Leuk hoor, zo'n "stok om mee te slaan"!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Leuk hoor, zo'n "stok om mee te slaan"!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:16

Hoi,

Een tijdje terug opende ik dit topic: [LZP] Ben ik nou zo'n vreselijk kind?!

En op een of andere manier leek het een tijdje goed te gaan, maar de laatste tijd is het weer mis..
:

Sorry, begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke blij met mijn pony en mijn hondje.. Echt waar, ik heb er de wereld voor over.. Ga er dan ook elke dag naar toe (en met de hond een paar keer per dag lopen en spelen enzo) en zorg er beter voor dan voor mezelf..
Maar soms word ik er gek van, niet van de pony/hond maar van m'n ouders!
Die hebben nu een heerlijke stok om mee te slaan..
Ik kan NIKS zeggen of het is "als je dat niet doet, gaat de hond eruit!"..
Of "als je dit niet doet, gaat die pony maar weg, wij hebben er toch niks aan!"..
Ik weet dat ze het niet zullen doen, hoop ik, maar júíst daarom vind ik het zo slap om te zeggen..
Ze WETEN dat ze mij er pijn mee doen.. Ze hebben mij héél vaak huilend op mijn kamer aangetroffen, nadat ze het weer eens hebben gezegd.. en dan is het "sorry ik zal het nooit meer zeggen".. Vorige keer zei ik "wat heb ik aan die sorry? terwijl je het toch weer doet en ik hier volgende week WEER zo zit?"..
En dan is het "ja als je mijn excuses niet aan neemt, dan zoek je het maar uit!".. Maar het is toch zo, of niet?
Het gebeurt ZO vaak.. En ik word er gek van.. Waarom kunnen ze niet bedenken dat ik van mijn pony houdt, dat hij alles voor me betekent, en zelfs belangrijker voor me is dan zij zijn? :o
Hij is mijn maatje, mijn ventje, mijn alles, mijn steun en mijn toeverlaat.. Zonder hem zou ik de laatste jaren niet doorgekomen zijn..
En dan blijven ze dit soort dingen zeggen.. Terwijl ze weten hoe bang ik ben, dat er ooit wat met hem zal gebeuren..
Elke dag heb ik die angst.. Wat als er iets gebeurt? Wat als ie er niet meer is?
En dan zeggen ze gewoon dat soort dingen..

Wat moet ik hier nou mee?

Sorry voor het lange verhaal..

Alvast heel erg bedankt voor het lezen!

Groetjes Jasmijn.

Martine123

Re: Leuk hoor, zo'n "stok om mee te slaan"!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:22

oje,... het klinkt inderdaad vervelend,, ik ken het gevoel.. maar als je ouders steeds hun excuus komen aanbieden zullen ze het waarschijnlijk niet echt menen,,, hoop ik voor je...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:23

Jeetje, dat is echt ontzettend flauw..
Sorry, ik weet niet echt wat je er aan kan doen, je staat behoorlijk machteloos in deze situatie..
Sterkte..

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:24

Het klopt denk ik wel dat ze het niet menen, en dat ze hem niet écht weg zullen doen..
Maar gewoon het horen van dat ie weg kán..
Ik vind het verschrikkelijk en dat wéten ze .. Ze weten ook dat ik gewoon nachten wakker lig, omdat ik bang ben hem kwijt te raken.. :=
En toch blijven ze het zeggen..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:30

Heel vervelend. Toch zou ik eens gaan kijken wat de reden is van jullie ruzies en eens met ze daar over gaan praten. Doe dit op een moment dat jullie geen ruzie hebben...

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:40

Ik snap dat mensen gaan zeggen dat we moeten praten..

Maar weet je wat het is.. Dat hebben we al zó vaak gedaan..
En dan ook rustig, zeggen wat we vinden enzo..
Een half jaar of wat terug, heb ik gewoon echt gezegd wat ik vond.. Dat ik het thuis niet leuk vond, dat ik daarom zo vaak weg ben (paarden, school, vriendinnen, werk), om maar niet thuis te hoeven zijn..
Ze zei dat ze daarvan schrok en het heel erg vond dat ik me zo voelde.. Ze zou er aan gaan werken.. En ik moest het zeggen wanneer ik vond dat ze weer begon met snauwen..
Dit ging een week of twee/drie goed.. En als zei van "doe eens rustig" of "je snauwt weer".. Was het "ja je hebt gelijk sorry"..
Maar het veranderde steeds meer in "zeik niet zo!" of "houd je smo*l".. "doe niet zo brutaal" of "da tmaak ik zelf wel uit!"
En toen waren we weer terug bij af..

Zo heb ik dus vaker gesprekken.. En dan gaan we eraan werken.. En een week later zitten we weer..

Ik heb ook een keer serieus het erover gehad om bij mijn vader te gaan wonen.. Toen ging ze heel zielig doen.. En dat vond ik sneu..

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:58

Wat is dan doorgaans de reden dat ze snauwt naar je?

