Marktplaats alleen slecht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Marktplaats alleen slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:49

Hée, Op meerdere subfora kom ik topics tegen met
'MP is een ramp'of' er staan alleen maar slechte dingen op' ' er lopen alleen maar gekken rond'

Maar is dat echt wel zo? Ik lees nu alleen de slechte kant van MP, Maar ik heb nog nóoit ergens last van gehad.. Wij hebben ook spullen daar ge/verkocht. En nu een hondje, maar die is gewoon gezond, en die van ons blijft 9 weken bij de moeder..
Dus niet iedereen is slecht.

Hebben jullie ook goede verhalen over MP? Of zijn we éen van de weinigen die wél goede ervaringen heeft met MP.

AaronYve

Re: Marktplaats alleen slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:52

Ik heb goede ervaringen maar ook slechte.
Meestal is het gewoon dat mensen onzin bedragen bieden en/of gewoon niks meer laten weten.
Of je spreekt met ze af dat ze iets komen ophalen en dan komen ze niet.
Op bokt vind ik het vervelend dat mensen vragen om foto's van alle kanten en aan-foto's en maak je die en laten ze ook niks meer weten. grr
Maar ook hier goede en slechte ervaringen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:56

Het is niet Marktplaats, het zijn de kopers en verkopers die zorgen voor slechte ervaringen :)

Daar kan MP niet heel veel aan doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:56

Ik heb goede ervaringen met MP. Allereerst: Ik heb mijn paard van MP en wat ben ik al jaren gelukkig met hem! :+:
Toen ik zijn foto's zag, Love At First Sight. :D
En ik heb er alles op verkocht wat ik wilde verkopen en heb er ook wel eens wat gekocht, wat ook prima is gegaan. Het is een superhandige website. :)
Oh, en ik heb er mijn beide katten en een konijn ook vandaan. Mijn tweede konijn komt niet van MP, maar die is wel heel happy met het andere nijntje van MP. :D

Maar ik snap ook best dat iets helemaal fout kan gaan, hoor. :j
En het is idd waar dat het ligt aan de mensen, niet zozeer aan de website zelf. ;)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 24-07-09 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:58

Ach ik weet dat laatst een vriendin van me een oeps nestje heeft verkocht via Marktplaats. Ze heeft voor alle pups babyboeken gemaakt en heeft enorm haar best gedaan met de pups, en het waren zulke leuke pups. Ben zelf ook bijna gezwicht. Ik ben ervan overtuigd dat de nieuwe eigenaren er superleuke hondjes aan hebben.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:58

Ik heb een geweldig huis gevonden voor mijn paard wat niet meer geschikt was voor de sport, via marktplaats. Nergens anders zou hij het beter kunnen hebben. Ook mijn huidige paard heb ik van MP.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:01

Ik verkoop en koop vaak dingen op marktplaats, en meestal gaat het gewoon goed. Heb wel eens ooit betaald en niets gekregen, maarja, dat gebeurt gelukkig niet vaak. Ik vind marktplaats een geweldige site, en bovendien, marktplaats is niet slecht, het zijn de soms lastige mensen, en die zorgen ervoor dat er dingen gebeuren die niet leuk zijn. Marktplaats probeert die mensen zo goed mogelijk weg te houden ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:04

1 slechte ervaring tegen over verder alleen maar goede ervaringen.
Het is niet MP wat slecht is maar er kunnen slechte verkopers tussen zitten waar MP niets aan kan doen.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:11

Ik koop en verkoop ook via marktplaats en heb zowel goede als slechte ervaringen, maar als ik iets koop via mp bij een particulier zorg ik er wel voor dat ik het kan ophalen

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:14

Ik heb geen problemen gehad met marktplaats.
Je moet goede afspraken maken en dan komt het wel goed.

Heb ook zovaak een boek verkocht of gekocht, dat ging altijd goed.
Behalve de ene keer dat ik een boek van een verkeerde druk kreeg. Toen heb ik netjes mijn geld terug gekregen. Hulde aan eerlijke mensen :)

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:16

Ik heb goede ervaringen met MP hoor, zo hebben we onze menkar en ook wat andere paardenspulletjes vandaan.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:22

Ik heb meer goede als slechte ervaring met marktplaats.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:13

Ik heb er zowel goede als slechte ervaringen mee

Vorige week nog een goede ervaring, ik had een eiwitaschuimer gekocht voor 25 euro, die kost in de winkel nu meer als 250 euro! Goede deal dus!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:17

Er zijn veeel en veeel meer goede ervaringen mee lijkt me.. Maar dit is normaal, dit verwacht je.. Hier word niet over geschreven.

