Scheldende buurman, wordt er helemaal naar van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Scheldende buurman, wordt er helemaal naar van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:10

Nou het is weer zomer, lekker de ramen en deuren open... en veel overlast lees ik vaak in de krant.

Nou vandaag eventjes thuis geweest, vooral veel aan het werk nu, en de schamele uurtjes die ik thuis vertoef word ik echt helemaal naar van mn buurman. Op het oog dus echt een perfekt gezinnetje maar meneer heeft nogal een kort lontje en is dus constant boos op zijn kleine kroost. Sowieso heeft buurman maar een volume en dat is hoog, maar goed keihard lachen, niezen en praten alla, maar hij loopt dus echt te g#verd@##mm@n op zijn erg jonge kinderen.

Ik kan daar dus echt niet tegen, wordt er helemaal naar van. Nu houd ik dus vooral de deuren en ramen gesloten, maar hij heeft altijd raampje achter open en heel vaak de deuren open staan. Nu woon ik in een oud huis, en heeft de vorige bewoner de boel binnen aan buurmans kant echt super geisoleerd (volgens buurman omdat de vorige bewoner van muziek hield) maar kwam laatst de oude bewoner tegen en die vertelde dus waarom: gewoon vanwege dat luide gedrag van de buurman.

Buiten de zomer om hoor ik hem ook schreeuwen, alleen toch net ietsjes minder dan 's zomers. Ik zit nu dus ook niet meer op mijn gemak buiten, terwijl ik eigenlijk echt een buitenmens ben!

En ik ben dus echt niet zo moeilijk, woon midden in het dorpscentrum, naast een drukke ijssalon, spelende kinderen enz. Dat vind ik allemaal prima, maar dat verschrikkelijke geschreeuw enz. daar kan ik dus niet aan wennen....

En ben dus ook zo laf dat ik het niet durf aan te kaarten, iedereen in de buurt loopt weg met de mensen naast mij, maar hebben geen idee van zijn gedrag.... Want hij heeft alleen mij als naaste buurtje.

Mijn vriend vind het ook niet tof, maar die zet muziekje op en negeert het, maar ik schrik dus ook gewoon iedere keer weer. Net zit ik eventjes boven in mijn computerkamertje en hoor ik hem dus beneden een partijtje schelden op zijn zoontje van 2. Echt vreselijk...

Als buurman niet thuis is, zijn het pittige kindjes, maar zodra hij thuis komt begint het gehuil en geschreeuw :-(

Woon er nu 1,5 jaar, en vind het echt een lekker stekkie maar ik geniet er nu dus stukken minder van en hoewel ik vooralsnog niet weg ga (alles voor iets teveel opgeknapt....en binnen mijn budget zijn er in de buurtjes waar ik wil wonen niet veel woningen beschikbaar.

Nou een heel verhaal, maar moest ff mn hart luchten hoor :-) Maar wat moet je hier nu mee?? Als ik visite krijg schrikken mensen altijd op van het geschreeuw, maar niemand die weet hoe ik dit tactisch aan kan pakken. Tja, de enige oplossing die dan opkomt is om te praten, maar ik ben niet zo handig daar mee en mn vriend al helemaal niet. Dus dat wordt niets, en ik durf dat eigenlijk niet. Wil nml ook absoluut geen burenherrie....

Palmera

Re: Scheldende buurman, wordt er helemaal naar van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:13

En toch gewoon eens met de beste man praten. Het zijn wel je buren, en je moet er waarschijnlijk nog jaren naast wonen. Zolang je het zelf redelijk uitlegt en netjes blijft zal het toch geen probleem zijn? Hij zal je heus niet vermoorden, misschien heeft de buurman niet eens door dat hij zo hard praat/schreeuwt/scheldt!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:17

wij hebben dat hier ook. Niet alleen een gillende buurman, maar ook nog vaak 3 gillende kinderen. De huizen waar we in wonen zijn erg gehorig, dus het is wel eens voorgekomen dat ik om 7 uur 's ochtends wakker ben geworden omdat een kind aan het janken was, en de buurman uit volle borst terug schreeuwde dat ie z'n mond moest houden.

Ik denk niet dat dat even erg is als daar.. als je visite schrikt, dan is er inderdaad wat mis.. Misschien een brief schrijven? Of anders toch echt praten, dat werkt het beste. Gewoon zeggen dat je niets tegen hem als persoon hebt, maar dat hij soms wel erg luidruchtig is, en dat jullie daar last van hebben!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:19

nee vermoorden verwacht ik niet... maar door zijn luide gedrag weet ik inmiddels veel meer van de beste man dan ik zou willen. En hij kan dus echt geen conflicten handelen... bij werkelijk alles begint hij te schreeuwen...

