Ik.......... Met mijn chagrijnige kop.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essiie

Ik.......... Met mijn chagrijnige kop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 20:26

De laatste tijd reageer ik op alles en iedereen behoorlijk chagrijnig.
Zo ook tegen mijn vriend, ik kan hem zo ontzettend afkatten terwijl hij iets bedoeld als een grapje, maar ik reageer er heel l*llig op, en daarna voelt het gewoon niet fijn dat ik dat heb gedaan.
Ook tegen mijn moeder haar voor al eigenlijk. Even een voorbeeldje: Mam wat betekend deze Engelse zin? ( Ze weet dat ik erg veel moeite heb met Engels ) Tja meid je moet echt eens wat beter op letten met Engels, en dat bedoeld ze gewoon als een grapje en zo komt het eigenlijk ook wel over.
Maar ik vang het op een een of andere manier echt altijd gemeen op. Dus dan reageer ik echt met een toon van mens flikker aub op, dan ben ik van je af.
En ik weet wel dat dit absoluut niet leuk is naar andere mensen toe, en ik baal er ook ontzettend van want zo wil ik niet zijn.
Ook heb ik de laatste tijd echt gewoon huilbuien gewoon onverklaarbare huilbuien.
Mischien heeft het er iets mee te maken. Maar bij deze wil ik gewoon graag tips...
Ook als iemand een smsje stuurt als: Bel eens. Dan kan het hart me zo in de keel schieten omdat ik bang ben dat die gene boos op mij is. Of omdat er wat ernstigs aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door Essiie op 24-07-09 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

LeonieL

Re: Ik.......... Met mijn chagrijnige kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:28

onverklaarbare huilbuien heb ik ook wel eens.. Ook om onnozele reden vandaag ook, terwijl ik met tranen in m'n ogen stond dacht ik bij mezelf'huh? Waarom huil ik nou? da's nergens voor nodig'

maar het gebeurt toch *En het ging over wassen ofzo iets xD Preciese reden stuur paar PB xD*
Ik heb geen tips, maar bij mij is het ook zo weer over.. Bij jou niet dan?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:32

Dat is wel vervelend. Hoe gaat het met de rest? Doe je wel dingen die je echt leuk vindt?

M_EL_ISSA

Tsjaa.... heb je dit ineens, of trek je altijd dingen op jezelf en dat als negatief opvat?
Ik kan ook, als t gewoon als grapje of mededeling bedoelt is, mezelf helemaal zwart maken van binnen. :o

Eternalty

Net nieuwe medicatie, of van medicatie veranderd? Nieuwe omgeving, school, werk, stress of gewoon hormonen? Dat zijn een paar redenen die ik kan bedenken.
(Oplossingen daarentegen heb ik nou weer niet :+ sorry! )
Ik had toen ik aan de pil was soortgelijken dingen, dat ik kon gaan huilen omdat ik (voor de grap) geen vla mocht kun je nagaan! Was dus de verkeerde hormoonsamenstelling voor mij (of iets in die richting gok ik).

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:33

Ik herken dit wel, ik heb hier ook last van. Bij mij is het een teken dat ik de rem er weer op moet zetten, omdat ik mezelf weer voorbij aan t lopen ben. En dat ga ik op mijn omgeving afreageren...

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:34

even stipje,

herken me onwijs hierin

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:35

Misschien ben je erg moe en aan vakantie en ontspanning toe?

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 20:37

Ik heb geen last van stress of zoiets.
Ik gebruik al een tijd de zelfde pil.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:37

Ook een stipje, want die dingen die de TS nu noemt, heb ik nu ong een halfjaar last van..

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:40

Eternalty schreef:
Ik had toen ik aan de pil was soortgelijken dingen! Was dus de verkeerde hormoonsamenstelling voor mij (of iets in die richting gok ik).

Hier had ik dus ook last van! Ik realiseerde het me pas toen een vriendin zei dat ze stinkshagrijnig werd van de pil.. Ik had er nooit over nagedacht maar volgens de dokter was het inderdaad pilmoeheid.. nu ben ik over op een 3 fasen pil en ben ik een stuk vrolijker ;)

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:43

Ik heb het ook al tijden. Naar dokter geweest en bloed afgenomen. Bij mij kwam er niks bijzonders uit. Moest ook bijhouden wat ik at op een dag en dat was ook voldoende. Miss eet je niet goed of anders dan normaal? Of je hebt misschien iets van ijzertekort? Ik gok ook maar wat, bij mij kwam er immers niks uit. Ben je verder ook nog moe of dat niet? De dokter zei bij mij dat ik dan maar 12 tot 14 uur moest slapen per dag. Dag sociaal leven :Z Daar ben ik dan maar ook niet aan begonnen :o

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:44

Ik herken het ook in mezelf, aan het begin van de puberteit kon ik opeens ook zomaar gaan huilen en vatte ik dingen ook meestal negatief op!
Ik denk dat het met de hormonen te maken heeft ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:47

Ach hoort erbij denk ik, ben ook van jou leeftijd en heb t ook wel s hoor ;) Vooral inderdaad dingen anders opvatten dan dat ze bedoeld zijn, bijvoorbeeld een grapje inderdaad, en daar dan boos om worden, of het me zelf heel erg aantrekken. Maar dat is maar s in vlagen.. Meestal voel ik me gewoon prima ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:49

Het kan inderdaad aan de pil liggne, ook als je hem al een tijdje gebruikt, want je hormoondinges schommelt vanuit je lichaam (naarmate je ouder wordt) ook al dus het kan zijn dat je een andere pil moet ;) Sterkte iig

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:54

Gelukkig,nog meer mensen die er last van hebben!
Ik lees ook even mee!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:39

Ik denk dat je bij jezelf na moet gaan waarom je zo reageerd. Probeer dat uit te pluizen. Tuurlijk kan het iets met hormonen zijn, maar het kunnen ook gewoon geestelijke dingen zijn.

