Herinrichten studeerkamer; grrr, hoekwandmeubel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Herinrichten studeerkamer; grrr, hoekwandmeubel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:04

Omdat mijn studeerkamertje van 8,4 m2 ingericht is met een samenraapsel van meubels en ik bovendien zit te springen om kastruimte voor zowel mijn boeken als mijn kantoorklappers (mappen) vond ik het hoog tijd om eens na te denken over een nieuwe inrichting :j . Bij Ikea kun je zo'n handige Home Planner downloaden waar je alle maten van de wandn, deuren, ramen, verwarming en elektriciteitspunten precies kunt invullen, waarna je je kamer zowel als plattegrond als in 3D-formaat kunt bekijken. Tot zover hartstikke handig!

Vervolgens wilde ik de boel gaan inrichten en ook dat lukte heel aardig, maar... je hebt in het programmaatje slechts de keuze uit een heel beperkt deel van het assortiment. Ik wil het graag betaalbaar houden, dus ik koos voor de Billykasten die ook een hoekopstelling hebben, heel belangrijk! Helaas zijn de plankjes maar 28 cm diep en dat is net iets te weinig als je er ook klappers in kwijt wilt en bijvoorbeeld van die sorteerbakjes. Niet handig :n . De Expeditkasten in het programma vind ik niet mooi en niet handig, en ook wat rommelig voor zo'n kleine kamer. Met het Effektiv-opbergsysteem kom ik veel te duur uit en het is te lomp, daarbij heeft het geen hoeksysteem, dus ik verlies heel veel ruimte.

Op de Ikeawebsite zag ik de Besta-kastdelen, die vind ik ook wel oké. Erg jammer dat je ze met dat programmaatje niet in je kamer kunt uitproberen, en voor zover ik op de website kon zien zijn er ook al geen hoekdelen van :/ . De Pax-kast heeft dat dan weer wel, maar da's echt een garderobekast qua looks, daarbij is die juist weer te diep met 40cm 8-) .

Stellingkasten zoals die van Lundia o.i.d. wil ik pertinent niet, ik wil het wel een beetje stijlvol. Op internet heb ik de hele avond al zitten zoeken naar handige én betaalbare wandkasten/opbergsystemen met hoekkasten e.d., ik hoef namelijk echt niet per se Ikea :)) , maar ik krijg gewoon niks gevonden |o . Zelf knutselen is helaas niet zo aan mij besteed, ik kan zo'n Ikeakast wel in elkaar schroeven, maar zelf ontwerpen, materiaal bedenken, zagen en timmeren moet je mij niet laten doen :+ .

Hebben jullie enig idee waar je zoiets kunt vinden als ik bedoel? Hoe hebben jullie het ruimteprobleem in een klein kamertje opgelost? Of in welke betaalbare winkels zou ik eens een kijkje kunnen gaan nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:09

Ik ga mijn 'kantoor' waarschijnlijk inrichten met dit soort kasten :
Afbeelding

Kosten praktisch niks, rond de 30 of 40 euro geloof ik. Heb er zelf een behoorlijk aantal staan als boekenkast, en ze blijven lang netjes en gewoon fijn. Zijn ook diep genoeg voor ordners. Kleuren wit en houtkleurig zoals het plaatje.

Gwen

Re: Herinrichten studeerkamer; grrr, hoekwandmeubel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:12

Zoiets is op zich prima :j , alleen vind ik het leuk als ik kan kiezen om in sommige delen leuke deurtjes te hangen, en ik wil een variatie aan hoge + lagere kasten. Beetje speels, maar toch ook weer strak en netjes dus, volg je me nog :D ?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 01:20

Loop eens een aantal kringloopwinkels binnen. Daar hebben ze zoveel leuke meubels en het is vaak nog goed spul ook! Als je gewoon de basis meubels bij elkaar kunt zoeken in maakt niet uit welke kleur en je koopt een pot verf in de gewenste kleur kun je het helemaal maken zoals je zelf wilt. En het is nog goedkoop ook!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 07:31

Ik weet dat ze bij kringloopwinkels veel leuke dingen hebben :j , we hebben er pas zelf ook allerlei nog bruikbare materialen naartoe gebracht die we zelf niet meer kunnen gebruiken, maar ik heb daar niet kunnen vinden wat ik zoek. Sowieso heb ik altijd allerlei gebruikte spulletjes gehad, maar nu wil ik heel graag eens een keer wat nieuws wat ik helemaal naar mijn eigen wensen samen kan stellen. Deze keer wil ik weinig concessies doen aan wat ik denk nodig te hebben. Zelf naar hartelust gaan verven om te zorgen dat alles alsnog bij elkaar past is niet aan mij besteed :o . Ik ben niet zo creabea en heb daar gewoon echt geen zin in :+ .

Wat ik zoek zijn echt verschillende soorten kastdelen in wit of berkenkleur die ik zelf naar wens kan samenstellen. Misschien dat het toch de Billykasten worden, ze hebben daar leuke deurtjes bij zag ik die goed bij de kleuren van de kamer passen. Als het dat idd wordt koop ik er één of twee rolkastjes bij met een hangmapsysteem voor mijn administratie, dan ben ik ook gelijk verlost van die lelijke rommelige klappers :j . Maar goed, het kan nooit kwaad nog eens verder te kijken.

En wie weet wordt het toch weer heel wat anders :D .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 07:35

Kijk eens op de site van de kwantum! Veel witte / beuken fineer kasten voor elk wat wils!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 07:52

Ah, kijk, dank je wel!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:10

Kijk toch eens op de Lundia website. Naast 'de bekende houten stellingkasten' hebben ze daar juist ook wat meer crea kasten waarmee je volgens mij wel voor elkaar kan krijgen wat je zoekt.

Alleen het prjiskaartje is niet altijd even vriendelijk iirc.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 08:39

Ik vrees dat dat laatste inderdaad net even een drempeltje te hoog is := . Ik ben verschillende keren bij Lundia binnengelopen, het blijft namelijk ideaal en vaak ook heel mooi spul (mijn ouders hadden/hebben er sinds mijn babytijd kasten van gehad), maar het gaat het beschikbare budget toch net wat te boven :\ .

Mijn zusje heeft kasten van een nep-Lundia merk, maar die vind ik echt te neppig. Vindt ze intussen zelf ook, dus ook zij gaat op zoek naar wat anders :)) .

Bij Kwantum heb ik iig ook al wat mogelijkheden gezien :j .