Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:33

Hallo,

Het zit zo, 3 maanden terug kwam ik helemaal vrolijk aan met een vakantie naar Malta, waar ik graag nog een keer heen wilde.
Maar mijn moeder vond het te duur en gezien de prijzen zouden dalen zouden we later nog wel boeken. Ik toen nog duidelijk gezegt dat ik alleen naar malta wilde.

Nu een maand terug kwam mijn moeder met dat ze toch naar griekenland wilde. Ik direct aangegeven dat ik dat NIET wilde.
Nu heeft ze een vlucht geboekt voor a.s. donderdag naar Rhodos.

Nu thuis alleen maar ruzie en minder zin.. Ik wil graag thuis blijven mijn moeder wil dit niet hebben.. en gezien het een vakantie van 800 eu per persoon is.

Iemand een idee hoe ik eronderuit kan komen?

groetjes katja (16)

Loose

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:34

Gewoon er alsnog een leuke vakantie van proberen te maken?
Wel beetje l*llig van je moeder.

kohtje

Waarom zou je niet mee willen?

Limanade

OMG zeg! wees blij dat je uberhaupt op vakantie kan!!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:35

Ik denk dat je nog weinig te willen hebt :p ik mocht ook echt niet thuis blijven hoor toen ik 16 was :=
Je mag denk ik eerder blij zijn dat je überhaupt op vliegvakantie gaat :)

Probeer wat leuke dingen uit te zoeken op Rhodos :) en maak er het beste van..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:36

Sorry maar 't komt mij een beetje verwend over.

Liefst ga ik ook elk jaar naar Aruba, maar als 't te duur is is 't te duur.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:36

ik moet ook mee.maar ik moet mee omdat ik nergens anders naartoe kan.. ik denk dat er voor jou niks anders op zit als mee gaan.. dan erbij griekenland lijkt me geweldig :+:

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:37

Als ze een annuleringsverzekering hebben kan de vakantie geannuleerd worden en krijgen ze sowieso hun geld terug. Ik moest eigenlijk ook mee omdat ik niet alleen thuis mag blijven in de nacht. Dus heeft me tante aangeboden dat ik daar 12 dagen door mag brengen en zo kunnen mijn vader en zus met een gerust hart op vakantie en hoef ik dus niet mee :) . Als je regelt dat je al die dagen goed onderdak hebt en redenen opnoemt waarom je niet mee wil en je vraagt of ze er over na willen denken misschien dat ze het dan goed vinden.

Authentic, ik vind dat dit niks met verwend zijn te maken heeft. Mijn vader en zus + vriend gaan naar het mooiste hotel van Turkije maar nog wil ik niet mee niet omdat ik daar niet heen zou willen maar ik vind vakantie (op vakantie gaan dus) tijdverspilling en ik heb deze vakantie nog veel te doen met de paarden want begin straks aan mijn vervolg opleiding en dan wil ik een aantal dingen afgerond hebben vandaar dat ik absoluut niet mee wil. En thuis zijn is voor mij al vakantie genoeg ;) .
Laatst bijgewerkt door xmarliez op 24-07-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:39

jezus zeg, wat stel jij je aan. Ook om mij komt het extreem verwend over.

Je ouders boeken (en betalen!!) een vakantie voor jou van 800 euro. Ga eens na hoeveel kinderen van jou leeftijd niet eens in nederland een paar daagjes weg kunnen omdat papa en mama het niet breed genoeg hebben.

Stel je niet aan, ga mee en geniet ervan...

trustHim

sja gewoon meegaan en dankbaar zijn dat je uberhaubt op vakantie kan in buitenland. Je kan aangeven wat je leuk vind maar vind het nogal wat om te verwachten of eisen dat je moeder doet wat jij wilt. Je bent PAS 16! Jammer voor jou maar je zult het nog met het gezag van je moeder moeten doen

Rytm

Woooooow. :\

Wees blij dat je moeder uberhaupt nog een vakantie voor je betaalt! Had je nou gezegd "ik wil liever niet meer met m'n ouders op vakantie" en je moet toch, dan snap ik wel dat je dat niet leuk vind. Maar naar Malta was je ook met je ouders gegaan dus dat is het probleem niet.

Geniet ervan joh! Voor je het weet moet je het allemaal zelf betalen en dan is het niet meer zo makkelijk hoor!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:40

Ja wij dus.. wij zijn nog nooit met het hele gezin op vliegvakantie geweest.. deels omdat dat gewoon té duur is :=

Kimbers

Ik snap wel dat je mee moet van je moeder. Je bent nog maar 16 dus misschien vind je moeder het niet prettig als je alleen thuis blijft of alleen op vakantie gaat.
En verder zou ik blij zijn dat je nog op vakantie gaat! Er zijn genoeg mensen die het niet eens kunnen betalen hoor. Dus ga maar gewoon genieten van de zon daar en doe een beetje lief voor je moeder.

Annn

Ik wil wel in jou plaats kat :D
Maar wel stom van je moeder dat ze toch geboekt heeft, terwijl ze wist dat je niet mee wou.

Maar waarom zou je niet op vakantie willen?

