder dat ik ook maar 1x ben gecontroleerd! Ondertussen dus al ruim €36 aan kaartjes uitgegeven die nooit zijn afgestempeld. Als arme student zijnde kan ik dit geld voor hele andere doeleinden heel goed gebruiken!

Het duiveltje op mijn schouder zegt }:) "stap de volgende keer in zonder te stempelen!" }:) , maar het engeltje in mij durft dit toch weer niet aan, want, O:) "je zal net zien dat meneer de conducteur dan langs komt" O:)

Achja, maandag stap ik natuurlijk weer in de trein, braaf geluisterd naar het engeltje, met de hoop dat meneer de conducteur me vandaag wel komt verblijden... :')

Denica

Re: Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:13

Stom is dat he, dan voelt het ook al snel zinloos om een kaartje te kopen alhoewel ik dus nooit zonder kaartje zou gaan reizen. In de bus is het dan wat leuker ;)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:14

Het is echt triest hoe slecht er wordt gecontroleerd op dat traject, meestal pas als je in Brabant bent ofzo... En inderdaad ook zeer lüllig als je dan steeds kaartjes voor nop koopt :(:) ik heb dan ook wel eens overwogen om dan geen kaartje te kopen, maar dat "engeltje" zorgde er toch ook altijd voor dat ik dat wel altijd braaf deed _O-

Ik ben benieuwd of het duiveltje nog 's de overhand gaat spelen bij je :))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:17

Naja, engeltje herinnerd me er graag aan dat dat me een boete van €35,00 plus je reiskosten gaat kosten. Dat is nog meer dan die 7 dagen geen knipje in mn kaartje :P

Maargoed, ik werd met mijn OV ook niet vaak gecontroleerd, maar nu let je er pas echt op.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:18

Ik herken je gevoel en frustratie..
Ik heb ook een aantal jaar op dat traject met de trein gereist en praktisch nooit gecontroleerd..

Alleen, toen die dag het duiveltje de overhand kreeg werd ik wél gecontroleerd.. Boete.. Mja, aangezien ik die boete ook nooit thuisgestuurd heb gekregen viel dat ook nog wel mee.. :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:18

Oh ja het is zo vervelend!
Maar om nou het risico te nemen om geen kaartje te kopen..
Zeker omdat het bij jou niet om heel veel geld gaat voor een kaartje, kan je volgens mij beter de boete niet riskeren.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:19

K heb ook vaak zat gehad dat k van Rotterdam naar leeuwarden/harlingen ging (leeuwarden = 2,5 uur, harlingen = 3 uur en een kwartier! ) en gewoon niet gecontroleerd werd. K hoop altijd juist dat ze komen controleren, dan heb k tenminste niet mn geld voor niks uitgegeven :+ Mja toch elke keer maar weer een kaartje kopen hihi

Tivara

Ik ben een jaar op en neer met de trein naar school geweest. En als ik in het totaal 20 keer gecontroleerd ben is het veel.

Mavelle

Als ik arm ben dan koop ik even in 1 x paar kaartjes zonder stempel, en als ze dan komen controleren dan zeg ik dat ik vergeten ben af te stempelen omdat ik het kaartje al een paar dagen eerder had gekocht (datum van afgifte kunnen ze wel zien namelijk).

Het is wel netter om een kaartje tekopen, maar wat ts zegt, het is zo frustrerend als ze niet komen controleren en jij had je geld wel beter kunnen gebruiken!

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:21

Ben ik nou de enige die het niet met je eens is.
Je koopt toch een kaartje om met de trein te mogen reizen niet om gecontroleerd te worden?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:22

Het is inderdaad erg frustrerend. Ik heb het ook vaak gehad.

Toen ik nog in Tilburg woonde ging ik vaak 2 keer in de week (vrijdag en zondag avond) met de trein naar den bosch voor dansles. Mijn kaartje werd echt super vaak niet gecontroleerd.

Op een gegeven moment werd ik zo snugger om een weekend retour te kopen.

