Pabo - Verschrikkelijk lange leveringstijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phoebe_

Pabo - Verschrikkelijk lange leveringstijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:01

Hallo lieve bokkers !

Ik heb nu ongeveer een week en half een grote bestelling aan lingerie & kledij gedaan bij pabo.
Nu krijg ik vandaag (een week en half later!) een brief vanuit Nederland in mijn brievenbus om het bedrag op voorhand te betalen.
Dit kan ik best begrijpen omdat het bedrag nogal hoog ligt. Bij mij weten doet een doodgewone brief er geen week en half over om van Nederland naar België te verzenden.
Ik heb dan maar gebeld naar Pabo zodat ik uitleg kreeg over deze situatie. Mijn conclusie : ze wisten op geen enkele vraag een deftig antwoord...
Maar door dit voorval (wat niet mijn fout is!) kan ik nu nog een 2 weken wachten... Wat dus waarschijnlijk zal eindigen op Min. 4 weken wachten op mijn bestelling...
Vind dit nu wel echt zéér lang !

Nog mensen die zulke (of andere) ervaringen hebben met Pabo?

Bedankt
X

Kaygee

Re: Pabo - Verschrikkelijk lange leveringstijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:03

Ik heb ook wel eens wat besteld daar, duurde vaak 3-4 weken voordat ik het binnen kreeg. Is daar een normale zaak :)

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:05

Op de site stond 2 weken... Maarja.
En als ik mail krijg ik helemaal geen reactie terug!
Klopte uw bestelling? Want ik hoor nu ookal dat de bestellingen vaak niet kloppen... Verkeerde maten/kleuren,...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:24

uhmm ik heb wel eens wat verstuurd naar belgie met de brievenbuspost.. en dat kwam 3 weken later aan

dus het kan well ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:27

Als ze het niet met Priority versturen dan kan het naar België idd erg lang duren. Ik heb er ook ervaring mee. :\

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:28

JA ik heb heel toevallig twee weken terug de nieuwe catalogus besteld.... en ik heb nog niks!!

moet je bij de wehkamp ofzo doen, dan moet je je handtashondje niet in de gang laten de volgende dag want dan ligt ie eronder!
duurt echt lang ja!

bedankt trouwen, zal nog s ff x bestellen voor de zekerheid, was t alweer vergeten tot ik dit zag haha

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:29

Ik had laatst wat besteld, en was 3 dagen later al hier.
Alleen de artikelen vielen héél erg tegen!!! Heb dus meteen alles weer teruggestuurd... Dit is al de 2e keer dat de kwaliteit heel erg tegenvalt, dus ik blijf er voortaan weg..

Overigens duurt een eerste bestelling vaak langer dan een 2e of 3e x. Dit is bij veel bedrijven zo.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:31

ja voor de kleding moet je daar iid niet wezen nee :o

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:31

En misschien een rare vraag, maar heb je geen BKR registratie ofzo? Want ik las op hun site dat ze dat checken als je naderhand wil betalen en het om een redelijk groot bedrag gaat. (boven de 50 euro geloof ik ofzo?)
Dit kan natuurlijk de reden zijn dat ze willen dat je eerst betaald..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:37

LindyH schreef:
Als ze het niet met Priority versturen dan kan het naar België idd erg lang duren. Ik heb er ook ervaring mee. :\

ja vreselijk als ik iets stuur vanuit zweden (3dagen), duurt het minder lang dan als ik met de belgische post iets naar nederland stuur.
Vorige keer duurde het drie weken voor een kaartje

Ik hoop dat je het snel hebt, of dat ze toch iets laten weten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:37

ik heb laatst binnen 4 dagen gekregen
wel gewoon in Nl bezorgd
Maar door vele esnbetalingen zijn de meeste bedrijven nu bang om eerst op te sturen en dat te laten betalen, veel mensen betalen gewoon niet of bestellen op valse naam en kunnen hun naar het geld fluiten

vooral als je eerste klant bent

kleding valt trouwens erg klein uit bij hun vind ik

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:38

ik heb laatst binnen 4 dagen gekregen
wel gewoon in Nl bezorgd
Maar door vele wanetalingen zijn de meeste bedrijven nu bang om eerst op te sturen en dat te laten betalen, veel mensen betalen gewoon niet of bestellen op valse naam en kunnen hun naar het geld fluiten

vooral als je eerste klant bent

kleding valt trouwens erg klein uit bij hun vind ik

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:41

Een brief die er geen anderhalve week over doet om van Nederland naar België te verzenden?!?! Krijg erg regelmatig post uit Nederland en de meeste hebben een verzenddatum van 1 - 2 weken daarvoor..... Is zelfs al een aantal keer zo bont geweest dat de brieven 4 weken geleden verstuurd waren