Heb je de laatste tijd veel stress? Ben je snel gekwetst? Zou het misschien kunnen dat je niet tevreden bent met jezelf, twijfelt aan jezelf, waardoor je dat soort grapjes heel moeilijk kunt hebben? Ben je boos over iets, of gefrustreerd over iets? Slaap je slecht?

Het lijkt erop dat je op alles en iedereen irritaties hebt, probeer uit te pluizen waarom. Dit heeft een oorzaak, als je die oorzaak vind kun je het bij de kern aanpakken...

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:41

Oh god wat dat reageren heb ik ook zovaak hoor :))
Ze zijn hier vaak niet zo blij met me en ik weet dat ik fout zit, maar ik geef het niet toe O:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:45

In eerste instantie zeg ik ook 'de pil!' Wat een ellende heb ik ermee gehad. Was maar drie maanden, (kreeg een andere pil tussendoor wegens vergoeding zorgverzekering enzovoorts). Na lang zeuren had ik mijn oude pil weer terug. Wat een opluchting. Had weer energie, was weer vrolijk en ik had mijn hormonen weer onder controle.

En een ander ding: nasleep van de pubertijd? Je lichaam veranderd nog steeds ;)

tiesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:00

Zo herkenbaar dit..
Ik heb 't vaak als ik een beetje aan het stressen ben (zonder dat ik dat toe wil geven, haha)
Verandering van pil maakte bij mij niet uit, want dacht eerst ook dat het daaraan lag.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:11

Ik zie dat je 17 bent, misschien gewoon even last van je hormonen? Komt vast wel goed, ga lekker in bad liggen met goed boek kijk daarna nog leuke film lekker op tijd naar bed, en morgen weer happy op?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:18

Vervelend meid, ik heb dit ook af en toe en snap wat je bedoeld. Je weet dat je lelijk en onredelijk reageert, maar wordt toch boos om mensen om wie je juist veel geeft.
Het eerste wat bij mij op kwam was ook stress. En stress hoeft niet altijd te zijn dat je het druk hebt of iets dergelijks. Het kan ook zijn dat je je zorgen maakt of dat er dingen spelen die je aandacht vragen, dat kan je (onbewust) erg uitputten, waardoor je sneller prikkelbaar reageert.
Ook nasleep van de pubertijd kan een oorzaak zijn, als je 17 bent is je lichaam en hormoonhuishouding nog volop in ontwikkeling. Op momenten dat je boos wordt kun je het beste even iets leuks/fijns voor jezelf doen om af te leiden. Muziek luisteren, film kijken, vriendin bellen... even je aandacht ergens anders op richten. :)

Skippiedip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:02

Jaren geleden ook last van gehad, bleek last te hebben van hypoglycemie... alvleesklier maakt dan teveel insuline aan en ontrekt alle suikers uit je bloed.. bij nog meer suiker eten, gaat ie nog harder werken.. Je bloedsuiker schommelt dan dus veel te sterk.
Bij mij werkte het goed om me aan een "suikerloos" dieët te houden.
Kon ook echt om het minste of geringste in janken uitbarsten en was stront chagie.. Toen ik overging op "geen suiker", dus snoep, suiker in de koffie, en allerlei andere "verboden" via de homeopaat, ging dat over.

Maar goed, gezien je leeftijd zouden je hormonen ook een oorzaak kunnen zijn.

Sterkte

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:06

Ik heb het momenteel ook, ik kan zelfs huilen om de frontline reclame >;) en m'n vriend,
die kan ik momenteel niet meer zien of luchten.. :n nou is hij in mijn geval daar zelf ook wel aardig schuldig aan
maar ik kan niks meer hebben :\ constant chagerijnig..

Dus ik had mezelf maar voorgenomen eens naar de dokter heen te gaan.. want dit kost zoveel energie..

Ik heb ook geen zin om wat te doen, om iets te ondernemen.. om überhaupt iets te doen .. :\

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:48

NonaWen schreef:
Ik heb ook geen zin om wat te doen, om iets te ondernemen.. om überhaupt iets te doen .. :\

Klinkt heel erg bekend ja!

Zit al een tijdje niet lekker in mijn vel (door omstandigheden, mag via PB) en ik heb ook nergens zin meer in.
Heb ook veel last van stress, veel veranderingen meegemaakt sinds vorig jaar.
Maar het gene wat ik zo vervelend vind is dat ik het ene moment heel vrolijk kan zijn en 10 minuten later kan ik me weer heel zielig voelen. Heeft ongetwijfeld vast ook wel met hormonen te maken, maar lang niet alles.