Ik kocht op vrijdag een weekend retour, als deze niet werd gecontroleerd gebruikte ik die zondag weer gewoon opnieuw. Als die op de heenweg werd gecontroleerd, dan kocht ik voor de zondag een enkeltje heen (A) en als die op de terugweg werd gecontroleerd dan moest ik een nieuw kaartje kopen. Dat laatste kwam echt super weinig voor... Heel fout en slecht misschien, maar jah, ik zal echt de enige niet zijn geweest. En ik vond mijn danslessen eigenlijk al duur zat.
maar jah, doordeweeks kan dat natuurlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 24-07-09 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:23

uh je koopt dat kaartje niet omdat je de conducteur ontloopt... Je koopt een kaartje omdat je dan betaalt aan de NS. Ook voor je OV krijgt de NS gewoon betaalt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:23

Je koopt het kaartje niet voor de conducteur, je koopt het omdat je daarmee betaalt voor je treinreis. Pak je de trein dan moet je betalen, conducteur of geen conducteur.
Maak je toch gebruik van de trein zonder te betalen dan is dat in feite diefstal.

EDIT: je bent dus niet de enige mareen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:24

Maar wat is nou de moeite om die kaartjes te controleren? Je voelt je toch behoorlijk banketstaaf als je niet gecontroleerd wordt op zo'n lang stuk, bovendien zijn die kaartjes tegenwoordig ook niet goedkoop meer !

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 21:25

mareen schreef:
Ben ik nou de enige die het niet met je eens is.
Je koopt toch een kaartje om met de trein te mogen reizen niet om gecontroleerd te worden?

Ik hoop dat je de sarcastische ondertoon in mijn bericht kan waarderen.

Je krijgt het gevoel voor niets een kaartje te kopen als je er toch niet op wordt gecontroleerd. Natuurlijk is het normaal om gewoon een kaartje te kopen en dit ga ik ook gewoon blijven doen hoor ;)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:25

Zou jij conducteur willen worden?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:25

ik ken je gevoel, verleiding is erg groot..
maar het is natuurlijik altijd zo dat als je het duiveltje op je schouder laat winnen, er net die dag controle is :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:28

15 minuten is nou niet een lang stuk hoor :Y)

Maar kan je niet een kaartje kopen zonder datum en zeggend at je bent vergeten af te stempelen als ze je een keer komen controleren?
Of denk ik nu slecht O:)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:29

Die van dat weekendretour is niet slecht bekeken, doe ik ook wel eens...
Helemaal zonder zou ik niet doen, want zoals sommigen al zeggen: Die ENE keer dat je voor één stationnetje zonder kaartje instapt, komt de conducteur WEL langs.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:30

ja je bent slecht.,
als er dan controle is ben je gewoon de l*l

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:30

Zooo dat ken ik.
Het traject van Breukelen naar Utrecht centraal wordt je bij elke halte zowat gecontroleerd. :=
Maar als je van Utrecht Centraal naar breukelen reist nooit.
Zo krom..

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:31

Tja.. controle ofniet, dat geld ben je sowieso kwijt.

Als je iets in de winkel gekocht heb en je komt erachter dat ze geen alarmpoortjes hebben denk je dan ook "he verdomme, heb ik het voor niks afgerekend!" ?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:32

Letizia schreef:
15 minuten is nou niet een lang stuk hoor :Y)

Weet niet of dat tegen mij is, maar ik had het over het stuk R'dam - Leeuwarden/Harlingen, dat is wel een behoorlijk stuk ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:32

Dat wel ja, ik had het over het stuk van de TS :Y)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:33

Koop gewoon een retourkaartje zonder datum en 'vergeet' de datum te stempelen. Zolang je niet gecontroleerd wordt, kan je ´m keer op keer gebruiken. Wordt je gecontroleerd; trek een pruillipje en je komt er vaak mee weg.

Mijn vriend reisde altijd zonder kaartje; de keer dat hij gecontroleerd werd en daar ook nog een boete voor kreeg, wogen niet op tegen de kosten van elke keer een retourtje kopen.