Mandyy

Toen ik 16 was moest ik ook mee op vakantie. :j
Nu ben ik 21 en ga ik nog met m'n ouders mee, niet omdat het moet maar omdat ik dat gezellig vind.
Rhodos lijkt me supergaaf! Waarom wil je niet?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:41

Ja je kunt alleen annuleren als je daar een goede reden voor hebt, ik heb de vakantie van mijn moeder moeten annuleren omdat ze overleden is en ik kan je vertellen hoe dichterbij de datum, hoe minder je terug krijgt.
TS ik denk dat je blij mag zijn dat je moeder nog zo'n vakantie kan betalen voor je!
Wees blij dat je lekker na Rhodos mag je moeder.
Maak er wat van ;) en geniet ervan..
Ik zou deze zomer weggaan met mijn moeder maja, dat gaat niet meer. Ze kunnen zomaar wegvallen en ook als ze pas 44 zijn, maar je kunt ook het beste ervan maken, en dit als een mooie herinnering beschouwen voor later.

trustHim

ben ook nog nooit op vliegvakantie geweest nee en ben eerlijk gezegd blij dat ik mee MAG

Vrouw2014

Verwend mormel!!! ;)

Ik kan ga dit jaar niet eens op vakantie! En als je nou na een 1 of andere flut bestemming gaat zoals bijv texel (sorry voor diegene die het top vinden daar een week met je moeder ;) ) snap ik je reactie nog wel...

Geniet er lekker van!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:42

Ga zeiken zeg verwend nest!!!!!!!! Ik ben vanaf mijn 17e niet meer op vakantie geweest! En daarvoor enkel in Nederland

Doe mij die vakantie maar en blijf jij lekker thuis.

bah wat walg ik van pubers als jij bah bah bah

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:43

Niets aan te doen geloof ik.. Je bent inderdaad nog maar 16 dus wat jong om al te beslissen of je wel of niet meewil. Griekenland lijkt me erg fijn.
Veel plezier!! Het wordt vast fijn ! (al is dit waarschijnlijk niet wat je op dit topic wil horen ;) )

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:44

ik vind dat sommige mensen wel erg overdreven reageren, een beetje aardiger mag ook wel ;)

Deels kan ik je begrijpen, maar Griekenland is ook zo mooi wat de omgeving betreft, en je moet inderdaad blij wezen dat je naar het buitenland kan :)
Zo bleven wij vaak in Nederland, of gingen naar Duitsland ivm mijn vaders rug.
Nu gaan wij niet meer op vakantie omdat mijn vader dat niet meer aankan en wij een eigen paardje hebben.

Er zijn genoeg mensen die jaloers op je zijn ;) dat moet je niet vergeten :) en ik zou als ik jou was er het beste van maken daar, je zult het vast naar je zin hebben (al denk je dat nu niet)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:44

Ik ga niet op vakantie dit jaar...geen geld...

Dat ze geboekt hebben terwijl je echt niet wilde is niet zo slim van je ouders, als je 16 bent kan je makkelijk alleen thuisblijven (ik destijds wel in iedergeval, ging toen ook met vriendinnen op vakantie naar Mallorca)
Maar nu er al geboekt is zou ik als ik jou was gewoon niet zeiken en meegaan, is toch hartstikke lekker om er ff uit te zijn? Geniet van de zon, zee, strand en lekker eten en een goed gesprek met je ouders ;)

Had graag zo'n vakantie gedaan met mijn ouders, maar het zit er ff niet in helaas.
Ik ben trouwens 21.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:45

meid profiteer van de tijd dat je ouders het nog betalen en ga lekker mee :) .
je kunt toch lekker je eigen zin gaan doen daarzo :)

ik ben jaloers hoor :j helaas hebben mijn papa en mama nooit echt een vakantie kunnen boeken met ons er allemaal erbij.
en man wat was ik hun dankbaar toen ik mee mocht naar spanje naar een heeeeeleeeee zaaie camping.
ik heb me nog nooit zo vermaakt, als een kind met een barbie pop :)

huppa bokkepruik af en ga nu op internet wat leuke kroegjes en winkesl spotten,, erruug handig voor als je eenmaal daar bent :)
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 24-07-09 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:46

smokey17 schreef:
Ga zeiken zeg verwend nest!!!!!!!! Ik ben vanaf mijn 17e niet meer op vakantie geweest! En daarvoor enkel in Nederland

Doe mij die vakantie maar en blijf jij lekker thuis.

bah wat walg ik van pubers als jij bah bah bah

beetje overdreven reactie vind je niet? :? je mag zo denken, maar verwoord het dan even wat netter ;)

Ik zou er ook voor tekenen hoor dat ik naar Griekenland mocht.
Ik kon mee naar Italie dit jaar omdat ik een schat van een vriendin heb die een deel voor mij betaalde (anders kon ik ook niet mee ivm geldgebrek)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:47

xmarliez schreef:
ik vind vakantie (op vakantie gaan dus) tijdverspilling en ik heb deze vakantie nog veel te doen met de paarden want begin straks aan mijn vervolg opleiding en dan wil ik een aantal dingen afgerond hebben vandaar dat ik absoluut niet mee wil. En thuis zijn is voor mij al vakantie genoeg ;) .

Da's imo iets anders dan "ik heb mammie en pappie gevraagd om een vakantie naar Malta en nu moet ik van mammie en pappie mee naar Rhodos en dat is geen Malta en nu wil ik niet meeeheeeheee |( ".