. Bij Ikea kun je zo'n handige Home Planner downloaden waar je alle maten van de wandn, deuren, ramen, verwarming en elektriciteitspunten precies kunt invullen, waarna je je kamer zowel als plattegrond als in 3D-formaat kunt bekijken. Tot zover hartstikke handig!Vervolgens wilde ik de boel gaan inrichten en ook dat lukte heel aardig, maar... je hebt in het programmaatje slechts de keuze uit een heel beperkt deel van het assortiment. Ik wil het graag betaalbaar houden, dus ik koos voor de Billykasten die ook een hoekopstelling hebben, heel belangrijk! Helaas zijn de plankjes maar 28 cm diep en dat is net iets te weinig als je er ook klappers in kwijt wilt en bijvoorbeeld van die sorteerbakjes. Niet handig
. De Expeditkasten in het programma vind ik niet mooi en niet handig, en ook wat rommelig voor zo'n kleine kamer. Met het Effektiv-opbergsysteem kom ik veel te duur uit en het is te lomp, daarbij heeft het geen hoeksysteem, dus ik verlies heel veel ruimte.Op de Ikeawebsite zag ik de Besta-kastdelen, die vind ik ook wel oké. Erg jammer dat je ze met dat programmaatje niet in je kamer kunt uitproberen, en voor zover ik op de website kon zien zijn er ook al geen hoekdelen van :/ . De Pax-kast heeft dat dan weer wel, maar da's echt een garderobekast qua looks, daarbij is die juist weer te diep met 40cm
.Stellingkasten zoals die van Lundia o.i.d. wil ik pertinent niet, ik wil het wel een beetje stijlvol. Op internet heb ik de hele avond al zitten zoeken naar handige én betaalbare wandkasten/opbergsystemen met hoekkasten e.d., ik hoef namelijk echt niet per se Ikea
, maar ik krijg gewoon niks gevonden
. Zelf knutselen is helaas niet zo aan mij besteed, ik kan zo'n Ikeakast wel in elkaar schroeven, maar zelf ontwerpen, materiaal bedenken, zagen en timmeren moet je mij niet laten doen
.Hebben jullie enig idee waar je zoiets kunt vinden als ik bedoel? Hoe hebben jullie het ruimteprobleem in een klein kamertje opgelost? Of in welke betaalbare winkels zou ik eens een kijkje kunnen gaan nemen?

?
. Ik ben niet zo creabea en heb daar gewoon echt geen zin in
. Ik ben verschillende keren bij Lundia binnengelopen, het blijft namelijk ideaal en vaak ook heel mooi spul (mijn ouders hadden/hebben er sinds mijn babytijd kasten van gehad), maar het gaat het beschikbare budget toch net wat te boven
.