De vreemde, vervelende dingen worden over geschreven...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:19

Ik heb ook hele goede ervaringen met MP, zowel met dingen kopen als verkopen. Toen ik mijn motor wilde verkopen stond ie weken op speurders en marktnet, bij MP had ik hem binnen een week verkocht. Veel mensen kijken er op, dus je bent je spullen wel vaak snel kwijt.

Nadeel is dat er vaak laag geboden wordt, maar ach, dat hou je toch wel. Ook met kopen via MP alleen maar goede ervaringen gelukkig :)

Ik vind het daarnaast een handige prijscheck site :j

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:20

Marktplaats is op zich natuurlijk helemaal niet slecht.

Het is gewoon een verzamelplaats waar mensen advertenties kunnen plaatsen. Wat is daar slecht aan? Dan moet het briefjesbord in de supermarkt ook slecht zijn. Marktplaats is precies hetzelfde, alleen wat groter.

Bepaalde advertenties en mensen achter de advertenties, ja, die kunnen slecht zijn.

Maar met een beetje GBV zie je dat vanzelf.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:21

Ik ben sinds 2 weken aan het verkopen geslagen op marktplaats. Ik heb mijn oude BP verkocht en een harddiscrecorder. Geen slechte ervaringen met allebei. De een is opgehaald en de ander verstuurd.

Ik heb een paar maanden geleden een encyclopedien-set gekocht. Opgehaald bij de mevrouw thuis!

Maar inderdaad, je moet mazzel hebben denk ik!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:00

Heb er tot nu toe geen slechte ervaringen mee! Laatst nog een hondenmand opgehaald bij een vrouw die bij ons in de buurt woond, eveneens onze hond hebben we via marktplaats gekocht! Ik moet zeggen, wij bellen alleen met mensen en niet mailen of wat dan ook! Als je ze aan de telefoon hebt heb je eerder door of het zakie stinkt!

Wij zijn wel 1x donders voorgelogen. Mooie pony in Belgie te koop (was ook een mooie foto), mijn paps en ik in de auto... 2,5 uur rijden! Aan de telefoon nog gevraagd, heeft het beessie gebreken, schuurt niet op de staart etc! Nee, hij was helemaal gezond. Kom je na 2,5 uur rijden aan in Belgie, wat staat er op stal... een magere pony met de manen er kats afgeschuurd en staart ook! We zijn zonder er ook maar op te zitten omgedraaid en weer na huis gegaan! Naar mijn mening stond er dus een andere foto op mp ....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:20

tja naast slechte ervaringen heb ik ook wel veel goede ervaringen op MP.
ook veel leuke koopjes opgedaan :)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:19

Feit is gewoon dat MP net als bijna alle andere sites toegankelijk is voor iedereen. Dus ook voor de 'gekken' onder ons. En dan houd je vervelende dingen, net zoals in de normale wereld. Vroeger werd je bedonderd op de markt, maar tegenwoordig gaat bijna alles via internet. Als er daar iets mis gaat, lees je dat dus ook op het internet terug, waar iedereen het kan lezen. Als een marktkoopman je vroeger bedonderde, wisten alleen de mensen het die je in het dagelijks leven sprak. Ik denk dat dat het verschil is :).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:28

Ik heb altijd goed zaken gedaan op marktplaats. Ik denk dat als je er met een insteek van "niet te veel willen vragen, maar ook niet te veel hoeven betalen" eraan begint, tjah.

Ik heb van alles gekocht op marktplaats en ook verkocht, altijd tegen nette prijzen (van beide kanten) en altijd alles goed afgehandeld.

Ben het ook altijd persoonlijk gaan ophalen, van te voren betalen en opsturen begin ik niet aan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:05

Ik verkoop mijn jonge parkietjes via MP en er zitten mensen tussen die niet komen opdagen of heel vaak afzeggen bij het ophalen. Dan krijgen ze dus van mij geen dier maar heb er ook al heel veel goede mensen als klant en daar kan ik alleen maar positief zijn. Koop zelf ook vaak nieuwe vogels via MP en ook daar nog geen slechte ervaringen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:53

Ik vind mp een ideale site, koop en verkoop er veel tot paarden en mijn hond aan toe :D

Tuurlijk heb je wel mensen die rare biedingen doen, rare mails versturen of niet op komen dagen bij een afspraak. Maar dat heb je ook hier op bokt.
Nee hoor, niets dan fijne ervaringen met MP.