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:42

Nu ik weet wat het voor een bedrijf het is en ook van vriendin ondergoed te zien kreeg, ter beoordeling voordat ik ook ga bestellen, kwaliteit is slecht en gaat snel stuk en valt kleiner uit.

Ik ga dus niet bestellen en een vriendin gaat het ook voortaan niet meer doen, maar ze kreeg de bestelling wel vrij snel binnen, 1 week had dat geduurd, dat was een half jaar geleden.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:08

Ik heb geen ervaring met de pabo zelf, maar ik weet Wel dat sommige postbrieven vanuit nederland er tot 2 weken!!! over kunnen doen.
Ik kreeg een rekening uit Nederland, en die moest binnen 10 dagen betaald zijn. Ik kreeg die brief echter pas 15 dagen later aan. Ik kreeg direkt ook een aanmaning... :+

Dus dat is niet uitzonderlijk hoor :)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:09

bij pabo duurt het meestal anderhalve week ofzo, heb wel de ervaring dat wanneer je meer besteld het een stuk langer duurt (net of ze het niet zo snel bij elkaar kunnen zoeken ofzo) maar jou levertijd is wel echt heel lang

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:27

Nathalie schreef:
En misschien een rare vraag, maar heb je geen BKR registratie ofzo? Want ik las op hun site dat ze dat checken als je naderhand wil betalen en het om een redelijk groot bedrag gaat. (boven de 50 euro geloof ik ofzo?)
Dit kan natuurlijk de reden zijn dat ze willen dat je eerst betaald..

Ja ik begrijp dat ze eerst hun geld willen zien hoor. Maar dat ze mij dan mailen ofzo inplaats een brief te sturen met een aanmaling van dat ze mijn bestelling niet afhandelen voor ik betaal. Ze doen precies of ik het niet kan betalen wat WEL zo is !
Ik wist absoluut niet dat ik dit op voorhand moest betalen. Ik had aangevinkt dat ik het 10 dagen na mijn ontvangst het bedrag zou overschrijven. En ik kreeg direct een mail dat alles in orde was. En nu kreeg ik plots zo een brief...
Kan nu dubbel zolang wachten blah...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 01:37

Ik heb vaak zat bij de pabo ondergoed, schoenen en kleding besteld. En dat ging bijna altijd goed.

Tot die ene keer. I.p.v de door mij bestelde topjes kreeg ik een voorbindspeeltje. :D Nou sta ik voor veel open, maar ik heb mijn grenzen. Zeker als het me door mijn neus geboord wordt. :D
Gebeld dus. En de telefoniste zegt: ja, maar u heeft nummer ...... opgegeven. Ik nagekeken. Ja, dat klopt. Dat is dat en dat topje. Neehee, dat is dat en dat speeltje. En dat startte in een welles-nietus discussie. Waarop ik de boel geretourneerd heb en wel een rekening kreeg, (van het speeltje) maar nog steeds geen topje.
Om een lang verhaal kort te maken: dit heeft vele brieven, telefoontjes en vooral veel tijd gekost. Sindsdien heb ik ook nooit meer wat bij ze besteld. Dan ben ik er gelijk klaar mee...

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:59

Allé mijn grootste zorg zou dan nog wel eens kunnen zijn dat mijn bestellingen niet juist zijn...
Zijn namelijk 23 stuks ...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:57

newmom schreef:
JA ik heb heel toevallig twee weken terug de nieuwe catalogus besteld.... en ik heb nog niks!!

moet je bij de wehkamp ofzo doen, dan moet je je handtashondje niet in de gang laten de volgende dag want dan ligt ie eronder!
duurt echt lang ja!

bedankt trouwen, zal nog s ff x bestellen voor de zekerheid, was t alweer vergeten tot ik dit zag haha

en hij is dr!! :D:D

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:01

Allé 2 weken dus ! :P Voor enkel een boekje... :+