Maar ja, ben bang dat dat de enige oplossing is... maar ik ben dus wel beetje schuitluis wat dat betreft. Weet echt niet hoe ik dat aan moet pakken en mn vriend is al helemaal geen prater dus daar hoef ik ook niet op te rekenen.

Probeerde het laatst tactisch te laten merken, uiteindelijk door tijdens een scheldpartij de deur dicht te gooien maar ja das ook geen oplossing natuurlijk.

En hij weet misschien niet, maar ik kan me dat alleen niet voorstellen... Dat hij niet doorheeft dat hij hard praat enz. okee, maar schelden bij kinderen moet je toch wel doorhebben? Het is overigens echt zo'n hippe man met een volgens mij goede baan. Als zij visite hebben is het echt zo'n voorbeeld metroman, bah....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:22

Tja.. toch de stoute schoenen aantrekken. Die man heeft kennelijk toch niet door hoe hij zich gedraagt en dat zelfs jij bang wordt van zijn geschreeuw (hoe moeten die kleuters het wel niet ervaren) Ik kan me ook niet voorstellen dat je lekker in je vel zit als je zo scheldt op je kinderen. Bij moeders misschien een opvoedcursus aanraden?

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:24

Je kunt het misschien ook anoniem aangeven bij de politie,
zo bewaar je de vrede een beetje in je buurt.

Ik ken het. Bij mij op de hoek [vorige woonplaats, Purmerend] woonde ook een gezin,
en die man kon ook alleen maar schreeuwen tegen zijn vrouw en kinderen.
Heel controlerend. Zijn dochter mocht absoluut niet de hoek van de straat om met haar fietsje,
hij stond altijd voor zijn voortuin op te letten en naar haar te schreeuwen.
Ging zij wel de hoek om, sleurde hij haar naar binnen en kreeg ze klappen.
Ook zijn vrouw was flink de sjaak. Hele lieve vrouw, heel lief met haar kinderen,
maar ook zij moest het ontzien.
De buurt heeft het anoniem aangegeven en houdt de politie op de hoogte van de gebeurtenissen.
De politie werkt samen met de school van de kinderen mocht het uit de hand lopen.
Overigens zijn ze ook bezig die mevrouw voorzichtig daar weg te halen, zonder dat die man het in de gaten heeft natuurlijk,
want die zal flink kwaad worden en dan weten we niet wat hij zal doen.

Het is een Nederlandse man en een traditioneel Marokkaanse vrouw,
dus het heeft echt een paar jaar geduurd voordat die vrouw doorkreeg dat ze écht niet bij hem hoefde te blijven,
al blijft het voor haar een dilemma.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:25

Ga eens met hem praten, leg het netjes uit en zeg dat jij je er niet helemaal fijn bij voelt als je alles kunt horen wat hij zegt. Als dat niet helpt zou je bijvoorbeeld eens een wijkagent in kunnen schakelen want dit kan natuurlijk niet! ;)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:52

bedankt voor jullie reacties!

Hij slaat zijn kinderen overigens niet, althans ik hoor het niet en hoor ik vrijwel alles....

Ik weet ook wel dat praten de enige oplossing lijkt, maar wordt al beetje nerveus bij het idee om hem erop aan te spreken aangezien ik dus niet zo handig ben daarmee.

En ik ben de enige die er last van heeft, dus kan ook niet samenwerken met buren (samen sta je toch sterker)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:56

Herkenbaar... ik heb twee huizen verder zo'n schreeuwende moeder. Doodziek wordt ik ervan. Altijd dat gekijf op die kinderen. Tjezus. Mijn naaste buren zijn grote vriendjes met dat kijfwijf, dus daar is nix te halen. Ik heb zowiezo geen (goed) contact met die naaste buren.
Ik negeer het maar gewoon, maar kan er wel ooit moe van worden.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:01

En als je samen met je vriend er heen gaat om erover te praten?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:00

Zou gaan praten of anoniem een briefje in de bus doen...
Ik ben zo'n typ die wel de confrontatie aan gaat is ook niet altijd goed maar ja... Zou de beste man er toch op attenderen en anders zou ik als ik in de tuin zit als ie weer begint, Hard roepen van; Je kunt hier ook nooit rustig in de tuin zitten zonder dat je geschreeuw hoort }>

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:12

Annouk schreef:
Je kunt het misschien ook anoniem aangeven bij de politie,
zo bewaar je de vrede een beetje in je buurt.