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 23:02

Dat is het hem juist.. Daar is geen reden voor :=
Ze wordt gewoon ineens boos en ik kan dan echt niet bedenken waarom.. :=
Ze slaat dan ineens helemaal om..

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:03

Oei da's helemaal vervelend..Heeft ze misschien last van spanningen?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:06

oooew vervelend :(:)

is het druk op het werk?
doe jij thuis dingen (klusjes) om het werk uit handen te nemen..
is er wel wederzijds respect? dus ook vanuit jouw kant?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:09

Ik ken het ook.
Als mijn ouders boos zijn of we hebben ruzie, zeggen ze altijd: Als je het nou niet doet gaat die pony er uit.
Maar ze weten niet dat als ze dat doen, ze afpakken waar ik het allermeeste van hou..

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:12

dit heeft mij vader dus ook, vandaag was die met ze vriendin bij de nijmegse vierdaagse geweest komt die terug, ik zeg zo en hoe was het *D ? en dan is het gelijk weer gegrom en gezeik . als t nergens over gaat, zoals nu me paard is stokkreupel zeg ik dat ja das rot, en dan zeg ik ja moet daar nie wa aan gedaan worden en ja god******* k*t jong dit en k ben altijd maar een poedersuiker jong en een mongool.
dan heb ik ook zoiets van :? alsof niks hem interresseerd stel ik bedenk nu even na de paarden te gaan, 12 km verderop dan zou die niet eens vragen waar ik heen ga
hebben jullie dit ook? praten helpt niet want dat kan hier niet, hier kan alleen geschreuwd worden.
en die pony eruit heb ik ookal zovaak gehoord, scheeld als je hem zelf betaal en die op jou naam staat dat dr weinig te verkope valt ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:23

Je ouders kun je niet veranderen , je bent 18 zie ik in je profiel , denk dat je het beste naar de toekomst kunt kijken :)

Ik weet niet wat je voor opleiding doet ? Heb je een baantje ? Als je ervoor zorgt dat je zelf een leuk spaarpotje aanlegt dan hoef je in ieder geval niet meer bang te zijn dat je beestje weggedaan worden , want stel dat ze da echt door wil zetten : dan koop je ze gewoon zelf en ga je ze zelf onderhouden.

Er zijn zat 18-jarigen (en jonger !) die sowieso zelf moeten werken voor hun paard , en als je het zelf betaald kan niemand je in principe iets maken :)

Dan blijft het vervelend als je ouders zulke dingen zeggen , maar als je zorgt dat je het beestje zelf kunt onderhouden dan kun je het makkelijker naast je neerleggen denk ik.

Als je moeder toch niet verandert kun je het beter accepteren dat het zo is , niemand is perfect. Maar zorg ervoor dat het je niet teveel raakt en bijt nog even door. Op een gegeven moment ga je toch uit huis neem ik aan en dan heb je dat gezeur toch ook niet meer :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:27

Ik heb je even een PB gestuurd. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:29

TS, in je OP schrijf je dat je pony en je hondje alles voor je betekenen. En dat begrijp ik.
Je schrijft ook dat je meer van hen houdt dan van je ouders, en dat begrijp ik ook.
En je schrijft dat je moeder soms naar je snauwt. En dat begrijp ik ook. Ik had het zelf kunnen schrijven, als ik tenminste een pony had gehad toen ik nog thuis woonde :+

Zou het niet kunnen zijn dat je moeder stiekum jaloers is dat je meer van je pony en hondje houdt dan van haar? Of in ieder geval, dat je meer laat merken dat je van je pony en hondje houdt dan dat je laat merken dat je van haar houdt? En dat ze daarom dreigt om de pony en het hondje weg te doen, omdat ze jaloers is, en je dieren als een soort concurrentie ziet? Ook al hoeft ze het natuurlijk niet te menen ;)

Ik denk dat jouw moeder op de mijne lijkt. Ze wil laten zien dat ze van je houdt en weet niet hoe ze dat moet doen. Dus daarom trekt ze op een negatieve manier je aandacht. De eenvoudigste oplossing is dat jij tegen je moeder zegt: mam, ik hou van je. Diep van binnen doe je dat ook, of niet? Dan maak je het voor haar ook makkelijker om te zeggen dat zij ook van jou houdt. Alleen is het tegelijkertijd ook heel moeilijk om te doen.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:25

pmarena schreef:
Er zijn zat 18-jarigen (en jonger !) die sowieso zelf moeten werken voor hun paard , en als je het zelf betaald kan niemand je in principe iets maken :)

Precies :) Nav je verhaal en woordgebruik en reacties dacht ik dat je een jaar of 13-14 was...

Gewoon voor zorgen dat je zelfstandig wordt, je het paard / hond zelf kan onderhouden en eventueel een lekker plekje voor je eigen zoeken :j Dan zal de relatie met je ouders vaak ook beter worden, als er meer afstand is :)