Anoniem zou ik het nooit doen want zo maak je iemand alleen maar kwader, en de eerste die hij dan verdenk zijn de buren ;)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:16

pitbullgup schreef:
Zou gaan praten of anoniem een briefje in de bus doen...
Ik ben zo'n typ die wel de confrontatie aan gaat is ook niet altijd goed maar ja... Zou de beste man er toch op attenderen en anders zou ik als ik in de tuin zit als ie weer begint, Hard roepen van; Je kunt hier ook nooit rustig in de tuin zitten zonder dat je geschreeuw hoort }>

haha, nou aan zo'n opmerking heb ik wel gedacht, ben aan de ene kant wel een flapuit maar aan de andere kant enorme schuitlijster.... Vriend vind dat helemaal geen goed plan. Die vond het al geen goed plan toen ik laatst eens hard naar binnen liep en de deur dichtgooide.....

Anoniem brief in de bus gooien heb ik ook gedahct, maar ja ben de enige van wie het dan af zou kunnen komen }> dus das misschien ook niet zo handig dan.

Vriend en praten dat gaat echt totaal niet samen :o die krijg ik echt niet mee op zo'n gesprekje. Wijkagent vind ik wel meteen heel ernstig klinken, dat komt misschien wel radicaler over dan zelf praten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:29

Wat je misschien ook nog zou kunnen doen is op een plaats bij het open raam of zo een goede recorder neerleggen. Dus gewoon zo'n ding dat geluid op neemt, desnoods op een gewoon bandje.

Of op een cd'tje branden of zo.

Dat zou je dan in een enveloppe af kunnen geven en er een briefje bij doen dat je niet graag klaagt en een burenruzie het laatste is dat je wilt, dat je niet goed weet hoe je het tactisch duidelijk moet maken dat je er wat last van hebt en dat je het hebt opgenomen om te laten horen dat je toch wel een reden hebt om er iets over te zeggen (iets tactischer geschreven dan misschien)

Vaak schrikken mensen van hun eigen stem en hun eigen doen en laten als ze het later terug zien of horen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:06

Ik heb een keer gewerkt met een briefje, en het heeft geholpen. Dat was echter bij de buren aan de andere kant. Jeetje, wat heb ik eigenlijk voor buren. :+

Die maakte nogal uhm herrie tijdens de 'daad'. Herrie is nog zwak uitgedrukt. Wel eens een vrouw horen schreeuwen bij een bevalling? Zo klinkt de buurvrouw ook. :Y)

Daar heb ik dus een briefje in de bus gedaan, met daarop dat ik oprecht blij was voor hun dat ze zoveel plezier hebben 's nachts, maar dat ik de bijbehorende geluiden toch wat minder zag zitten en of ze voortaan iets rustiger aan wilden doen?

We zeggen nog steeds even vriendelijk goedendag tegen elkaar, en op de fundafoto's te zien (huis staat te koop) zijn ze van slaapkamer gewisseld :D

Daar hielp een (ondertekend) briefje dus wel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:10

pitbullgup schreef:
Hard roepen van; Je kunt hier ook nooit rustig in de tuin zitten zonder dat je geschreeuw hoort }>

_O- Zo hebben wij hier 2 huizen verderop zo'n verrekt stomme keffer..
de hele dag hoor je.. WAF WAF KEF WAF WAF KEF KEF WAF!
GEK word je ervan! Dus, wat doen we tegenwoordig, zodra dat kef-ding begint laten we hem 3/4x blaffen maar als die mensen die hond dan nog niet hebben laten stoppen doen we 't zelf.

gewoon zelf keihard keffen! En voíla! Hij's de rest van de dag stil. ;p

Dus misschien moet je zelf ook eens keihard gaan schreeuwen en schelden! ;p

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:33

ja zo'n bandje had ik ook aan gedacht, alleen twijfelde of ik dat kon maken. Maar iig de een tactische tekst is een idee....

Zo net wilde ik even aan mn vriend nadoen hoe mr buurman vanmorgen deed, wordt ie beetje boos dat ik niet zo hard moet doen, straks horen de buren het :+ haha, tis ook nooit goed he....

Gelukkig is ie blijkbaar niet zo actief in 's nachts, dan hoor ik m gelukkig niet :o maare dat lijkt me ook vreselijk om te horen...jakkie, tuurlijk is het normaal maar hoef dat niet te horen hoor :o